ترتیب: قدیمیجدیدرای موافقرای مخالف
علی١١:٣٥ - ١٤٠٣/١٢/١٧جهانمره عزیز پولیبیوس خود یکی از منتقدان هرودوت بود و او را دروغ گو و افسانه سرا می خواند
و تاکید بر اسناد و مدارک داشت
ور واقع ماساگت ها تا قرن ۲ پیش از میلاد هنوز وجود داشتند که بعد از آن زمان ناپدید شدند
... [مشاهده متن کامل]
اینکه بگوید ماساگت ها تخیل هرودوت هستند غیر منطقی است حتی مخالفین هرودوت هم به آن ها اشاره کردند مثل دیودور سیسیلی که هرودوت را غیر قابل اعتماد می دانست اما به ماساگت ها اشاره می کند
گزارش
و تاکید بر اسناد و مدارک داشت
ور واقع ماساگت ها تا قرن ۲ پیش از میلاد هنوز وجود داشتند که بعد از آن زمان ناپدید شدند
... [مشاهده متن کامل]
اینکه بگوید ماساگت ها تخیل هرودوت هستند غیر منطقی است حتی مخالفین هرودوت هم به آن ها اشاره کردند مثل دیودور سیسیلی که هرودوت را غیر قابل اعتماد می دانست اما به ماساگت ها اشاره می کند
گزارش
0 | 0
جهانمهر٢٣:٠٣ - ١٤٠٣/١٢/١٦ماجرای آدم و حوا
و درواقع داستان دو انسان نخست
نه تنها توسط مسلمین بنا نشده
بلکه اسلام از آخرین مطرح کنندگان
این ماجرا است
داستان مشابه ماجرای آدم و حوا
در اکثر مذاهب باستانی سراسر جهان
... [مشاهده متن کامل]
وجود دارد
از ایران باستان و سومر باستان و
چین باستان و یونان باستان و غیره
گرفته تا همه ادیان ابراهیمی !
.
در ایران باستان و مهرپرستی ،
کیومرث
در مذهب زردشتیت ،
مَشا و مشیانه
در سومر باستان ، آلولیم نخستین انسان
در چین باستان ، فوهسی و نوگؤآ
در یونان باستان ، اپیمتئوس و پاندورا
کتب یهود
ازجمله سفر پیدایش دوران آدم و حوا را
بیشتر از ۷۰۰۰ سال نمیداند
امّا اکتشافات علم روز دوران احتمالی
آدم و حوا و ظهور انسان هِموسپیَن را
در ۱۹۵, ۰۰۰ سال پیش تخمین میزند
.
اسلام محل هبوط آدم را مکّه و
محل مقبره آدم را نجف در عراق بیان میکند
به روایتی محل خانه حضرت آدم
مسجد کوفه دانسته میشود
گزارش
و درواقع داستان دو انسان نخست
نه تنها توسط مسلمین بنا نشده
بلکه اسلام از آخرین مطرح کنندگان
این ماجرا است
داستان مشابه ماجرای آدم و حوا
در اکثر مذاهب باستانی سراسر جهان
... [مشاهده متن کامل]
وجود دارد
از ایران باستان و سومر باستان و
چین باستان و یونان باستان و غیره
گرفته تا همه ادیان ابراهیمی !
.
در ایران باستان و مهرپرستی ،
کیومرث
در مذهب زردشتیت ،
مَشا و مشیانه
در سومر باستان ، آلولیم نخستین انسان
در چین باستان ، فوهسی و نوگؤآ
در یونان باستان ، اپیمتئوس و پاندورا
کتب یهود
ازجمله سفر پیدایش دوران آدم و حوا را
بیشتر از ۷۰۰۰ سال نمیداند
امّا اکتشافات علم روز دوران احتمالی
آدم و حوا و ظهور انسان هِموسپیَن را
در ۱۹۵, ۰۰۰ سال پیش تخمین میزند
.
اسلام محل هبوط آدم را مکّه و
محل مقبره آدم را نجف در عراق بیان میکند
به روایتی محل خانه حضرت آدم
مسجد کوفه دانسته میشود
گزارش
1 | 1
جهانمهر١٨:٥٠ - ١٤٠٣/١٢/١٦سلام علی جان عزیز
پولیبیوس و استرابو
تاریخ نگاران رومی هستند
که پس از هرودوت بودند
به منبع نگاشته آنها
احتمالاً همان هرودوت است
گزارش
پولیبیوس و استرابو
تاریخ نگاران رومی هستند
که پس از هرودوت بودند
به منبع نگاشته آنها
احتمالاً همان هرودوت است
گزارش
0 | 2
علی١١:٣٩ - ١٤٠٣/١٢/١٦پاسخ به محمد حسین عشقی
اول داستان آدم هوا تو انجیل و تورات هم اومده حتی به نوعی تو اوستا هم وجود داره
دوم طبق نوشته های مسلمین آدم هوا در عربستان بودند چرا که کعبه توسط آدم ساخته شده بر طبق باور مسلمانان
پس اینکه آدم هوا در عراق بودن رو از کجا در اوردی ؟
منبع تو چیست ؟
گزارش
اول داستان آدم هوا تو انجیل و تورات هم اومده حتی به نوعی تو اوستا هم وجود داره
دوم طبق نوشته های مسلمین آدم هوا در عربستان بودند چرا که کعبه توسط آدم ساخته شده بر طبق باور مسلمانان
پس اینکه آدم هوا در عراق بودن رو از کجا در اوردی ؟
منبع تو چیست ؟
گزارش
3 | 1
علی٠٨:٤١ - ١٤٠٣/١٢/١٦پاسخ به جهانمر
اول ماساگت ها فقط توسط هردوت گزارش نشدن اما چون هرودوت به آداب و فرهنگ این قوم پرداخته مهم تر از بقیه هست از افرادی که از اقوام ماساگت نام بردند می توان به پولبیوس و استرابو نیز اشاره کرد
... [مشاهده متن کامل]
هرودوت همیشه جهت گیری های داشته و دروغ های او را فقط خودش آورده اما در مورد ماساگت ها خیر شاید روایت هردوت از مرگ کوروش بزرگ به دست ماساگت ها اشتباه و نادرست باشد اما ماساگت ها اقوام واقعی بودند که توسط جغرافی دان ها و مورخان تاریخی به آن ها اشاره شده است
گزارش
اول ماساگت ها فقط توسط هردوت گزارش نشدن اما چون هرودوت به آداب و فرهنگ این قوم پرداخته مهم تر از بقیه هست از افرادی که از اقوام ماساگت نام بردند می توان به پولبیوس و استرابو نیز اشاره کرد
... [مشاهده متن کامل]
هرودوت همیشه جهت گیری های داشته و دروغ های او را فقط خودش آورده اما در مورد ماساگت ها خیر شاید روایت هردوت از مرگ کوروش بزرگ به دست ماساگت ها اشتباه و نادرست باشد اما ماساگت ها اقوام واقعی بودند که توسط جغرافی دان ها و مورخان تاریخی به آن ها اشاره شده است
گزارش
2 | 0
محمدحسین عشقی٠٠:٠٤ - ١٤٠٣/١٢/١٦خب اگر این قوم کذبه پس داستان ادم و هوا هم باید کذب باشه که توسط مسلمین بنا شده❤🌹
چون هیچ جای تاریخ ننوشته ادم تو عراق بود. ❤🌹
گزارش
چون هیچ جای تاریخ ننوشته ادم تو عراق بود. ❤🌹
گزارش
0 | 1
جهانمهر٢٢:٢٢ - ١٤٠٣/١٢/١٥قوم تخیلی من درآوردی هرودوت
که هیچگونه سند و مدرک مستدلی
بر وجود آن ها توسط باستان شناسان
کشف نشده و وجود ندارد !
هرودوت پدر اکاذیب تاریخ
آقای آرش ناصری
عکس سوم ارائه شده شما
مربوط به نارام سین اکدی و
آنوبانینی ملکه لولوبی هاست !
و هیچ ربطی به ماساگت ها ندارد !!
گزارش
که هیچگونه سند و مدرک مستدلی
بر وجود آن ها توسط باستان شناسان
کشف نشده و وجود ندارد !
هرودوت پدر اکاذیب تاریخ
آقای آرش ناصری
عکس سوم ارائه شده شما
مربوط به نارام سین اکدی و
آنوبانینی ملکه لولوبی هاست !
و هیچ ربطی به ماساگت ها ندارد !!
گزارش
0 | 2
علی١٥:٢٦ - ١٤٠٣/٠٧/١٦کاربر توحید
لطف کنید قبل از نوشتن و ریشه یابی چیزی درمورد آن تحقیق زیاد کنید
ماساگت ها و سکاها اصلا یکی نیستند و دو قوم جدا هستند برای درک این موضوع
بهتون پیشنهاد میکنم کتاب اول هردوت بند ۲۱۵ و ۲۱۶ بخونید تا متوجه شوید سکاها و ماساگت ها یکی نیستند
گزارش
لطف کنید قبل از نوشتن و ریشه یابی چیزی درمورد آن تحقیق زیاد کنید
ماساگت ها و سکاها اصلا یکی نیستند و دو قوم جدا هستند برای درک این موضوع
بهتون پیشنهاد میکنم کتاب اول هردوت بند ۲۱۵ و ۲۱۶ بخونید تا متوجه شوید سکاها و ماساگت ها یکی نیستند
گزارش
2 | 0
علی١٥:٢٣ - ١٤٠٣/٠٧/١٦کار بر Ali Dodangeh ماساگت ها سکا نیستند حتی این رو میشه تو نوشته های هردوت فهمید
لباس پوشیدن و شیوه زندگیشان شبیه سکاها است. آن ها هم بر روی اسب و هم با پای پیاده می جنگند. هر دو شیوه جنگیدن آن ها عجیب است. آن ها هم با کمان و هم نیزه می جنگند ولی سلاح مورد علاقه آن ها تبر جنگی است. سلاح های آن ها از�زر�یا�برنج�است. برای نوک نیزه ها و نوک پیکان ها و تبرهای جنگیشان از برنج استفاده می کنند و برای پوشش سر، حمایل و کمربند از زر. به همین ترتیب اسبهایشان نیز بسیار مجهز هستند. زره سینه اسبها از برنج است ولی زره کمر و صورت اسبها از زر است. آن ها نه از آهن و نه از سیم استفاده نمی کنند زیرا در سرزمین آن ها این دو فلز نیست و به جای آن زر و برنج فراوان است.
... [مشاهده متن کامل]
کتاب اول هردوت بند ۲۱۵
هردوت تنها ماساگت ها را شبیه سکاها میداند یعنی که به نظر او سکاها و ماساگت ها یکی نیستند
هر مردی یک زن به عنوان همسر می گیرد، اما زنان به همگان تعلق دارند. یونانیان این رسم را به سکاها نسبت می دهند، حال آنکه این رسم نه به سکاها بلکه به ماساگت ها تعلق دارد. هر مرد ماساگت که زنی را بخواهد به جلوی کلبهٔ او ترکش خود را می آویزد و با خیالی آسوده، با او درمی آمیزد. آنان حد طول عمر خود را مشخص نمی کنند، بلکه هنگامی که مردی به نهایت پیری رسید همه نزدیکان او گرد می آیند و او را هم زمان با چند رأس حیوان قربانی می کنند، سپس گوشت ها را می پزند و با آن ها یک مهمانی ترتیب می دهند؛ و به این ترتیب کسانی که روز خود را این گونه به پایان می برند شادترین ها محسوب می شوند؛ ولی اگر کسی از بیماری بمیرد وی را نمی خورند بلکه وی را در زمین دفن می کنند و برای بخت بد او زیرا که قربانی نشده است، گریه و سوگواری می کنند. آن ها هیچ دانه ای نمی کارند ولی در گله های خود زندگی می کنند و از ماهی که در رودخانه ارس فراوان است تغذیه می کنند. شیر چیزی است که آن ها عمدتاً می نوشند و تنها خدایی که پرستش می کنند خورشید است؛ و برای آن اسب قربانی می کنند. تحت این باور که برای چابک ترین خدا باید چابک ترین جانور را هدیه داد…
کتاب اول هردوت بند ۲۱۶
یک بار دیگر هردوت سکاها و ماساگت ها را از هم جدا میداند
اینکه بگوید ماساگت ها و سکاها یکی هستند و هیچ منبعی نیاورید نشان دهنده نادانی شماست
گزارش
لباس پوشیدن و شیوه زندگیشان شبیه سکاها است. آن ها هم بر روی اسب و هم با پای پیاده می جنگند. هر دو شیوه جنگیدن آن ها عجیب است. آن ها هم با کمان و هم نیزه می جنگند ولی سلاح مورد علاقه آن ها تبر جنگی است. سلاح های آن ها از�زر�یا�برنج�است. برای نوک نیزه ها و نوک پیکان ها و تبرهای جنگیشان از برنج استفاده می کنند و برای پوشش سر، حمایل و کمربند از زر. به همین ترتیب اسبهایشان نیز بسیار مجهز هستند. زره سینه اسبها از برنج است ولی زره کمر و صورت اسبها از زر است. آن ها نه از آهن و نه از سیم استفاده نمی کنند زیرا در سرزمین آن ها این دو فلز نیست و به جای آن زر و برنج فراوان است.
... [مشاهده متن کامل]
کتاب اول هردوت بند ۲۱۵
هردوت تنها ماساگت ها را شبیه سکاها میداند یعنی که به نظر او سکاها و ماساگت ها یکی نیستند
هر مردی یک زن به عنوان همسر می گیرد، اما زنان به همگان تعلق دارند. یونانیان این رسم را به سکاها نسبت می دهند، حال آنکه این رسم نه به سکاها بلکه به ماساگت ها تعلق دارد. هر مرد ماساگت که زنی را بخواهد به جلوی کلبهٔ او ترکش خود را می آویزد و با خیالی آسوده، با او درمی آمیزد. آنان حد طول عمر خود را مشخص نمی کنند، بلکه هنگامی که مردی به نهایت پیری رسید همه نزدیکان او گرد می آیند و او را هم زمان با چند رأس حیوان قربانی می کنند، سپس گوشت ها را می پزند و با آن ها یک مهمانی ترتیب می دهند؛ و به این ترتیب کسانی که روز خود را این گونه به پایان می برند شادترین ها محسوب می شوند؛ ولی اگر کسی از بیماری بمیرد وی را نمی خورند بلکه وی را در زمین دفن می کنند و برای بخت بد او زیرا که قربانی نشده است، گریه و سوگواری می کنند. آن ها هیچ دانه ای نمی کارند ولی در گله های خود زندگی می کنند و از ماهی که در رودخانه ارس فراوان است تغذیه می کنند. شیر چیزی است که آن ها عمدتاً می نوشند و تنها خدایی که پرستش می کنند خورشید است؛ و برای آن اسب قربانی می کنند. تحت این باور که برای چابک ترین خدا باید چابک ترین جانور را هدیه داد…
کتاب اول هردوت بند ۲۱۶
یک بار دیگر هردوت سکاها و ماساگت ها را از هم جدا میداند
اینکه بگوید ماساگت ها و سکاها یکی هستند و هیچ منبعی نیاورید نشان دهنده نادانی شماست
گزارش
1 | 0
آرش ناصری٠٨:٤٥ - ١٤٠٣/٠٢/١٣ماساگت یا ماساژت ( به یونانی: Μασσαγέται؛ در زبان پارسی باستان:saka tigra - xauda به معنی «سکاهای تیزخود» ( سکاهای بر سر کننده کلاه خودهای نوک تیز ) یکی از اقوام ایرانی تبار و یک تیرهٔ سکایی نیمه صحراگرد در آسیای میانه بودند. ماساگت ها اصولاً از روی کتاب هرودوت به عنوان گروهی که در بخشی قابل توجهی از شرق دریای مازندران می زیستند شناخته شده اند. این مردمان ایرانیِ شرقی پیرو آیین های سکایی بودند و پس از سده سوم قبل از میلاد رو به زوال رفته، با برخی قبایل دیگر درآمیختند و قوم آلان را پدید آوردند ؛قومی که جزئی از اتحادیه ایرانی سرمتیان بود و طی رخدادهای دوران مهاجرت به استپ های قفقاز و اروپا مهاجرت کردند .
... [مشاهده متن کامل]
بر طبق سخن هرودوت:
لباس پوشیدن و شیوه زندگیشان شبیه سکاها است. آن ها هم بر روی اسب و هم با پای پیاده می جنگند. هر دو شیوه جنگیدن آن ها عجیب است. آن ها هم با کمان و هم نیزه می جنگند ولی سلاح مورد علاقه آن ها تبر جنگی است. سلاح های آن ها از زر یا برنج است. برای نوک نیزه ها و نوک پیکان ها و تبرهای جنگیشان از برنج استفاده می کنند و برای پوشش سر، حمایل و کمربند از زر. به همین ترتیب اسبهایشان نیز بسیار مجهز هستند. زره سینه اسبها از برنج است ولی زره کمر و صورت اسبها از زر است. آن ها نه از آهن و نه از سیم استفاده نمی کنند زیرا در سرزمین آن ها این دو فلز نیست و به جای آن زر و برنج فراوان است.
هر مردی یک زن به عنوان همسر می گیرد، اما زنان به همگان تعلق دارند. یونانیان این رسم را به سکاها نسبت می دهند، حال آنکه این رسم نه به سکاها بلکه به ماساگت ها تعلق دارد. هر مرد ماساگت که زنی را بخواهد به جلوی کلبهٔ او ترکش خود را می آویزد و با خیالی آسوده، با او درمی آمیزد. آنان حد طول عمر خود را مشخص نمی کنند، بلکه هنگامی که مردی به نهایت پیری رسید همه نزدیکان او گرد می آیند و او را هم زمان با چند رأس حیوان قربانی می کنند، سپس گوشت ها را می پزند و با آن ها یک مهمانی ترتیب می دهند؛ و به این ترتیب کسانی که روز خود را این گونه به پایان می برند شادترین ها محسوب می شوند؛ ولی اگر کسی از بیماری بمیرد وی را نمی خورند بلکه وی را در زمین دفن می کنند و برای بخت بد او زیرا که قربانی نشده است، گریه و سوگواری می کنند. آن ها هیچ دانه ای نمی کارند ولی در گله های خود زندگی می کنند و از ماهی که در رودخانه ارس ( احتمالاً سیحون ) فراوان است تغذیه می کنند. شیر چیزی است که آن ها عمدتاً می نوشند و تنها خدایی که پرستش می کنند خورشید است؛ و برای آن اسب قربانی می کنند. تحت این باور که برای چابک ترین خدا باید چابک ترین جانور را هدیه داد…




گزارش
... [مشاهده متن کامل]
بر طبق سخن هرودوت:
لباس پوشیدن و شیوه زندگیشان شبیه سکاها است. آن ها هم بر روی اسب و هم با پای پیاده می جنگند. هر دو شیوه جنگیدن آن ها عجیب است. آن ها هم با کمان و هم نیزه می جنگند ولی سلاح مورد علاقه آن ها تبر جنگی است. سلاح های آن ها از زر یا برنج است. برای نوک نیزه ها و نوک پیکان ها و تبرهای جنگیشان از برنج استفاده می کنند و برای پوشش سر، حمایل و کمربند از زر. به همین ترتیب اسبهایشان نیز بسیار مجهز هستند. زره سینه اسبها از برنج است ولی زره کمر و صورت اسبها از زر است. آن ها نه از آهن و نه از سیم استفاده نمی کنند زیرا در سرزمین آن ها این دو فلز نیست و به جای آن زر و برنج فراوان است.
هر مردی یک زن به عنوان همسر می گیرد، اما زنان به همگان تعلق دارند. یونانیان این رسم را به سکاها نسبت می دهند، حال آنکه این رسم نه به سکاها بلکه به ماساگت ها تعلق دارد. هر مرد ماساگت که زنی را بخواهد به جلوی کلبهٔ او ترکش خود را می آویزد و با خیالی آسوده، با او درمی آمیزد. آنان حد طول عمر خود را مشخص نمی کنند، بلکه هنگامی که مردی به نهایت پیری رسید همه نزدیکان او گرد می آیند و او را هم زمان با چند رأس حیوان قربانی می کنند، سپس گوشت ها را می پزند و با آن ها یک مهمانی ترتیب می دهند؛ و به این ترتیب کسانی که روز خود را این گونه به پایان می برند شادترین ها محسوب می شوند؛ ولی اگر کسی از بیماری بمیرد وی را نمی خورند بلکه وی را در زمین دفن می کنند و برای بخت بد او زیرا که قربانی نشده است، گریه و سوگواری می کنند. آن ها هیچ دانه ای نمی کارند ولی در گله های خود زندگی می کنند و از ماهی که در رودخانه ارس ( احتمالاً سیحون ) فراوان است تغذیه می کنند. شیر چیزی است که آن ها عمدتاً می نوشند و تنها خدایی که پرستش می کنند خورشید است؛ و برای آن اسب قربانی می کنند. تحت این باور که برای چابک ترین خدا باید چابک ترین جانور را هدیه داد…





0 | 1
توحید١٤:٠٧ - ١٤٠٣/٠١/١٢ماساگت ها یکی از ایلات ساکایی ها بودن محل زندگیشان آسیای مرکزی بود و هزاران کیلومتر دورتر از امپراطوری هایی مثل هخامنشیان و . . .
همچنین زبان آنها زبان ایشغوز بود نه فارسی وپهلوی و چیز دیگری
ساکا ها خود یکی از ائل سه گانه ی ساکا ( ساغ کایا ) سول کایا و قاشکا ( قشقایی ها ) بوده اند.
گزارش
همچنین زبان آنها زبان ایشغوز بود نه فارسی وپهلوی و چیز دیگری
ساکا ها خود یکی از ائل سه گانه ی ساکا ( ساغ کایا ) سول کایا و قاشکا ( قشقایی ها ) بوده اند.
گزارش
0 | 3
هواخواه خوارزم١٧:٠٦ - ١٤٠٠/١١/٢٨دوستی به نام "Ali Dodangeh" جعلیاتی را انعکاس داده اند و من در اینجا عکسی از اصل کتاب فرهنگ نامه جغرافیایی رومی و یونانی را می آورم تا ببینید چگونه سخن او را 180 درجه عوض کرده اند:
سر ویلیام اسمیت پس از صحبت در مورد هون ها ( آتیلا ) می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که آنها از نواحی شرقی تر مربوط به سکاهای مورد اشاره هرودت آمده باشند.
... [مشاهده متن کامل]
ویلیام اسمیت اصولا یک فرهنگ نامه نویس بوده و تاریخدان نبوده است، او در این متن سعی در طرح کردن پرسشهایی دارد تا منشا هون ها و آتیلا را ارزیابی کند.
این را هم باید اشاره کرد که آتیلا 1000 سال با سکاهای مورد اشاره هرودت فاصله زمانی دارد.
گزارش
سر ویلیام اسمیت پس از صحبت در مورد هون ها ( آتیلا ) می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که آنها از نواحی شرقی تر مربوط به سکاهای مورد اشاره هرودت آمده باشند.
... [مشاهده متن کامل]
ویلیام اسمیت اصولا یک فرهنگ نامه نویس بوده و تاریخدان نبوده است، او در این متن سعی در طرح کردن پرسشهایی دارد تا منشا هون ها و آتیلا را ارزیابی کند.
این را هم باید اشاره کرد که آتیلا 1000 سال با سکاهای مورد اشاره هرودت فاصله زمانی دارد.

11 | 2
Ali Dodangeh٢٠:١٩ - ١٤٠٠/٠٤/٠٤🔰ماساگت ها چه کسانی بودند ؟
ماساگت ها که در اصل از سکاها بودند، معنی نامشان "نیرومند" می باشد. "
( The ninth - century work De Universo of Rabanus Maurus states, "The Massagetae are in origin from the tribe of the Scythians, and are called Massagetae, as if heavy, that is, strong Getae )
... [مشاهده متن کامل]
هرودوت چند بار اشاره می کند که آن ها در مجاورت رودخانه Araxes ( آراز ) هستند اما تعدادی از پژوهشگران نیز ایشان را مسکن یافته در شرق دریای خزر می دانند. پیداست که ماساگت ها هم در شرق و هم در غرب دریا خزر یعنی در مجاورت رود آراز پراکنده بودند.
🛑 تئوفانس ( زادهٔ ۷۵۰ - مرگ ۱۲ مارس ۸۱۷ یا ۸۱۸ میلادی ) مورخ، راهب و قدیس مسیحی بیزانسی بود. در کتاب تئوفانیس کرونوگرافیا درباره تورک ها در صفحات ۴۶۲ و ۴۵۸ چنین آمده است :
📜 Page 458:
"ad Tanaidis orientalem plagam Turci deguni, qui quondam Masageta vocati. . "
📜 Page 462:
Turcos olim Massagetas, in oriente ad Tanaim sitos. . . "
🔎 ترجمه ( صفحه ۴۵۸ ) :
"در شرق رود تانیس تورک ها قرار دارند که در قدیم ماساجت خوانده میشدند. . "
🔎 ترجمه ( صفحه ۴۶۲ ) :
"تورک ها ماساجت های قدیم در شرق رود تانیس قرار دارند.
🛑 سر ویلیام اسمیث تاریخ شناس ، حقوق دان و فرهنگ نامه نویس بریتانیایی بود که در کتابش دایره المعارف جغرافیایی رومی و یونانی در مورد سکاها مینویسد:
📜 Now between these limits lay the Scythian of Herodotus, That the Scythians of Herodotus belonged to the great Turk family, is in the present article, a postulate, but evidence will be given of this fact in the articles Scythae. Scythia, and the Huns with their allied population were Turks also
🔎 ترجمه ( صفحه ۱۰۹۷ ) :
در این مرزها سکاها ی مورد اشاره هرودوت قرار دارند، و سکاهای مورد نظر هرودوث به خانواده بزرگ تورک متعلق هستند، که در این دایره المعارف فقط یک پیش فرض است اما اسناد را در اثبات این واقعیت به طور جداگانه در مقاله سکاها ارائه میدهیم، سکاها و هون ها و جمعیت متحدین آنها نیز تورک بوده اند.
🛑 پاؤل نازاروف نویسنده روسی در صفحه ۴۸ کتاب خود Hunted through central Asia در مورد ریشه ی نام ملکه ماساگت ها تومیریس همان حرفی را نقل میکند که باستان شناس بریتانیایی J. M. Cook در کتاب خود The persian empire آورده:
📜 The name of Tomyris like other scythian names is of Turki origin this name Tomyris means "crush iron" or " bend iron" from temir ; and recalls another famous warrior out of Asia, Temir - leng , Temir the lame or Tamerlane a remote descendant of his famous compatriot Tomyris
🔎 ترجمه ( صفحه ۴۸ )
نام ملکه تومیریس مانند دیگر نام های سکایی ریشه ای تورکی دارد، نام تومیریس به معنای آهن شکسته یا آهن خم شده است، که از تمیر گرفته شده است، و یادآور نام جنگجویی دیگر از آسیاست ، تمیر لنگ ، به معنای تمیر شَل ( خم ) که زاده ایی دور از هموطن مشهور خود تومیریس است.
گزارش
ماساگت ها که در اصل از سکاها بودند، معنی نامشان "نیرومند" می باشد. "
... [مشاهده متن کامل]
هرودوت چند بار اشاره می کند که آن ها در مجاورت رودخانه Araxes ( آراز ) هستند اما تعدادی از پژوهشگران نیز ایشان را مسکن یافته در شرق دریای خزر می دانند. پیداست که ماساگت ها هم در شرق و هم در غرب دریا خزر یعنی در مجاورت رود آراز پراکنده بودند.
🛑 تئوفانس ( زادهٔ ۷۵۰ - مرگ ۱۲ مارس ۸۱۷ یا ۸۱۸ میلادی ) مورخ، راهب و قدیس مسیحی بیزانسی بود. در کتاب تئوفانیس کرونوگرافیا درباره تورک ها در صفحات ۴۶۲ و ۴۵۸ چنین آمده است :
🔎 ترجمه ( صفحه ۴۵۸ ) :
"در شرق رود تانیس تورک ها قرار دارند که در قدیم ماساجت خوانده میشدند. . "
🔎 ترجمه ( صفحه ۴۶۲ ) :
"تورک ها ماساجت های قدیم در شرق رود تانیس قرار دارند.
🛑 سر ویلیام اسمیث تاریخ شناس ، حقوق دان و فرهنگ نامه نویس بریتانیایی بود که در کتابش دایره المعارف جغرافیایی رومی و یونانی در مورد سکاها مینویسد:
🔎 ترجمه ( صفحه ۱۰۹۷ ) :
در این مرزها سکاها ی مورد اشاره هرودوت قرار دارند، و سکاهای مورد نظر هرودوث به خانواده بزرگ تورک متعلق هستند، که در این دایره المعارف فقط یک پیش فرض است اما اسناد را در اثبات این واقعیت به طور جداگانه در مقاله سکاها ارائه میدهیم، سکاها و هون ها و جمعیت متحدین آنها نیز تورک بوده اند.
🛑 پاؤل نازاروف نویسنده روسی در صفحه ۴۸ کتاب خود Hunted through central Asia در مورد ریشه ی نام ملکه ماساگت ها تومیریس همان حرفی را نقل میکند که باستان شناس بریتانیایی J. M. Cook در کتاب خود The persian empire آورده:
🔎 ترجمه ( صفحه ۴۸ )
نام ملکه تومیریس مانند دیگر نام های سکایی ریشه ای تورکی دارد، نام تومیریس به معنای آهن شکسته یا آهن خم شده است، که از تمیر گرفته شده است، و یادآور نام جنگجویی دیگر از آسیاست ، تمیر لنگ ، به معنای تمیر شَل ( خم ) که زاده ایی دور از هموطن مشهور خود تومیریس است.
گزارش
12 | 32
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٣)