لایحه رویه اداری

پیشنهاد کاربران

لایحه رویه اداری ( ای پی ای ) ، Pub. L. 79 - 404, 60  Stat.   237, مصوب ژوئن  11, 1946، قانون موضوعه فدرال ایالات متحده است که حاکم بر نحوه پیشنهاد و ایجاد مقررات و آیین نامه ها توسط سازمان های اداری دولت فدرال آمریکا است و به دادگاه های فدرال آمریکا بر همه اقدامات سازمان ها نظارت اعطا می کند. این قانون یکی از مهمترین اجزای قانون اداری ایالات متحده است و به عنوان نوعی «قانون اساسی» برای قانون اداری ایالات متحده عمل می کند.
...
[مشاهده متن کامل]

APA هم بر وزارت خانه های قوه مجریه فدرال و هم بر سازمان های مستقل اعمال می شود. سناتور ایالات متحده ، پت مکرن، APA را «منشور حقوقی برای صدها هزار آمریکایی که امور آنها توسط سازمان های دولتی فدرال کنترل یا تنظیم می شود» خواند. متن APA را می توان در فصل ۵ کد ایالات متحده، که از بخش ۵۰۰ شروع می شود، یافت.

لایحه رویه اداری
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/لایحه_رویه_اداری

بپرس