مار و پله

دانشنامه عمومی

مار و پله، یک بازی تخته ای کودکانه کلاسیک است[ ۱] [ ۲] که بین دو نفر یا بیشتر و در روی تخته ای که به مربع های کوچک تقسیم شده است، انجام می شود. خانه هایی که شروع یک نردبان باشند با قرار گرفتن در آن مهره به سمت انتهای نردبان حرکت می کند و خانه هایی که سر مار در آن باشد با قرار گرفتن در آن به سمت انتهای مار حرکت می کند. هر صفحه بازی معمولاً دارای صد خانه است که با تاس انداختن و به ترتیب طی کردن خانه ها، هر فردی که زودتر به خانه پایان برسد برنده است. حریف نمیتواند مهره ی حریف را بزند .
در سطح ساده بازی مار و پله اگر روی خانه های شماره ۹۵ تا ۹۹ باشید و با تاس عددی بیاورید که بیشتر از تعداد خانه ها باشد، مهره حرکت نمی کند. برای مثال اگر روی خانه ۹۶ باشید و تاستان ۵ بیاورد، حرکت نمی کنید و نوبت حریف بعدی است. اما در سطح پیشرفته مهره ها برگشت دارند و این بازی را سخت تر می کند، به خصوص چون معمولا ماری در یکی از خانه های نامبرده وجود دارد. در سطح پیشرفته برای مثال اگر روی خانه ۹۶ باشید و تاستان ۵ بیاورد، ۴ خانه به جلو می روید و ۱ خانه برگشت می کنید. پس برای بردن بازی یا باید ( در این مثال ) مستقیما عدد ۴ بیاورید، یا اعداد ۱ تا ۳ تا کمی جلوتر بروید. البته به شرطی که روی نیش مار نایستید!
عکس مار و پلهعکس مار و پله
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس