لورْمان، باز (۱۹۶۴)(Luhrmann, Baz)
کارگردان و نویسندۀ استرالیایی سینما. فقط با دو فیلم فقط سالن رقص (۱۹۹۲) و رومئو و ژولیتِ ویلیام شکسپیر (۱۹۹۶) جایگاهش را در مقام یکی از بزرگ ترین سبک پردازان شنیداری و دیداری سینما تثبیت کرد. لورمان رنگ های تند و حرکت های سریع دوربین را درهم می آمیزد و با موسیقی متن فیلم و موسیقی عامه پسند تدوین می کند و به این ترتیب به روایت هایی جاودانه، زندگی تازه می دهد. در سال ۲۰۰۰ با فیلم مولن روژ سبکش را تکامل بخشید، و از طریق موسیقی و آواز، پاریسی را که هانری تولوز ـ لوترک در نقاشی هایش به تصویر کشیده بود، بازنمایی کرد. لورمان با داشتن سابقۀ هنری، علاوه بر فیلم سازی، در تئاتر، اپرا، و موسیقی عامه پسند نیز موفق بوده است. آلبوم چیزی برای همه و آهنگ «همه آزادند (که کرم ضدآفتاب بزنند)» جزو پرفروش ترین آثار موسیقی در ۱۹۹۹ بود.
کارگردان و نویسندۀ استرالیایی سینما. فقط با دو فیلم فقط سالن رقص (۱۹۹۲) و رومئو و ژولیتِ ویلیام شکسپیر (۱۹۹۶) جایگاهش را در مقام یکی از بزرگ ترین سبک پردازان شنیداری و دیداری سینما تثبیت کرد. لورمان رنگ های تند و حرکت های سریع دوربین را درهم می آمیزد و با موسیقی متن فیلم و موسیقی عامه پسند تدوین می کند و به این ترتیب به روایت هایی جاودانه، زندگی تازه می دهد. در سال ۲۰۰۰ با فیلم مولن روژ سبکش را تکامل بخشید، و از طریق موسیقی و آواز، پاریسی را که هانری تولوز ـ لوترک در نقاشی هایش به تصویر کشیده بود، بازنمایی کرد. لورمان با داشتن سابقۀ هنری، علاوه بر فیلم سازی، در تئاتر، اپرا، و موسیقی عامه پسند نیز موفق بوده است. آلبوم چیزی برای همه و آهنگ «همه آزادند (که کرم ضدآفتاب بزنند)» جزو پرفروش ترین آثار موسیقی در ۱۹۹۹ بود.
wikijoo: لورمان،_باز_(۱۹۶۴)