مایکل پوسنر (1936- )(Michael Posner)روان شناس امریکایی. اوویراستار تألیفات متعدد شناختی و
علوم اعصاب و محققی برجسته در زمینه توجهاست.
مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه واشینگتن، و مدرک دکترایش را از
دانشگاه میشیگان دریافت کرد. او در حال حاضر استاد
روان شناسی در دانشگاه اورگون (دپارتمان روان شناسی، موسسه علوم شناختی و تصمیم گیری) و استاد راهنما در کالج پزشکی ویِل در نیویورکاست. از جمله دانشجوهایش می توان به افرادی همچوناستانیسلاس دوآن، یون درایور، ویکی هانسون و دانیل لویتین اشاره کرد.
طبق بررسی منتشر شده در سال 2002در مجلۀ انجمن روان شناسی امریکا، اودر رتبۀ 56 برجسته ترین روان شناسان قرن بیستم قرار گرفته است. مایکل پوسنر در سال 2009، مدال ملی علوم را به دست آورد. در سال 2014 نیز به عنوان عضو همکار آکادمی بریتانیا انتخاب شد.
کار کنونی اش مرتبط است با عوامل ژنتیکی و تجربی در توسعۀ شبکه های مغزی، توجه اصولی و یادگیری. او و همکارانش در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه تغییرات در مادۀ سفید ممکن است به بهبود عملکرد مغز کمک کند. آن ها همچنین این موضوع را نیز بررسی می کنند که آیا عوامل اِپی ژنتیک (پس زایشی) مربوط به متیل گذاری ممکن است سبب بروز تفاوت های فردی در این فرایند باشد یا خیر.
به گفته مایکل پوسنر، تحلیل داده های مربوط به مانیتور کردن مغز شیرخواران توسط دانشمندان نشان داده که فعالیت مغزی کودکان در هنگام مواجه شدن با پاسخ های درست و نادرست ریاضی، مشابه بزرگسالان است و شیرخوارانی که فقط شش ماه سن دارند نیز می توانند اشتباهات ریاضی را تشخیص دهند.او معتقد است که این موضوع مشخص می کند که آناتومی مغز بزرگسالان و کودکان مشابه یکدیگر است. و این دستاورد که در شمارۀ پانزدهم گزارش های آکادمی ملی علومبه چاپ رسیده است، با این عقیده که مغز از شیرخوارگی تا بلوغ دستخوش تغییرات اساسی می شود، مغایرت دارد.پوسنر می گوید نتیجه گیری مهم تر برای ما این است که نظام مدیریتی می بایست ریشه در دوران کودکی داشته باشد.
از جمله کتاب های اوست:مبانی علوم شناختی؛علوم اعصاب شناختیِ توجه؛ توجه در دنیای اجتماعی؛ آموزش مغز انسان.
منابع:
https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Posner_(psychologist)
https://ion.uoregon.edu/content/michael-posner
https://www.revolvy.com/page/Michael-Posner-(psychologist)