مازراتی

دانشنامه عمومی

مازراتی شرکت خودروسازی ایتالیایی تولیدکننده خودروهای لوکس و اسپورت است، که در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۴ توسط برادران مازراتی، در شهر بولونیا راه اندازی شد. [ ۱] شرکت مازراتی متعلق به استلانتیس می باشد و اکنون دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی آن، در شهر مودنا، ناحیه امیلیا - رومانیا، ایتالیا قرار دارد.
در ساختار سازمانی گروه فیات، مازراتی همواره به عنوان زیرمجموعه شرکت فراری محسوب می شد، اما به تازگی به همراه آلفا رومئو، بخش اصلی خودروهای اسپورت استلانتیس را، تولید می نماید. نشان شرکت خودروسازی مازراتی بر گرفته از نیزه سه شاخ آب نمای نپتون در بولونیا، شهر زادگاه این خودرو است. [ ۲]
شرکت خودروسازی مازراتی در ماه دسامبر سال ۱۹۱۴ فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت توسط برادران مازراتی؛ به نام های آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو تأسیس شد. آن ها در سال های نخست قرن بیستم فعالیتشان را در شرکت خودروسازی دیاتو آغاز نمودند و خودروهای مسابقه ای ۲لیتری طراحی شده توسط آلفیری، بیندو و ارنستو برای دیاتو، قهرمانی مسابقات اتومبیل رانی گرند پریکس را به ارمغان آورد.
در ۱۹۲۶ شرکت دیاتو تولید خودروهای مسابقه ای خود را متوقف کرد و برادران مازراتی از این شرکت جدا شدند و بر روی شرکت تازه تأسیس خود؛ مازراتی، تمرکز نمودند، که فعالیت آن ها به ساخت خودروهای ۴، ۶، ۸ و ۱۶ سیلندر مسابقه ای و شرکت در مسابقات اتومبیل رانی محدود می شد.
یکی از نخستین خودروهای ساخته شده توسط برادران مازراتی، که آلفیری رانندگی آن را برعهده داشت، در ۱۹۲۶ مقام اول را در مسابقات تارگا فلوریو کسب نمود. سال ۱۹۳۲ برادر بزرگتر، یعنی آلفیری مازراتی درگذشت و کارلو نیز از شرکت جدا شد، ولی ۳ برادر دیگر، برای ۵ سال، هدایت شرکت را ادامه دادند.
در سال ۱۹۳۷ سه برادر مازراتی، سهام خود را به شرکت آدولفو اورسی واگذار کردند، اما به عنوان مهندس، در تولید خودرو در این شرکت، به کار خود ادامه دادند.
در این زمان نیز شرکت مازراتی همچنان به تولید خودروهای مسابقه ای می پرداخت، که در مسابقات رالی نیز موفقیت های زیادی به دست آورد.
مازراتی حتی در برابر غول های خودروسازی آلمانی مانند مرسدس بنز و آتو یونیون در سال های ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰ هم موفقیت های فراوانی را کسب کرد. یکی از خودروهای موفق مازراتی در مسابقات رالی، خودروی مازراتی سی تی اف۸ بود، که موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات گرند پریکس شد.
عکس مازراتیعکس مازراتیعکس مازراتیعکس مازراتیعکس مازراتیعکس مازراتی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

دانشنامه آزاد فارسی

مازِراتی (Maserati)
مازِراتی
شرکت ایتالیایی سازندۀ اتومبیل های مسابقه ای. در ۱۹۲۶ شش برادران مازِراتی آن را تأسیس کردند. شاهکار این شرکت اتومبیل جایزۀ بزرگ ۲۵۰ اف بود که خوان مانوئل فانگیوی آرژانتینی در مسابقات قهرمانی جهان در ۱۹۵۷ با آن به پیروزی رسید. در اواخر ۱۹۵۷ مازراتی از مسابقات جایزۀ بزرگ کنار کشید.

پیشنهاد کاربران

مازراتی ( به ایتالیایی: Maserati ) یک کارخانهٔ خودروساز ایتالیایی است.

این کمپانی تحت مالکیت گروه فیات می باشد.

تاریخچه مازراتی [ویرایش]

هانسون رابین رابین هانسون ( راننده مسابقه ) در مازراتی رانندگی در 1937 Donington جایزه بزرگ.
...
[مشاهده متن کامل]

Maserati "Birdcage"هفت
برادر مازراتی درVogheraاز توابع بولونیا بدنیا آمدند. پدر این هفت پسرRodolfo Maserati یک راننده لوکوموتیو و مادرشان Carolina Rosi نام داشت . بزرگترین برادر کارلو در سال 1881 بدنیا آمد و پس از او بیندو وآلفیری, ولی آلفیری پس از چند ماه درگذشت ونام خود را به پسر بعدی داد . پس از آنها ماریو, انتنوره و ارنستو پسرهای بعدی خانواده بودند. تمامی این پسر ها مانند پدر خود به صنعت و اتومبیل روی آوردند بجز ماریو که رشته نقاشی را ادامه داد . گفته می شود آرم مازراتی نیز توسط همین پسر یعنی ماریو ابداع شده است. ابتدا کارلو بود که با طراحی یک موتور تک سیلندر نام این خانواده را بر سر زبان ها انداخت . او در یک کارخانه دوچرخه سازی کار میکرد و موتور خود را برای ساخت یک وتور سیکلت کوچک بکار برد . او در سال 1900 رکورد سرعت 50 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد و توانست با موتور سیکلت خود در بسیاری از مسابقات برنده شود. کارلو در سال 1901 به فیات و در سال 1903 به ایزوتا فرانچینی نقل مکان کردهو در آنجا مشغول به کار شد. او برادر کوچکتر خود یعنی آلفیری را نیز با خود به ایزوتا فرانچینی برد اگر چه آلفیری 16 سال بیشتر نداشت . آلفیری پس از مرگ ناگهانی کارلو در 29 سالگی کار برادر خود را با همان جدیت دنبال کرد . بیندو و انتنوره نیز کمی بعد به ایزوتا فرانچینی پیوستند. ایزوتا فرانچینی در سال 1912 و به لطف سعی وتلاش برادران مازراتی به یک شرکت بین المللی با شعباتی در آمریکا و آرژانتین تبدیل شد.

حالا برادران مازراتی تجربه اعتبار و سرمایه لازم را در اختیار داشتند . آلفیری که برادر ارشد بود در سال 1914 کارخانه Societ Anonima Officine Alfieri Maserat را پایه گذاری کرد ولی کار مازراتی ها کماکان تقویت و تیونینگ اتومبیل های ایزوتا فراچینی بود. در سال 1926 اولین اتومبیلی که کاملا کار مازراتی ها باشد با نام Tipo 26 تولید شد. آلفیری در روز 3 مارس 1932 درگذشت و ریاست کارخانه به بیندو واگذار شد. پس از آن بود که با ورود رانندگان و مهندسان کم نظیری چون Nuvolari به کارخانه مازراتی آوازه این اتومبیل در دنیا پیچید. آرم مازراتی عبارت است از یک نیزه سه شاخ که توسط یکی از برادران مازراتی با نام ماریو طراحی شده و به نیزه ای اشاره میکند که در دست نپتون ( یکی از خدایان رومی ) قرار دارد . مجسمه این الهه در میدان مرکزی شهر بولونیا قرار دارد شهری که مازراتی در آن خلق شد

پیوند به بیرون [ویرایش]

در ویکی انبار پرونده هایی دربارهٔ مازراتی موجود است.

وبگاه رسمی

این یک نوشتار خُرد پیرامون خودرو است. با گسترش آن به ویکی پدیا کمک کنید.
رده های صفحه: بنیان گذاری های ۱۹۱۴ ( میلادی ) در ایتالیا
خودروسازهای ایتالیایی
شرکت های تاسیس شده در سال ۱۹۱۴ ( میلادی )
فیات
کالاهای لوکس
مارک های خودرو
نشان های تجاری ایتالیا
قس عربی
مازیراتی هی شرکة سیارات إیطالیة متخصصة فی إنتاج سیارات السباق والسیارات الریاضیة، تأسست فی 1 دیسمبر 1914 فی مدینة بولونیا الإیطالیة، یقع المقر الرئیسی الحالی للشرکة فی مدینة مودینا، شعار الشرکة عبارة عن رمح ثلاثی الرؤوس ( بالإنجلیزیة: trident ) .

تعتبر سیارات مازیراتی من فئة الفخامة وتنافس منتجاتها إنتاج شرکات مثل أستون مارتن وجاغوار وکبریات الشرکات الألمانیة مثل مرسیدس وبی إم دبلیو، منذ عام 1993 تم امتلاک الشرکة من قبل شرکة فیات التی غدت عملاق إنتاج السیارات فی إیطالیا، داخل مجموعة فیات؛ تم فی البدء الدمج بین مازیراتی وفیراری وتم لاحقاً بمجموعة السیارات الریاضیة التی تضم سیارات ألفا رومیو.

محتویات
[اعرض]
[عدل] تاریخ الشرکة

الأخوة مازیراتی ( و هم خمسة ) انخرطوا فی مجال السیارات منذ بدایات القرن العشرین، ثلاثة من الأخوة مازیراتی صمموا محرکاً من سعة 2 لیتر لسیارة سباق من إنتاج شرکة دیاتو الإیطالیة، فی عام 1926 تم إیقاف إنتاج شرکة دیاتو من سیارات السباق، الأمر الذی مهد إلى تأسیس شرکة مازیراتی، إحدى أوائل سیارات مازیراتی فازت فی سباق تارغا فلوریو الشهیر عام 1926 بقیادة ألفییری مازیراتی، باشرت شرکة مازیراتی بإنتاج سیارت سباق بـ4، 6، 8 و 16 أسطوانة محرک ( 16 اسطوانة کانت فی الواقع محرکی 8 اسطوانات مرکبین على التوازی ) .

ماریو مازیراتی الفنان وأحد الأخوة المؤسسین قام باستیحاء شعار الشرکة من المتحوتة المنصوبة فی نافورة نیبتون فی مدینة بولونیا فی إیطالیا.

[عدل] انتقال الملکیة لعائلة أورسی

فی عام 1937 قام الأخوة الباقون من عائلة مازیراتی ببیع حصتهم إلى عائلة أدولفو أورسی واستمر الأخوة مازیراتی فی مهام هندسة السیارات داخل المصنع، وفی عام1940 انتقل مقر الشرکة الرئیسی إلى مدینة مودینا.

خلال الحرب العالمیة الثانیة تخلت شرکة مازیراتی عن إنتاج السیارات ورکزت على إنتاج الآلیات الحربیة، وقد حاولت شرکة مازیراتی تصنیع سیارة مدنیة بمحرک 16 اسطوانة لبینیتو موسولینی وتنافست فی ذلک مع شرکةبورشه التی عملت على إنتاج مثل هذه السیارة لأدولف هتلر، لکن جهودشرکة مازیراتی باءت بالفشل، عادت الشرکة إلى إنتاج سیارات السباق بعد الحرب وحققت مودیلات مازیراتی إی 6 نجاحات متکررة فی السباقات العالمیة.

[عدل] انتقال الملکیة لشرکة سیتروین

فی عام 1968 اشترت شرکة سیتروین کامل شرکة مازیراتی واستمر أدولفو أورسی فی إدارة الشرکة، أحدثت ملکیة سیتروین تغییرات کبیرة فی شرکة مازیراتی واستفادت شرکة سیتروین من خبرة مازیراتی فی هندسة ا . . .

بپرس