متال گیر سالید ۵: فانتوم پین ( ژاپنی: メタルギアソリッドV ザ・ファントム・ペイン, هپبورن: Metaru Gia Soriddo Faibu Za Fantomu Pein؟ ) یک بازی ویدئویی در سبک مخفی کاری و اکشن ماجراجویی است که توسط کوجیما پروداکشنز و به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی هیدئو کوجیما ساخته شده است، و به وسیلهٔ کونامی در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۵ برای پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، و مایکروسافت ویندوز منتشر شده است. این یازدهمین بخش در مجموعه بازی های ویدئویی متال گیر و اولین بازی در این سری به حساب می آید که بر مبنای جهان باز ساخته شده است. رخ دادهای این قسمت بلافاصله بعد از نسخهٔ متال گیر سالید: گراند زیروز اتفاق می افتد. داستان در سال ۱۹۸۴، و به دنبال رهبر ارتش مزدوران «ونوم اسنیک» روایت می شود که ریسک رفتن به آفریقا، منطقه مرزی آنگولا - زئیر و افغانستان تحت اشغال اتحاد جماهیر شوروی را کرده بود تا انتقامش را از افرادی، که نیروها و سربازهای سابق ارتش مزدورش یعنی سربازان بدون مرز ( MSF ) را نابود کردند بگیرد. این نسخه از چندگانه بازی های متال گیر سالید توانست رتبه بهترین بازی سال ۲۰۱۵ را از آن خود کند.
... [مشاهده متن کامل]
بازی با واکنش های بسیار مطلوبی از سوی منتقدان همراه بود، و گیم پلی، آزادی عمل بازیکنان، محیط جهان باز، گرافیک، درون مایه، و اجراها؛ روایت بازی و تغییرات خاصی در ساختار این مجموعه مورد تحسین قرار گرفت، اما منتقدان نسبت به ظاهر شخصت کوآیت انتقاداتی داشتند.
در فانتوم پین، بازیکن کنترل شخصیت ونوم اسنیک ( که همچنین با نام بیگ باس نیز شناخته می شود ) را در مجموعه ای گسترده از محیط جهان باز بر عهده دارد. عناصر تشکیل دهنده روندبازی از نسخه گراند زیروز تا حد زیادی در این نسخه بدون تغییر هستند، بدین معنی که بازیکن باید در خفاء و به دور از دید دشمن به حرکت از نقطه ای به نقطهٔ دیگر جهان بازی ادامه دهد و از دید نگهبانان و دشمنان مخفی باقی بماند. بر طبق نوشته های مجلهٔ فامیتسو، کونامی تأیید کرده است که جهان واقع در فانتوم پین، ۲۰۰ برابر از گراند زیروز بزرگ تر است و این قابلیت شامل انواع مختلف شرایط آب و هوایی در محیط بازی و گذشت چرخه شبانه روزی می شود. همچنین با اجرای پوشهٔ ذخیرهٔ نسخهٔ گراند زیروز، تصمیماتی که بازیکن در نسخه اولیه گرفته است، بر فانتوم پین نیز تأثیر خواهند گذاشت. حرکات اسنیک سریع تر شده است و مبارزه بوسیلهٔ فنون «CQC» در این نسخه پابرجا است.

... [مشاهده متن کامل]
بازی با واکنش های بسیار مطلوبی از سوی منتقدان همراه بود، و گیم پلی، آزادی عمل بازیکنان، محیط جهان باز، گرافیک، درون مایه، و اجراها؛ روایت بازی و تغییرات خاصی در ساختار این مجموعه مورد تحسین قرار گرفت، اما منتقدان نسبت به ظاهر شخصت کوآیت انتقاداتی داشتند.
در فانتوم پین، بازیکن کنترل شخصیت ونوم اسنیک ( که همچنین با نام بیگ باس نیز شناخته می شود ) را در مجموعه ای گسترده از محیط جهان باز بر عهده دارد. عناصر تشکیل دهنده روندبازی از نسخه گراند زیروز تا حد زیادی در این نسخه بدون تغییر هستند، بدین معنی که بازیکن باید در خفاء و به دور از دید دشمن به حرکت از نقطه ای به نقطهٔ دیگر جهان بازی ادامه دهد و از دید نگهبانان و دشمنان مخفی باقی بماند. بر طبق نوشته های مجلهٔ فامیتسو، کونامی تأیید کرده است که جهان واقع در فانتوم پین، ۲۰۰ برابر از گراند زیروز بزرگ تر است و این قابلیت شامل انواع مختلف شرایط آب و هوایی در محیط بازی و گذشت چرخه شبانه روزی می شود. همچنین با اجرای پوشهٔ ذخیرهٔ نسخهٔ گراند زیروز، تصمیماتی که بازیکن در نسخه اولیه گرفته است، بر فانتوم پین نیز تأثیر خواهند گذاشت. حرکات اسنیک سریع تر شده است و مبارزه بوسیلهٔ فنون «CQC» در این نسخه پابرجا است.
