مایکل "مایک" مورهایم ( به انگلیسی: Michael "Mike" Morhaime ) ( متولد 3 نوامبر 1967 ) یک توسعه دهنده و کارآفرین آمریکایی در صنعت بازی ویدئویی و بنیان گذار و رئیس سابق بلیزارد انترتینمنت ( که در سال 1991 به اسم Silicon & Synapse بود ) است، مورهایم به عنوان رئیس Blizzard Entertainment، Inc، که یک شرکت تابعه از Activision Blizzard، Inc بود خدمت کرد. وی از ژانویه 1999، زمانی که Blizzard Entertainment، Inc بدل به زیرمجموعه یکی از شرکت های تابعه Vivendi Games شد، در کمیته اجرایی Vivendi Games خدمت کرد.
او در سال ۱۹۸۵ از دبیرستان گرانادا هیلز فارغ التحصیل شد. [ ۲] و لیسانس خود را در رشته مهندسی برق در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس دریافت کرد. [ ۳] [ ۴] او عضو گروه ETC، یک گروه متال تشکیل شده توسط کارکنان بلیزارد است و در آنجا گیتار بیس می نوارد.
در کلاس ششم، مورهایم به همراه برادر و خواهرش یک کنسول بازی ویدیویی به نام Bally Professional Arcade خریداری کردند که اولین بار در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. مورهایم کشف کرد که این کنسول قابل برنامه نویسی است و فهمید که چگونه می توان بازی های ساده ای را روی آن نوشت.
مورهایم به عنوان دانشجوی مهندسی برق در UCLA بیشتر از سخت افزار به نرم افزار توجه داشت و بعدها اعتراف کرد: «من خیلی معطل کردم». [ ۵] بعد از گذراندن دوره کارآموزی در شرکت ریزتراشه های سن خوزه، اوضاع تغییر کرد. در دوره کارآموزی، او در مورد طراحی مدار آموخت، و هنگامی که به مدرسه بازگشت کلاس معماری کامپیوتر را پیشی گرفت. وی گفت: «من قبلاً آدمی بودم که در پشت می نشستم»، اما بعد از حضور در دره سیلیکون، او گفت: «من شروع به نشستن جلو کردم». آن دوره زمانی بود که مورهایم با دو شخص دیگری ملاقات کرد و به کمک آنان شرکت Silicon & Synapse را ایجاد خواهد کرد، شرکتی که بعداً به بلیزارد تغییر نام یافت. بنیانگذاران اولیه به اسم های - مورهایم، آلن ادهم و فرانک پیرس - دفتر کار کوچکی را در ارواین، کالیفرنیا تشکیل دادند، چون انتظار می رفت مجاورت و هم نشینی با شرکت های دیگر برای آنها مفید باشد.
در سال ۱۹۹۵، بلیزارد عنوان وارکرافت ۲: جریان تاریکی، که اولین بازی شرکت بود منتشر کرد. مورهایم گفت: " شاید این بازی بوده که بلیزارد را در نقشه قرار داد «در مرکز توجه قرار داد»". علاوه بر فروش زیاد، "این اولین بازی ای بود که می توانستید با کسب یک تجربه خوب، از طریق اینترنت انجام دهید"، بازی از طریق اینترنت در آن زمان یک اتفاق جدیدی بود که باعث شد عناوین دیگر نیز شروع به توسعه دادن شوند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاو در سال ۱۹۸۵ از دبیرستان گرانادا هیلز فارغ التحصیل شد. [ ۲] و لیسانس خود را در رشته مهندسی برق در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس دریافت کرد. [ ۳] [ ۴] او عضو گروه ETC، یک گروه متال تشکیل شده توسط کارکنان بلیزارد است و در آنجا گیتار بیس می نوارد.
در کلاس ششم، مورهایم به همراه برادر و خواهرش یک کنسول بازی ویدیویی به نام Bally Professional Arcade خریداری کردند که اولین بار در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. مورهایم کشف کرد که این کنسول قابل برنامه نویسی است و فهمید که چگونه می توان بازی های ساده ای را روی آن نوشت.
مورهایم به عنوان دانشجوی مهندسی برق در UCLA بیشتر از سخت افزار به نرم افزار توجه داشت و بعدها اعتراف کرد: «من خیلی معطل کردم». [ ۵] بعد از گذراندن دوره کارآموزی در شرکت ریزتراشه های سن خوزه، اوضاع تغییر کرد. در دوره کارآموزی، او در مورد طراحی مدار آموخت، و هنگامی که به مدرسه بازگشت کلاس معماری کامپیوتر را پیشی گرفت. وی گفت: «من قبلاً آدمی بودم که در پشت می نشستم»، اما بعد از حضور در دره سیلیکون، او گفت: «من شروع به نشستن جلو کردم». آن دوره زمانی بود که مورهایم با دو شخص دیگری ملاقات کرد و به کمک آنان شرکت Silicon & Synapse را ایجاد خواهد کرد، شرکتی که بعداً به بلیزارد تغییر نام یافت. بنیانگذاران اولیه به اسم های - مورهایم، آلن ادهم و فرانک پیرس - دفتر کار کوچکی را در ارواین، کالیفرنیا تشکیل دادند، چون انتظار می رفت مجاورت و هم نشینی با شرکت های دیگر برای آنها مفید باشد.
در سال ۱۹۹۵، بلیزارد عنوان وارکرافت ۲: جریان تاریکی، که اولین بازی شرکت بود منتشر کرد. مورهایم گفت: " شاید این بازی بوده که بلیزارد را در نقشه قرار داد «در مرکز توجه قرار داد»". علاوه بر فروش زیاد، "این اولین بازی ای بود که می توانستید با کسب یک تجربه خوب، از طریق اینترنت انجام دهید"، بازی از طریق اینترنت در آن زمان یک اتفاق جدیدی بود که باعث شد عناوین دیگر نیز شروع به توسعه دادن شوند.
wiki: مایکل مورهایم