مؤسسه هندی مدیریت احمدآباد. موسسه هندی مدیریت، احمدآباد ( به انگلیسی: Indian Institute of Management Ahmedabad ) یک مدرسه آموزش تجارت در شهر احمدآباد در گجرات هند است. این کالج در سال ۱۹۶۱ تأسیس شده و دومین مؤسسه هندی مدیریت پس از مؤسسه مشابه در کلکته است.
کار جدید لویی کان، معمار، در شهری با فعالیت های بازرگانی، سیاسی و روشنفکرانه آغاز می شود که آن عبارت است از یک عضو بسیار مهم که باید در کنار یک رشته ساختمان های موجود قدیمی وجدید به آن ها افزوده شود. خصوصیات اجتماعی وموقعیت محلی مکان مورد نظر، دقت واحتیاط ویژه ای را در سازماندهی فعالیت ها و همچنین در ایجاد شکل های ظاهری معماری می طلبد. [ ۱]
بخش های سه گانه این مجموعه که عبارت است ازمدرسه ها، خوابگاه دانش جویان ومهمانسرای استادان، به گونه ای درکنارهم قرار گرفته اند که همگی بتوانند از جریان باد بهره مند شوندچراکه از حرکت هوا در میان ساختمان ها یک جریان دایمی ایجاد می شود. از طرف دیگر سامانه های سایه بانی وفواره ها و آبشارهای مصنوعی و باغ های محوطه، همگی نفوذ شدید نور خورشید را ملایم تر می کند.
در این طرح، برقراری ارتباط بینمدرسه ها وخوابگاه ها و کوی استادان پیشنهاد شده است. مدرسه ها وخوابگاه ها در مجموعه ای قرارگرفته اندکه در ذهن انسان تشکیلات دیرهای مذهبی را تداعی میکنند. درمیان این مجموعه، استخر بزرگی احداث گردیده که حالت به خصوصی را داراست.
در هندوستان «آجر»کاربرد وسیعی دارد و به همین جهت از آن در طرح مذکور بسیار به کار رفته، به طوری که یک حالت اصیل معماری به بناهای مجموعه بخشیده است. [ ۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفکار جدید لویی کان، معمار، در شهری با فعالیت های بازرگانی، سیاسی و روشنفکرانه آغاز می شود که آن عبارت است از یک عضو بسیار مهم که باید در کنار یک رشته ساختمان های موجود قدیمی وجدید به آن ها افزوده شود. خصوصیات اجتماعی وموقعیت محلی مکان مورد نظر، دقت واحتیاط ویژه ای را در سازماندهی فعالیت ها و همچنین در ایجاد شکل های ظاهری معماری می طلبد. [ ۱]
بخش های سه گانه این مجموعه که عبارت است ازمدرسه ها، خوابگاه دانش جویان ومهمانسرای استادان، به گونه ای درکنارهم قرار گرفته اند که همگی بتوانند از جریان باد بهره مند شوندچراکه از حرکت هوا در میان ساختمان ها یک جریان دایمی ایجاد می شود. از طرف دیگر سامانه های سایه بانی وفواره ها و آبشارهای مصنوعی و باغ های محوطه، همگی نفوذ شدید نور خورشید را ملایم تر می کند.
در این طرح، برقراری ارتباط بینمدرسه ها وخوابگاه ها و کوی استادان پیشنهاد شده است. مدرسه ها وخوابگاه ها در مجموعه ای قرارگرفته اندکه در ذهن انسان تشکیلات دیرهای مذهبی را تداعی میکنند. درمیان این مجموعه، استخر بزرگی احداث گردیده که حالت به خصوصی را داراست.
در هندوستان «آجر»کاربرد وسیعی دارد و به همین جهت از آن در طرح مذکور بسیار به کار رفته، به طوری که یک حالت اصیل معماری به بناهای مجموعه بخشیده است. [ ۲]