ماتی ادواردز هیویت ( به انگلیسی: Mattie Edwards Hewitt ) ( زادهٔ اکتبر ۱۸۶۹ میلادی - درگذشته ۱۹۵۶ میلادی ) [ ۱] عکاس آمریکایی مکان های معماری، مناظر، و طرح ها بود که عمدتاً بر اساس موقعیت ساحل شرقی است. در ابتدا او با فرانسیس بنجامین جانستون ارتباط داشت که بعداً معشوق او شد و از سال ۱۹۰۹ میلادی به مدت هشت سال با او زندگی و کار کرد. آن ها با هم استودیوی جانستون - هیویت را در شهر نیویورک تأسیس کردند که از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۷ میلادی فعالیت می کرد. آن ها در زمینهٔ عکاسی معماری و منظر به خوبی شناخته شدند و عکس های زیادی از ساختمان ها و باغ های معروف گرفتند که عنوان آن ها «خانم جانستون و خانم هیویت» یا «فرانسیس بنجامین جانستون و متی ادواردز هیویت» بود. [ ۲] [ ۳]
پس از قطع همکاری با جانستون در سال ۱۹۱۷ میلادی، هیویت شروع به کار انفرادی کرد و به عنوان یک عکاس تجاری به شهرت رسید. او کسب و کار خود را در زمینهٔ عکاسی با تمرکز خاص بر عکس گرفتن برای طراحان، معماران، و معماران منظر، ثبت نماهای داخلی و خارجی خانه ها و ساختمان های تجاری و باغ ها راه اندازی کرد. او تا زمان مرگش در بوستون در سال ۱۹۵۶ میلادی به این حرفه ادامه داد. [ ۴]
کاتالوگی از آثار هیویت، با عنوان «پرترهٔ یک دوره در معماری منظر: عکس های متی ادواردز هیویت»، به عنوان یک نمایشگاه در ویو هیل، برانکس، نیویورک موجود است. [ ۲]
هیویت در اکتبر ۱۸۶۹ میلادی در سنت لوئیس، میزوری، در خانواده ای از طبقهٔ متوسط به دنیا آمد. پس از مدتی تحصیل در هنر با آرتور هیویت که عکاس بود، ازدواج کرد. به عنوان دستیار همسر، او اصول عکاسی شامل پردازش و چاپ را آموزش دید. [ ۴] او کار خود را در عکاسی به عنوان یک مشغولیت کوچک در سنت لوئیس آغاز کرد، جایی که زندگی می کرد و از باشگاه های دوربین عکاسی و مجلات عکاسی که در اواخر قرن نوزدهم شکوفا شده بودند، می آموخت. او همچنین تحت تأثیر مقاله ای دربارهٔ عکاسی از فرانسیس بنجامین جانستون قرار گرفت که در مجلهٔ خانهٔ بانوان منتشر شد. [ ۵] عکاسی او در ابتدا بر روی منظره، محیط و موضوعات خانهٔ خود از جمله جوجه ها در انبار، گربه و سگ بود. [ ۶]
هیویت در پی سفر به نیویورک در سال ۱۹۰۱ میلادی برای شرکت در نمایشگاه پان - آمریکایی که در بوفالو، نیویورک برگزار شد، با جانستون ملاقات کرد که در آن زمان یک عکاس مشهور از واشینگتن دی. سی. بود جانستون تأثیر عمیقی نه تنها در حرفهٔ عکاسی هیویت، بلکه در زندگی شخصی او برای چندین سال گذاشت. [ ۴] او سپس یکی از طرفداران جانستون شد و شروع به نوشتن نامه برای او کرد تا از او کمک حرفه ای و شخصی بخواهد. هیویت از او خواستار مشاوره دربارهٔ چندین مورد، از جمله ایجاد فرصت شغلی برای همسرش با لومیرها، عکاسان و دانشمندان فرانسوی، در دفتر تازه افتتاح شدهٔ او در ساحل شرقی در نیویورک، شد. او از جانستون برای ایجاد یک اتاق تاریک در خانه اش، که توسط شوهرش ساخته شده بود، مشورت گرفت. [ ۵] این اتاق تاریک که با دیوارهای تثبیت شده با تراکوتا ساخته شده بود، قفسه ها و فضای کافی برای کار آزادانهٔ دو نفر داشت. [ ۳] او در این اتاق تاریک از استودیوی شوهرش، عکس های گرفته شده توسط جانستون را چاپ کرد. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفپس از قطع همکاری با جانستون در سال ۱۹۱۷ میلادی، هیویت شروع به کار انفرادی کرد و به عنوان یک عکاس تجاری به شهرت رسید. او کسب و کار خود را در زمینهٔ عکاسی با تمرکز خاص بر عکس گرفتن برای طراحان، معماران، و معماران منظر، ثبت نماهای داخلی و خارجی خانه ها و ساختمان های تجاری و باغ ها راه اندازی کرد. او تا زمان مرگش در بوستون در سال ۱۹۵۶ میلادی به این حرفه ادامه داد. [ ۴]
کاتالوگی از آثار هیویت، با عنوان «پرترهٔ یک دوره در معماری منظر: عکس های متی ادواردز هیویت»، به عنوان یک نمایشگاه در ویو هیل، برانکس، نیویورک موجود است. [ ۲]
هیویت در اکتبر ۱۸۶۹ میلادی در سنت لوئیس، میزوری، در خانواده ای از طبقهٔ متوسط به دنیا آمد. پس از مدتی تحصیل در هنر با آرتور هیویت که عکاس بود، ازدواج کرد. به عنوان دستیار همسر، او اصول عکاسی شامل پردازش و چاپ را آموزش دید. [ ۴] او کار خود را در عکاسی به عنوان یک مشغولیت کوچک در سنت لوئیس آغاز کرد، جایی که زندگی می کرد و از باشگاه های دوربین عکاسی و مجلات عکاسی که در اواخر قرن نوزدهم شکوفا شده بودند، می آموخت. او همچنین تحت تأثیر مقاله ای دربارهٔ عکاسی از فرانسیس بنجامین جانستون قرار گرفت که در مجلهٔ خانهٔ بانوان منتشر شد. [ ۵] عکاسی او در ابتدا بر روی منظره، محیط و موضوعات خانهٔ خود از جمله جوجه ها در انبار، گربه و سگ بود. [ ۶]
هیویت در پی سفر به نیویورک در سال ۱۹۰۱ میلادی برای شرکت در نمایشگاه پان - آمریکایی که در بوفالو، نیویورک برگزار شد، با جانستون ملاقات کرد که در آن زمان یک عکاس مشهور از واشینگتن دی. سی. بود جانستون تأثیر عمیقی نه تنها در حرفهٔ عکاسی هیویت، بلکه در زندگی شخصی او برای چندین سال گذاشت. [ ۴] او سپس یکی از طرفداران جانستون شد و شروع به نوشتن نامه برای او کرد تا از او کمک حرفه ای و شخصی بخواهد. هیویت از او خواستار مشاوره دربارهٔ چندین مورد، از جمله ایجاد فرصت شغلی برای همسرش با لومیرها، عکاسان و دانشمندان فرانسوی، در دفتر تازه افتتاح شدهٔ او در ساحل شرقی در نیویورک، شد. او از جانستون برای ایجاد یک اتاق تاریک در خانه اش، که توسط شوهرش ساخته شده بود، مشورت گرفت. [ ۵] این اتاق تاریک که با دیوارهای تثبیت شده با تراکوتا ساخته شده بود، قفسه ها و فضای کافی برای کار آزادانهٔ دو نفر داشت. [ ۳] او در این اتاق تاریک از استودیوی شوهرش، عکس های گرفته شده توسط جانستون را چاپ کرد. [ ۷]
wiki: ماتی ادواردز هیویت