متال گیر ۲: سالید اسنیک ( به ژاپنی: メタルギア2 ソリッドスネーク، به انگلیسی: Metal Gear 2: Solid Snake ) یا به اختصار MG2، یک بازی ویدئویی اکشن - ماجراجویی مخفی کاری در سال ۱۹۹۰ است که توسط کونامی برای پلتفرم کامپیوتری MSX2 توسعه و منتشر شده است. این به عنوان دنباله مستقیم نسخه MSX2 از متال گیر اصلی است که توسط خالق سری هیدئو کوجیما نوشته و طراحی شده است، که بازی را در پاسخ به Snake's Revenge، یک دنباله تولید جداگانه که در آن زمان برای ان ای اس در حال توسعه بود، طراحی کرد. به طور خاص برای بازارهای آمریکای شمالی و اروپا. نسخه MSX2 ساید اسنیک تنها در ژاپن منتشر شد، اگرچه کوجیما بعداً دنباله دیگری با عنوان متال گیر سالید را کارگردانی کرد که در سال ۱۹۹۸ در سراسر جهان برای پلی استیشن منتشر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این بعداً منجر به انتشار مجدد سالید اسنیک در کنار Metal Gear اصلی به عنوان محتوای اضافی در نسخه متال گیر سالید ۳ برای پلی استیشن ۲ در سال ۲۰۰۵ شد. همچنین در پورت های HD Remastered متال برای پلی استیشن ۳، پلی استیشن ویتا و ایکس باکس ۳۶۰، و به صورت مستقل در ژاپن به عنوان یک بازی قابل دانلود برای تلفن های همراه و کنسول مجازی وی منتشر شد. [ ۱]
در سال ۱۹۹۹، چند سال پس از وقایع بازی اصلی، سالید اسنیک باید برای نجات یک دانشمند ربوده شده و نابود کردن "Metal Gear D" اصلاح شده، به یک منطقه به شدت دفاع شده به نام سرزمین Zanzibar نفوذ کند. این بازی به طور قابل توجهی سیستم بازی مبتنی بر مخفی کاری نسخه قبلی خود را "تقریباً از هر نظر" تکامل بخشید، داستان پیچیده ای را با موضوعاتی مانند ماهیت جنگ و گسترش سلاح هسته ای معرفی کرد و به عنوان "یکی از بهترین بازی های ۸ بیتی که تا کنون ساخته شده است" در نظر گرفته می شود.
سالید اسنیک بر اساس سیستم گیم پلی مبتنی بر مخفی کاری نسخه قبلی خود ساخته شده است. همان طور که در متال گیر اصلی، هدف بازیکن نفوذ به سنگر دشمن است، در حالی که از شناسایی توسط سربازان، دوربین ها، حسگرهای مادون قرمز و سایر دستگاه های نظارتی اجتناب می کند. بزرگترین تغییر در بازی روی توانایی های دشمن انجام شد. به جای اینکه مانند بازی اول در یک صفحه مستقر بمانند، سربازان دشمن اکنون می توانند در صفحه های مختلف در یک نقشه واحد گشت زنی کنند. علاوه بر این، گاردها اکنون میدان دید گسترده ای ۴۵ درجه دارند، همراه با توانایی چرخاندن سر خود به چپ یا راست برای دیدن مورب. دشمنان همچنین می تواند صداها را تشخیص دهد، به طوری که می تواند هر صدایی را که بازیکن پخش می کند، مانند مشت به دیوار و شلیک گلوله بدون صداخفه کن بشنود و پس از ایجاد صدا، منبع صدا را بررسی می کند. آنها همچنین می توانند صداهای ایجاد شده از راه رفتن بازیکن بر روی سطوح خاص را تشخیص دهند، به این معنی که بازیکنان باید مراقب سطوحی باشند که روی آنها راه می روند. اگر بازیکن توسط دشمن کشف شود، یک شمارنده در سمت راست بالای صفحه نمایش داده می شود که پس از اینکه دشمن ردیابی بازیکن را از دست داد، پایین می رود. وقتی شمارنده به صفر رسید، مرحله هشدار خاموش می شود و بازی به حالت عادی بازمی گردد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر سال ۱۹۹۹، چند سال پس از وقایع بازی اصلی، سالید اسنیک باید برای نجات یک دانشمند ربوده شده و نابود کردن "Metal Gear D" اصلاح شده، به یک منطقه به شدت دفاع شده به نام سرزمین Zanzibar نفوذ کند. این بازی به طور قابل توجهی سیستم بازی مبتنی بر مخفی کاری نسخه قبلی خود را "تقریباً از هر نظر" تکامل بخشید، داستان پیچیده ای را با موضوعاتی مانند ماهیت جنگ و گسترش سلاح هسته ای معرفی کرد و به عنوان "یکی از بهترین بازی های ۸ بیتی که تا کنون ساخته شده است" در نظر گرفته می شود.
سالید اسنیک بر اساس سیستم گیم پلی مبتنی بر مخفی کاری نسخه قبلی خود ساخته شده است. همان طور که در متال گیر اصلی، هدف بازیکن نفوذ به سنگر دشمن است، در حالی که از شناسایی توسط سربازان، دوربین ها، حسگرهای مادون قرمز و سایر دستگاه های نظارتی اجتناب می کند. بزرگترین تغییر در بازی روی توانایی های دشمن انجام شد. به جای اینکه مانند بازی اول در یک صفحه مستقر بمانند، سربازان دشمن اکنون می توانند در صفحه های مختلف در یک نقشه واحد گشت زنی کنند. علاوه بر این، گاردها اکنون میدان دید گسترده ای ۴۵ درجه دارند، همراه با توانایی چرخاندن سر خود به چپ یا راست برای دیدن مورب. دشمنان همچنین می تواند صداها را تشخیص دهد، به طوری که می تواند هر صدایی را که بازیکن پخش می کند، مانند مشت به دیوار و شلیک گلوله بدون صداخفه کن بشنود و پس از ایجاد صدا، منبع صدا را بررسی می کند. آنها همچنین می توانند صداهای ایجاد شده از راه رفتن بازیکن بر روی سطوح خاص را تشخیص دهند، به این معنی که بازیکنان باید مراقب سطوحی باشند که روی آنها راه می روند. اگر بازیکن توسط دشمن کشف شود، یک شمارنده در سمت راست بالای صفحه نمایش داده می شود که پس از اینکه دشمن ردیابی بازیکن را از دست داد، پایین می رود. وقتی شمارنده به صفر رسید، مرحله هشدار خاموش می شود و بازی به حالت عادی بازمی گردد.
wiki: متال گیر ۲ سالید اسنیک