مارْوین، لی (۱۹۲۴ـ۱۹۸۷)(Marvin, Lee)
مارْوین، لی
بازیگر امریکایی سینما. بازیگری ماهر که حضوری خشن و بی رحم بر پردۀ سینما داشت. برای کارگردان هایی همچون فریتس لانگ، جان فورد، دان سیگل، و جان بورمن در فیلم هایی نقش آفرینی کرد، همچون ضربۀ بزرگ (۱۹۵۳)، مردی که لیبرتی والانس را کشت (۱۹۶۲)، قاتلین (۱۹۶۴)، و درست به هدف (۱۹۶۷). لی ماروین در فیلم هنگ کنگ (۱۹۵۱) بازی کرد و در دهۀ ۱۹۶۰ با ایفای نقش در فیلم های صخرۀ دوناوان (۱۹۶۳)، کت بالو (۱۹۶۵، برندۀ جایزۀ اسکار)، و دلیجانت را رنگ کن (۱۹۶۹)، توانایی خود را در ایفای نقش های کمدی نیز نشان داد. حرفه ای ها (۱۹۶۶) و مونت والش (۱۹۷۰) از فیلم های وسترن، دوازده مرد خبیث (۱۹۶۷) و قرمزِ بزرگ (۱۹۸۰) از فیلم های جنگی، و بهترین قسمت (سفارش مخصوص) (۱۹۷۲) و پارک گورکی (۱۹۸۳) از فیلم های مهیج و جنایی اوست. از دیگر بازی های او در نقش دوم عبارت اند از فیلم های وحشی (۱۹۵۴) و روز بد در بلک راک (۱۹۵۵). از ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹ در مجموعۀ تلویزیونی گروه پلیس جنایی خوش درخشید.
مارْوین، لی
بازیگر امریکایی سینما. بازیگری ماهر که حضوری خشن و بی رحم بر پردۀ سینما داشت. برای کارگردان هایی همچون فریتس لانگ، جان فورد، دان سیگل، و جان بورمن در فیلم هایی نقش آفرینی کرد، همچون ضربۀ بزرگ (۱۹۵۳)، مردی که لیبرتی والانس را کشت (۱۹۶۲)، قاتلین (۱۹۶۴)، و درست به هدف (۱۹۶۷). لی ماروین در فیلم هنگ کنگ (۱۹۵۱) بازی کرد و در دهۀ ۱۹۶۰ با ایفای نقش در فیلم های صخرۀ دوناوان (۱۹۶۳)، کت بالو (۱۹۶۵، برندۀ جایزۀ اسکار)، و دلیجانت را رنگ کن (۱۹۶۹)، توانایی خود را در ایفای نقش های کمدی نیز نشان داد. حرفه ای ها (۱۹۶۶) و مونت والش (۱۹۷۰) از فیلم های وسترن، دوازده مرد خبیث (۱۹۶۷) و قرمزِ بزرگ (۱۹۸۰) از فیلم های جنگی، و بهترین قسمت (سفارش مخصوص) (۱۹۷۲) و پارک گورکی (۱۹۸۳) از فیلم های مهیج و جنایی اوست. از دیگر بازی های او در نقش دوم عبارت اند از فیلم های وحشی (۱۹۵۴) و روز بد در بلک راک (۱۹۵۵). از ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹ در مجموعۀ تلویزیونی گروه پلیس جنایی خوش درخشید.
wikijoo: ماروین،_لی_(۱۹۲۴ـ۱۹۸۷)