لاکهید ال - ۷۴۹ کانستلیشن، نخستین هواپیما از خانوادهٔ لاکهید کانستلیشن بود که توانست عرض اقیانوس اطلس را بدون توقف طی کند. اگرچه در ظاهر به شبیه به ال - ۶۴۹ بود، اما دارای ظرفیت سوخت بیشتری بود، ارابه فرود دراین مدل تقویت شده بود و نهایتاً مجهز به رادار آب و هوا بود.
در اوایل سال ۱۹۴۷، کمپانی لاکهید مارتین، از نوع جدیدی از تولیدات این شرکت پرده برداری کرد که مشتق شده از سری ال - ۶۴۹ بود. این مدل جدید، ال - ۷۴۹ نام داشت. مدلی با ظرفیت سوخت بیشتر و افزایش دامنه پروازی تا ۱۰۰۰ مایل و البته وزن بیشتر که منجر به تقویت ارابه فرود و لاستیک ها شده بود. این مدل جدید با ۲۴ کیلومتر سرعت بیشتر پرواز می کرد و برای جلوگیری ازسروصدای موتورها، عایق بندی متفاوتی نیز داشت. بسیاری از شرکت های هواپیمایی سفارش دهنده مدل قبلی، سفارش خود را به مدل ال - ۷۴۹ تغییر دادند.
ال - ۷۴۹ برای اولین بار در تاریخ ۱۴ مارس سال ۱۹۴۷، مجوز پرواز خود را دریافت کرد و تحویل نخستین شرکت بهره بردار آن یعنی ایر فرانس شد. پس از ایر فرانس این پان امریکن بود که از این هواپیما استفاده کرد و توانست خدمات و مسیرهای خود را به تمام جهان گسترش دهد. پس آن بود که شرکتهایی نظیر کی ال ام هلند، تی دابلیو ای آمریکا، کوبانا کوبا، هواپیمایی ایبریا اسپانیا نیز هواپیماهای خود را به خدمت گرفتند.
در سال ۱۹۴۷ بود که پروژه لاکهید کانستلیشن در آستانهٔ لغو شدن قرار گرفته بود، به طوری که ۱۲۰۰ شغل در این شرکت از دست رفته بود اما سفارش بزرگ ۱۰ فروندی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برنامه تولید این هواپیما را از خطر لغو شدن نجات داد. نیروی دریایی ایالات متحده نیز سفارش هایی را از این مدل به کمپانی لاکهید مارتین داد. بدین ترتیب اولین مدل 'لاکهید ال - ۷۴۹ای کانستلیشن' به وجود آمد. این مدل تقویت شده تر از مدل قبل، در نواحی ارابه فرود و همین طور کف بود بطوری که بیش از ۴۰۰۰ پوند سنگین تر شده بود. همین طور در قسمت موتور، پوسته آن باز طراحی شد و ملخ جدید کرتیس الکتریک آن هم معرفی شد.
نخستین سفارش دهنده این مدل هواپیمایی آفریقای جنوبی بود اما بزرگترین بهره بردار آن شرکت تی دابلیو ای آمریکا بود.
این شرکت ۲۶ فروند از این مدل هواپیماها را در اختیار داشت و تا سال ۱۹۶۷ از این هواپیماها استفاده می کرد.
این مدل ها شامل: ال - ۷۴۹ ای نسخه باربری، نسخه توربوپراپ ال - ۷۴۹ بی بودند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر اوایل سال ۱۹۴۷، کمپانی لاکهید مارتین، از نوع جدیدی از تولیدات این شرکت پرده برداری کرد که مشتق شده از سری ال - ۶۴۹ بود. این مدل جدید، ال - ۷۴۹ نام داشت. مدلی با ظرفیت سوخت بیشتر و افزایش دامنه پروازی تا ۱۰۰۰ مایل و البته وزن بیشتر که منجر به تقویت ارابه فرود و لاستیک ها شده بود. این مدل جدید با ۲۴ کیلومتر سرعت بیشتر پرواز می کرد و برای جلوگیری ازسروصدای موتورها، عایق بندی متفاوتی نیز داشت. بسیاری از شرکت های هواپیمایی سفارش دهنده مدل قبلی، سفارش خود را به مدل ال - ۷۴۹ تغییر دادند.
ال - ۷۴۹ برای اولین بار در تاریخ ۱۴ مارس سال ۱۹۴۷، مجوز پرواز خود را دریافت کرد و تحویل نخستین شرکت بهره بردار آن یعنی ایر فرانس شد. پس از ایر فرانس این پان امریکن بود که از این هواپیما استفاده کرد و توانست خدمات و مسیرهای خود را به تمام جهان گسترش دهد. پس آن بود که شرکتهایی نظیر کی ال ام هلند، تی دابلیو ای آمریکا، کوبانا کوبا، هواپیمایی ایبریا اسپانیا نیز هواپیماهای خود را به خدمت گرفتند.
در سال ۱۹۴۷ بود که پروژه لاکهید کانستلیشن در آستانهٔ لغو شدن قرار گرفته بود، به طوری که ۱۲۰۰ شغل در این شرکت از دست رفته بود اما سفارش بزرگ ۱۰ فروندی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برنامه تولید این هواپیما را از خطر لغو شدن نجات داد. نیروی دریایی ایالات متحده نیز سفارش هایی را از این مدل به کمپانی لاکهید مارتین داد. بدین ترتیب اولین مدل 'لاکهید ال - ۷۴۹ای کانستلیشن' به وجود آمد. این مدل تقویت شده تر از مدل قبل، در نواحی ارابه فرود و همین طور کف بود بطوری که بیش از ۴۰۰۰ پوند سنگین تر شده بود. همین طور در قسمت موتور، پوسته آن باز طراحی شد و ملخ جدید کرتیس الکتریک آن هم معرفی شد.
نخستین سفارش دهنده این مدل هواپیمایی آفریقای جنوبی بود اما بزرگترین بهره بردار آن شرکت تی دابلیو ای آمریکا بود.
این شرکت ۲۶ فروند از این مدل هواپیماها را در اختیار داشت و تا سال ۱۹۶۷ از این هواپیماها استفاده می کرد.
این مدل ها شامل: ال - ۷۴۹ ای نسخه باربری، نسخه توربوپراپ ال - ۷۴۹ بی بودند.
wiki: لاکهید ال ۷۴۹ کانستلیشن