لامبورگینی سستو المنتو ( به ایتالیایی: Lamborghini Sesto Elemento ) ( «عنصر ششم» ) خودرویی با کارایی بالا در نسخهٔ محدود تولیدشده توسط خودروساز ایتالیایی لامبورگینی است که در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۰ معرفی شد. نام سستو المنتو اشاره ای به عدد اتمی کربن است که به فیبر کربن استفاده شده در ساخت آن اشاره دارد.
سستو المنتو مجهز به جعبه دنده دستی خودکار ۶ سرعته "e - gear" لامبورگینی و سامانه چهار چرخ متحرک است که به موتور ۵٫۲ لیتری وی۱۰ قرض گرفته شده از گالاردو سوپرلگرا متصل شده است و ۵۷۰ اسب بخار متری ( ۴۱۹ کیلووات؛ ۵۶۲ اسب بخار ) و ۵۴۰ نیوتن متر ( ۳۹۸ پوند نیرو - فوت ) گشتاور تولید می کند. شاسی، بدنه، محور محرک و اجزای سامانه تعلیق از فیبر کربن ساخته شده اند که وزن کلی را به ۹۹۹ کیلوگرم ( ۲٬۲۰۲ پوند ) کاهش می دهد، وزنی که با خودروهای کامپکت کوچک قابل مقایسه است. [ ۲] سستو المنتو نخستین خودرویی بود که از فیبر کربن فورج شده ( در وان و بازوهای تعلیق ) استفاده کرد، نوع جدیدی از کامپوزیت کربن که توسط لامبورگینی و شرکت گلف کالاوی توسعه یافته است. [ ۳]
موتور از طریق ۱۰ سوراخ شش ضلعی متمایز در پوشش موتور خنک می شود، در حالی که دو ورودی هوای خنک را به داخل محفظه موتور وسط نصب می کنند و لوله های اگزوز در بال عقب قرار می گیرند. لامبورگینی ادعا می کند شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰–۶۲ مایل بر ساعت ) ۲٫۵ ثانیه، [ ۴] ۰–۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰–۱۲۴ مایل بر ساعت ) ۸٫۰ ثانیه[ ۵] و بیشینه سرعت بیش از ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت ( ۲۲۱ مایل بر ساعت ) است. فضای داخلی سستو المنتو به طور کلی بدون وسایل نقلیه راحتی مانند تهویه مطبوع و استریو است. سستو المنتو همچنین فاقد صندلی است، در عوض دارای لایه های فومی است که مستقیماً به شاسی فیبر کربنی چسبیده است.
لامبورگینی اعلام کرد که قصد دارد ۲۰ خودرو برای استفاده در پیست را تنها در میانه های سال ۲۰۱۱ تولید کند که هر خودرو ۲٫۹۲ میلیون دلار آمریکا هزینه دارد. [ ۶] [ ۷] در آن زمان، سستو المنتو گران ترین لامبورگینی بود که تا کنون ساخته شده بود، تا زمانی که وننو به بازار عرضه شد، با قیمت این خودرو به ۴٬۱۶۲٬۱۵۰ پوند ( ۶٫۵ میلیون دلار آمریکا ) . به دلیل عدم علاقه به چنین خودروی گران قیمتی که قانونی در جاده ها نبود، لامبورگینی نتوانست ۲۰ مشتری برای خرید سستو المنتو پیدا کند. عموماً باور بر این است که لامبورگینی تنها ۱۰ دستگاه سستو المنتو را به جای ۲۰ دستگاه برنامه ریزی شده تولید کرد. این موضوع از طریق ثبت شماره های شناسایی خودرو تأیید می شود، اما لامبورگینی به طور عمومی آن را پذیرفته است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفسستو المنتو مجهز به جعبه دنده دستی خودکار ۶ سرعته "e - gear" لامبورگینی و سامانه چهار چرخ متحرک است که به موتور ۵٫۲ لیتری وی۱۰ قرض گرفته شده از گالاردو سوپرلگرا متصل شده است و ۵۷۰ اسب بخار متری ( ۴۱۹ کیلووات؛ ۵۶۲ اسب بخار ) و ۵۴۰ نیوتن متر ( ۳۹۸ پوند نیرو - فوت ) گشتاور تولید می کند. شاسی، بدنه، محور محرک و اجزای سامانه تعلیق از فیبر کربن ساخته شده اند که وزن کلی را به ۹۹۹ کیلوگرم ( ۲٬۲۰۲ پوند ) کاهش می دهد، وزنی که با خودروهای کامپکت کوچک قابل مقایسه است. [ ۲] سستو المنتو نخستین خودرویی بود که از فیبر کربن فورج شده ( در وان و بازوهای تعلیق ) استفاده کرد، نوع جدیدی از کامپوزیت کربن که توسط لامبورگینی و شرکت گلف کالاوی توسعه یافته است. [ ۳]
موتور از طریق ۱۰ سوراخ شش ضلعی متمایز در پوشش موتور خنک می شود، در حالی که دو ورودی هوای خنک را به داخل محفظه موتور وسط نصب می کنند و لوله های اگزوز در بال عقب قرار می گیرند. لامبورگینی ادعا می کند شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰–۶۲ مایل بر ساعت ) ۲٫۵ ثانیه، [ ۴] ۰–۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰–۱۲۴ مایل بر ساعت ) ۸٫۰ ثانیه[ ۵] و بیشینه سرعت بیش از ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت ( ۲۲۱ مایل بر ساعت ) است. فضای داخلی سستو المنتو به طور کلی بدون وسایل نقلیه راحتی مانند تهویه مطبوع و استریو است. سستو المنتو همچنین فاقد صندلی است، در عوض دارای لایه های فومی است که مستقیماً به شاسی فیبر کربنی چسبیده است.
لامبورگینی اعلام کرد که قصد دارد ۲۰ خودرو برای استفاده در پیست را تنها در میانه های سال ۲۰۱۱ تولید کند که هر خودرو ۲٫۹۲ میلیون دلار آمریکا هزینه دارد. [ ۶] [ ۷] در آن زمان، سستو المنتو گران ترین لامبورگینی بود که تا کنون ساخته شده بود، تا زمانی که وننو به بازار عرضه شد، با قیمت این خودرو به ۴٬۱۶۲٬۱۵۰ پوند ( ۶٫۵ میلیون دلار آمریکا ) . به دلیل عدم علاقه به چنین خودروی گران قیمتی که قانونی در جاده ها نبود، لامبورگینی نتوانست ۲۰ مشتری برای خرید سستو المنتو پیدا کند. عموماً باور بر این است که لامبورگینی تنها ۱۰ دستگاه سستو المنتو را به جای ۲۰ دستگاه برنامه ریزی شده تولید کرد. این موضوع از طریق ثبت شماره های شناسایی خودرو تأیید می شود، اما لامبورگینی به طور عمومی آن را پذیرفته است.
wiki: لامبورگینی سستو المنتو