( مارکتینگ ) Marketing به فعالیت های اطلاق می شود که به فروشندگان کمک می کند که محصولات ( کالا و خدمات ) خود را به بازار هدف ( مشتری ( عرضه کننده ) ، مشتری نهایی ( مصرف کننده ) ) خود معرفی و عرضه نماید.
... [مشاهده متن کامل]
بر اساس مدل معروف STP این فعالیتها شامل سه اقدام اصلی بخش بندی بازار، هدف گذاری و جایگاه یابی می شود.
بر اساس مدل کاتلر شامل: تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا، کنترل و اقدام اصلاحی می شود.
بر اساس مدل احمد روستا شامل:بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری می شود.
و به پیشنهاد من شامل این ۸ مرحله است:
۱ - ارزیابی نقاط قوت و ضعف ( خود یا سازمان خود )
۲ - شناخت بازار و بخش بندی مشتریان
۳ - ارزش پیشنهادی و جایگاه یابی ( برندینگ )
۴ - تنظیم آمیخته ی محصول
۵ - هدفگذاری و بودجه بندی
۶ - برنامه ی بازاریابی و ارتباطات بازاریابی
۷ - فروش و مراقبت از مشتریان
۸ - بازجایگاه یابی و سایر اقدامات اصلاحی
برای مقایسه تطبیقی این سه مدل تصویر را مشاهده کنید.
... [مشاهده متن کامل]
بر اساس مدل معروف STP این فعالیتها شامل سه اقدام اصلی بخش بندی بازار، هدف گذاری و جایگاه یابی می شود.
بر اساس مدل کاتلر شامل: تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا، کنترل و اقدام اصلاحی می شود.
بر اساس مدل احمد روستا شامل:بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری می شود.
و به پیشنهاد من شامل این ۸ مرحله است:
۱ - ارزیابی نقاط قوت و ضعف ( خود یا سازمان خود )
۲ - شناخت بازار و بخش بندی مشتریان
۳ - ارزش پیشنهادی و جایگاه یابی ( برندینگ )
۴ - تنظیم آمیخته ی محصول
۵ - هدفگذاری و بودجه بندی
۶ - برنامه ی بازاریابی و ارتباطات بازاریابی
۷ - فروش و مراقبت از مشتریان
۸ - بازجایگاه یابی و سایر اقدامات اصلاحی
برای مقایسه تطبیقی این سه مدل تصویر را مشاهده کنید.
علم تجارت . . فروش . . بازاریابی . . ویزیتور . . فروشنده
مارکتینگ یک راهبرد سازمانی است از مجموعه فرآیندهایی جهت برقراری ارتباط و ارائه ارزش به مشتریان به گونه ای که منافع مشتریان، کارکنان، سهامداران تأمین گردد.
مارکتینگMarketing یا بازاریابی
مارکتینگMarketing یا بازاریابی
بازاریابی