لِپارْد، رِیْمونْد جان (۱۹۲۷)(Leppard, Raymond John)
لِپارْد، رِیْمونْد جان
رهبر ارکستر و موسیقی شناس انگلیسی. بازسازی های تخیلی او از اپراهای مونته وردی و کاوالّی در برانگیختن علاقۀ عموم به اپرای قدیم نقش زیادی داشت و موجب کاوش های آکادمیک برای یافتن مفاهیم اجرایی پارتیتورهای دست نوشت موسیقی قدیم شد. لپارد در کیمبریج تحصیل کرد و فعالیت حرفه ای خود را در ۱۹۵۲ با سِمت رهبر ارکستر در لندن آغاز کرد. در ۱۹۵۹ اپرای سلیمان را در اپرای سلطنتی در کاونت گاردن، لندن، به روی صحنه برد و در ۱۹۴۶ اپرای تاج گذاری پوپّه آ اثر مونته وردی را در جشنوارۀ گلایندبورن در ساسکس شرقی به اجرا درآورد. این نخستین اجرا از چندین شکلِ اجرایی اپراهای ونیزی بود که همۀ آن ها تفسیرهای عالمانۀ منفی ای را به سبب انتقال بیش از حد، داشتن تکه های فراوانی از منابع موسیقایی دیگر، و ارائۀ بخش های سازی شلوغ، به خود جلب کردند. با این حال روایت های لِپارد از آثار مونته وردی، و اپراهای اورمیندو، لا کالیستو، اِجیستو، و اوریون کاوالّی میان مردم محبوبیت یافتند. لِپارد همچنین مجلس رقص ناسپاسان اثر مونته وردی را در ۱۹۵۸، و مِسا کُنچرتاتای کاوالّی را اجرا کرد.
لِپارْد، رِیْمونْد جان
رهبر ارکستر و موسیقی شناس انگلیسی. بازسازی های تخیلی او از اپراهای مونته وردی و کاوالّی در برانگیختن علاقۀ عموم به اپرای قدیم نقش زیادی داشت و موجب کاوش های آکادمیک برای یافتن مفاهیم اجرایی پارتیتورهای دست نوشت موسیقی قدیم شد. لپارد در کیمبریج تحصیل کرد و فعالیت حرفه ای خود را در ۱۹۵۲ با سِمت رهبر ارکستر در لندن آغاز کرد. در ۱۹۵۹ اپرای سلیمان را در اپرای سلطنتی در کاونت گاردن، لندن، به روی صحنه برد و در ۱۹۴۶ اپرای تاج گذاری پوپّه آ اثر مونته وردی را در جشنوارۀ گلایندبورن در ساسکس شرقی به اجرا درآورد. این نخستین اجرا از چندین شکلِ اجرایی اپراهای ونیزی بود که همۀ آن ها تفسیرهای عالمانۀ منفی ای را به سبب انتقال بیش از حد، داشتن تکه های فراوانی از منابع موسیقایی دیگر، و ارائۀ بخش های سازی شلوغ، به خود جلب کردند. با این حال روایت های لِپارد از آثار مونته وردی، و اپراهای اورمیندو، لا کالیستو، اِجیستو، و اوریون کاوالّی میان مردم محبوبیت یافتند. لِپارد همچنین مجلس رقص ناسپاسان اثر مونته وردی را در ۱۹۵۸، و مِسا کُنچرتاتای کاوالّی را اجرا کرد.
wikijoo: لپارد،_ریموند_جان_(۱۹۲۷)