لونوار، اِتْیِن (۱۸۲۲ـ۱۹۰۰)(Lenoir, Etienne)
لونوار، اِتْیِن
مهندس و مخترع فرانسوی، زاده بلژیک. در اوایل دهۀ ۱۸۶۰، نخستین موتور احتراق داخلی کارا را ساخت، همچنین، اتومبیلی ساخت که این موتور روی آن نصب می شد. ابداعات دیگر او عبارت اند از لعاب سفید (۱۸۴۷)، ترمز برقی (۱۸۵۳)، و تلگراف خودکار (۱۸۶۵). در موزلاویل زاده شد. عدۀ زیادی مدعی اختراع موتور احتراق داخلی بودند تا این که در ۱۸۵۹، لونوار مدلی واقعی از آن ساخت. موتور او از یک سیلندر تشکیل می شد و یک باتری هم برای تامین برق لازم برای جرقه زنی داشت. چرخۀ این موتور دوزمانه بود، سوپاپهایی کشویی داشت، و گاز زغال مصرف می کرد. در ۱۸۶۳، لونوار اتومبیل کوچکی بر اساس یکی از پیش نمونه های موتور خود ساخت، اما بازده آن کمتر از چهار درصد بود. همچنین، با آن که مدعی بود این موتور بی صدا کار می کند، به محض قرارگرفتن تحت بار به صدا در می آمد. موتور او برای به کار انداختن ماشین آلات کوچک مناسب بود و در ۱۸۶۵، بیش از ۴۰۰ دستگاه از آن روی ماشین های چاپ، ماشین های تراش، و تلمبه های آب نصب شد. کاربرد این موتور در وسایل نقلیه، به سبب کوچکی آن، با محدودیت روبه رو بود.
لونوار، اِتْیِن
مهندس و مخترع فرانسوی، زاده بلژیک. در اوایل دهۀ ۱۸۶۰، نخستین موتور احتراق داخلی کارا را ساخت، همچنین، اتومبیلی ساخت که این موتور روی آن نصب می شد. ابداعات دیگر او عبارت اند از لعاب سفید (۱۸۴۷)، ترمز برقی (۱۸۵۳)، و تلگراف خودکار (۱۸۶۵). در موزلاویل زاده شد. عدۀ زیادی مدعی اختراع موتور احتراق داخلی بودند تا این که در ۱۸۵۹، لونوار مدلی واقعی از آن ساخت. موتور او از یک سیلندر تشکیل می شد و یک باتری هم برای تامین برق لازم برای جرقه زنی داشت. چرخۀ این موتور دوزمانه بود، سوپاپهایی کشویی داشت، و گاز زغال مصرف می کرد. در ۱۸۶۳، لونوار اتومبیل کوچکی بر اساس یکی از پیش نمونه های موتور خود ساخت، اما بازده آن کمتر از چهار درصد بود. همچنین، با آن که مدعی بود این موتور بی صدا کار می کند، به محض قرارگرفتن تحت بار به صدا در می آمد. موتور او برای به کار انداختن ماشین آلات کوچک مناسب بود و در ۱۸۶۵، بیش از ۴۰۰ دستگاه از آن روی ماشین های چاپ، ماشین های تراش، و تلمبه های آب نصب شد. کاربرد این موتور در وسایل نقلیه، به سبب کوچکی آن، با محدودیت روبه رو بود.
wikijoo: لونوار،_اتین_(۱۸۲۲ـ۱۹۰۰)