لامبورگینی ۳۵۰جی تی وی

دانشنامه عمومی

لامبورگینی ۳۵۰جی تی وی ( Lamborghini 350GTV ) خودرویی است که فقط در سال ۱۹۶۳تولید شده است. طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۳۷۰ میلیمتر ( ۱۷۲٫۰ اینچ ) ، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۶۰ میلیمتر ( ۶۹٫۳ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۰۵۰ میلیمتر ( ۴۱٫۳ اینچ ) و وزن آن در حالت طبیعی ۱٬۲۹۲ کیلوگرم ( ۲٬۸۴۸ پوند ) است. سامانه جعبه دندهٔ آن ۵ دنده به صورت دستی است.
طراحی و توسعه 350 GTV توسط مهندس ارشد لامبورگینی، جان پائولو دالارا، دستیار پائولو استانزانی و راننده آزمایشی باب والاس، تیم مهندسی اصلی که بسیاری از خودروهای اولیه لامبورگینی را توسعه دادند، نظارت شد. جوتو بیزارینی مأمور طراحی موتور و نسخه اولیه شاسی شد. نام 350 GTV به معنی جابجایی ۳٫۵ لیتری موتور، "GT" برای گرند تورر و "V" برای کلمه ایتالیایی "سریع" ( به معنی "سریع" ) بود. بدنه 350 GTV توسط فرانکو اسکاگلیونه طراحی و توسط فروشگاه بدن سارگیوتو در تورین ساخته شد. نظر فروچیو لامبورگینی تأثیر قابل توجهی در طراحی داشت. ظاهراً او درخواست استایلی را داشت که با بدنه عقب باریک استون مارتین DB4 و جلوی براق جگوار نوع الکترونیکی منعکس شود. 350 GTV جزئیات ظاهری زیادی داشت که در زمان معرفی غیرعادی بود، از جمله چراغ های جلو مخفی و شش لوله اگزوز ( سه عدد در هر طرف عقب خودرو ) . بدنه از آلومینیوم و فولاد ساخته شده بود. از آنجایی که کارگران در سارگیوتو در درجه اول در ساخت قالب برای محصولات پلاستیکی مهارت داشتند، بدنه 350 GTV مشکلات زیادی در تناسب و پایان داشت. در ابتدا، بیزارینییک شاسی اسپیس فریم لوله ای به سبک مسابقه ای برای 350 GTV طراحی کرد. جورجیو نری و لوچیانو بوناچینی شاسی قاب لوله ای را در مودنا ساختند. این طرح بعداً توسط دالارا به یک طرح معمولی تر و سنگین تر تبدیل شد که از لوله های عمدتاً مربعی و مستطیلی ساخته شده بود که در تولید 350 GT استفاده می شد. فروچیو لامبورگینی جوتو بیزارینی را مأمور ساخت موتور 350 GTV کرد. این اولین نسخه از سری موتورهای لامبورگینی V12 بود که به مدل های آینده لامبورگینی تا پایان تولید خفاش در سال ۲۰۱۰ قدرت می داد. ۳۴۲ اسب بخار ) در ۸۰۰۰ دور در دقیقه، و گشتاور ۳۲۶ نیوتن متر ( ۲۴۰ پوند بر فوت ) با استفاده از استاندارد اندازه گیر در طول مونتاژ، نیروی کار کشف کرد که پانل های بدن در اطراف موتور جا نمی گیرند. از آنجا که او هیچ برنامه دیگری برای GTV 350 فراتر از یک ماشین نمایش بود، آقای لامبورگینی تا به حال خلیج موتور ballasted با آجر و نگه داشته کاپوت بسته در سراسر تورین خودرو نشان می دهد. خودروی نمایش ناقص نیز فاقد کالیپر ترمز، پدال پا و پاک کن شیشه جلو بود.
عکس لامبورگینی ۳۵۰جی تی ویعکس لامبورگینی ۳۵۰جی تی ویعکس لامبورگینی ۳۵۰جی تی ویعکس لامبورگینی ۳۵۰جی تی ویعکس لامبورگینی ۳۵۰جی تی وی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس