مارگارت هفرنان

دانشنامه عمومی

مارگارت هِفرنان ( انگلیسی: Margaret Heffernan ) ( زادهٔ ۱۹۵۵ ) بازرگان و نویسندهٔ آمریکایی است. او تاکنون پنج کتاب در زمینهٔ کسب وکار نوشته است. هفرنان در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، و ۲۰۱۵ در کنفرانس تد سخنرانی کرده است. [ ۱]
هفرنان در تگزاس به دنیا آمد و در هلند بزرگ شد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کمبریج دریافت کرد. او همچنین در ۲۰۱۱ میلادی یک مدرک افتخاری از دانشگاه باث دریافت کرد. هفرنان اکنون با همسر و دو فرزندش در حومهٔ باث زندگی می کند. [ ۲]
او در ایالات متحده آمریکا به فروش، خرید، و راه اندازی کسب وکار برای سی ام جی آی پرداخت و به عنوان مدیر عامل اجرایی در ابرشرکت آی کست، ابرشرکت زاین زون، و ابرشرکت اینفورمیشن کار کرد. در بریتانیا او شرکت بازرگانی گاز مارلین و آی پی پی ای را راه اندازی کرد. او پیش از راه اندازی کسب وکار خویش، به مدت سیزده سال برای بی بی سی کار کرد. هفرنان در بی بی سی حجم متنوعی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی را تهیه می کرد. دیدِ او به عنوان یک نویسنده از تجربه اش در ادارهٔ کسب وکارهایی که در بازار رقابتی به فعالیت می پردازند ریشه گرفته است. کار او مورد تشویق و احترام مراکز دانشگاهی قرار گرفته است. [ ۳]
هفرنان بر پایهٔ تجربهٔ مستقیم خودش می نویسد. او به این دلیل نوشتن را آغاز کرد که «هیچ کدام چیزهایی که خوانده بود واقعیتِ راه اندازی یک کسب وکار را توضیح نداده بودند». [ ۴]
حقیقت برهنه: بیانیهٔ زن کارگر دربارهٔ کسب وکار و آن چیزی که واقعاً اهمیت دارد در سال ۲۰۰۴ میلادی منتشر شد. این کتاب به موانع سنتی پیشرفت زنان پرداخته و پیشنهادها و تجربه های زنان تاجری که بر این موانع غلبه کرده اند را جمع آوری کرده است. این کتاب به ویژه چگونگی برخورد زنان با قدرت و تعریف و استفادهٔ متفاوت آن ها از قدرت در مقایسه با مردان را بررسی می کند. از مسائلی که در این کتاب مطرح شده است، دید سلطه جویانه و فردگرایانهٔ مردان به قدرت، در مقابل دید جمعی زنان به آن است. هفرنان در این کتاب نتیجه می گیرد که آنچه زنان به محیط کسب وکار می افزایند، به طور قابل توجهی برای سامانه های غیرخطی تجاری امروزی مناسب است. [ ۵]
آن زن چگونه انجام اش می دهد ( بازنشرشده با نام زنان در بالا ) را می توان دنباله ای بر حقیقت برهنه تلقی کرد. این کتاب به زنانی می پردازد که تصمیم می گیرند برای راه اندازی شرکت هایشان از مشکلات پیروزی در سازمان های سنتی و زیر سلطهٔ مردان بگریزند. کتاب آمارهای مرتبط با رشد و موفقیت شرکت های زیر کنترل زنان را می آزماید و این پرسش را مطرح می کند که: چگونه زنان به موفقیت های بسیاری دست می یابند در حالی که کمک های مالی مؤسسه ای بسیار کم تری را دریافت می کنند، این پرسش به آزمودن انگیزهٔ زنان، برتری های عصبی و اجتماعی شان، انتخاب بازار، سبک فکری و رهبری آن ها، انتخاب مشاور توسط آن ها، و به ویژه موفقیتشان در کسب وکار می پردازد. هفرنان در این کتاب بیان می کند که آنچه زنان را به موفقیت می رساند، استراتژی ها و روش هایی است که مردان هم می توانند بکار گیرند به شرط آنکه بدانند چقدر موفق هستند. هفرنان نتیجه می گیرد که زنان به ویژه استاندارد بالایی را برای موفقیت در کسب وکار تعیین می کنند که می تواند پادزهرهایی قوی برای برخی کسب وکارهای شکست خوردهٔ گذشته ارائه کند. [ ۶]
عکس مارگارت هفرنان
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس