ال. ای. نوآر یا لس آنجلس سیاه ( به انگلیسی: L. A. Noire ) نام یک بازی ویدئویی به سبک اکشن - ماجراجویی، نئو - نوآر و کارآگاهی است که در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت استرالیایی تیم بوندی توسعه یافته و بوسیلهٔ راک استار گیمز در ۱۷ مه ۲۰۱۱، برای کنسول های پلی استیشن ۳ و اکس باکس ۳۶۰ منتشر شده است. نسخه مایکروسافت ویندوز این بازی در ۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد؛ و همچنین راکستار بار دیگر بازی را برای کنسول های نینتندو سوئیچ، اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ عرضه کرد. ساخت این بازی از سال ۲۰۰۶ میلادی تا ۲۰۱۱ میلادی به طول انجامید. لس آنجلس سیاه در سال ۱۹۴۷ و شهر لس آنجلس رخ می دهد و بازیکن را در نقش یک مأمور اداره پلیس لس آنجلس به چالش می کشد که وظیفه دارد تا تعدادی پرونده را در پنج دسته حل کند. بازیکنان باید محل جرم را برای پیدا کردن سرنخ ها جستجو کنند، از مظنونان بازجویی کنند، و به پیگیری پرونده مشغول شوند. موفقیت بازیکن در این فعالیت ها روی میزان پیشرفتش در فاش کردن داستان هر پرونده تأثیر می گذارد.
... [مشاهده متن کامل]
بازی چه در زمینه زیبایی شناسی و چه در زمینه داستان به شدت از فیلم نوآر—فیلم هایی که در دهه های ۴۰ و ۵۰ میلادی محبوب شدند و سبک دیداری و قالب مشترکی داشتند، از جمله عناصر شک و تردید و جرم و جنایت—بهره می گیرد و از پرونده های واقعی هم برای ساختن و پرداختن پرونده های درون بازی استفاده شده است، پرونده هایی که بر اساس گزارش های جنایی در سال ۱۹۴۷ در لس آنجلس طرح ریزی شدند. بازی از سبک رنگ های متمایزی استفاده می کند، اما برای وفاداری به فیلم نوآر شامل ویژگی ای برای سیاه وسفید کردن بازی است. بسیاری از عناصر داستان بازی به موضوع کلی فیلم های کارآگاهی و گانگستری مانند از درون گذشته، شهر عریان، جنگل آسفالت، بوی خوش موفقیت، محله چینی ها ، تسخیرناپذیران، محرمانه لس آنجلس و دالیای سیاه اشاره دارد.
لس آنجلس سیاه به دلیل استفاده از فناوری جدید تجزیه و تحلیل عمیق اسکن حرکت جلب توجه زیادی کرد، در این فناوری بازیگری که نقش شخصیت بازی را اجرا می کند، توسط ۳۲ دوربین احاطه می شود تا حالات چهره اش از هر زاویه ای ضبط شوند. این فناوری برای ساز و کار بازجویی بازی ضروری بود، چون بازیکن باید در هنگام بازجویی به حالات چهره متهم دقت کند و متوجه دروغ یا راست بودن حرف وی شود. لس آنجلس سیاه اولین بازی ویدئویی بود که در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش گذاشته شد. پس از عرضه، این بازی تحسین فراوانی را به دلیل پیشرفتش در داستان گویی و فناوری اسکن حالات چهره دریافت کرد. در فوریه ۲۰۱۲، از هر دو نسخه رایانه شخصی و کنسول مجموعاً در حدود پنج میلیون نسخه به بازار عرضه شده بود. لس آنجلس سیاه: پرونده های واقعیت مجازی، نسخه ای از پرونده های بازی برای سربند واقعیت مجازی بود که از اچ تی سی وایو پشتیبانی می کرد و در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ عرضه شد.
... [مشاهده متن کامل]
بازی چه در زمینه زیبایی شناسی و چه در زمینه داستان به شدت از فیلم نوآر—فیلم هایی که در دهه های ۴۰ و ۵۰ میلادی محبوب شدند و سبک دیداری و قالب مشترکی داشتند، از جمله عناصر شک و تردید و جرم و جنایت—بهره می گیرد و از پرونده های واقعی هم برای ساختن و پرداختن پرونده های درون بازی استفاده شده است، پرونده هایی که بر اساس گزارش های جنایی در سال ۱۹۴۷ در لس آنجلس طرح ریزی شدند. بازی از سبک رنگ های متمایزی استفاده می کند، اما برای وفاداری به فیلم نوآر شامل ویژگی ای برای سیاه وسفید کردن بازی است. بسیاری از عناصر داستان بازی به موضوع کلی فیلم های کارآگاهی و گانگستری مانند از درون گذشته، شهر عریان، جنگل آسفالت، بوی خوش موفقیت، محله چینی ها ، تسخیرناپذیران، محرمانه لس آنجلس و دالیای سیاه اشاره دارد.
لس آنجلس سیاه به دلیل استفاده از فناوری جدید تجزیه و تحلیل عمیق اسکن حرکت جلب توجه زیادی کرد، در این فناوری بازیگری که نقش شخصیت بازی را اجرا می کند، توسط ۳۲ دوربین احاطه می شود تا حالات چهره اش از هر زاویه ای ضبط شوند. این فناوری برای ساز و کار بازجویی بازی ضروری بود، چون بازیکن باید در هنگام بازجویی به حالات چهره متهم دقت کند و متوجه دروغ یا راست بودن حرف وی شود. لس آنجلس سیاه اولین بازی ویدئویی بود که در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش گذاشته شد. پس از عرضه، این بازی تحسین فراوانی را به دلیل پیشرفتش در داستان گویی و فناوری اسکن حالات چهره دریافت کرد. در فوریه ۲۰۱۲، از هر دو نسخه رایانه شخصی و کنسول مجموعاً در حدود پنج میلیون نسخه به بازار عرضه شده بود. لس آنجلس سیاه: پرونده های واقعیت مجازی، نسخه ای از پرونده های بازی برای سربند واقعیت مجازی بود که از اچ تی سی وایو پشتیبانی می کرد و در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ عرضه شد.