لامبورگینی اتون

دانشنامه عمومی

لامبورگینی آتون. لامبورگینی آتون ( به انگلیسی: Lamborghini Athon ) یک خودروی مفهومی است که توسط برتونه برای لامبورگینی طراحی شده است.
لامبورگینی آتون قابلیت رانندگی دارد و یک خودروی مفهومی تولیدی کاملاً کاربردی است. زیر کاپوت لامبورگینی آتون یک موتور ۳٫۰ لیتری DOHC وی۸ از لامبورگینی سیلوت قرار دارد که در هر سیلندر دو سوپاپ قادر به بیشینه توان ۲۶۰ اسب بخار ( ۱۹۴ کیلووات ) است. در ۷٬۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۷ پوند - فوت ( ۳۲۱ نیوتن متر ) گشتاور با نسبت تراکم ده به یک. [ ۱] جعبه دنده شامل یک جعبه دنده تمام سنکرومش است که شامل یک جعبه دنده پنج سرعته با کلاچ تک صفحه ای به کمک هیدرولیک و نسبت محور ۱۴/۳۵ است. طراحی شرکت برتونه SpA شامل یک شاسی یکپارچه و بدنه فولادی است. سامانه تعلیق دارای فنرهای مارپیچ مستقل و کمک فنرهای تلسکوپی است. ترمزهای بادی با منیزیم ریخته گری کامپانیولو از دیسک های تهویه شده Girling تشکیل شده است. لاستیک های جلو میشلن 195/50 VR ۱۵ و 275/40 VR ۱۵ در عقب هستند. وزن لامبورگینی آتون ۲۳۹۰ پوند و دارای مخزن سوخت ۸۰ لیتری است. از دید عملکرد، لامبورگینی آتون قادر است به بیشینه سرعت ۱۷۰ مایل در ساعت ( ۲۷۳٫۶ کیلومتر در ساعت ) دست یابد. [ نیازمند منبع] < /link> و می تواند از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ( ۹۷ کیلومتر در ساعت ) را در ۷٫۳ ثانیه طی کند. شرکت RM Sotheby's لامبورگینی آتون را در Concorso d'Eleganza Villa d'Este[ ۲] در ۲۱ می ۲۰۱۱ به حراج گذاشت. به قیمت ۴۸۷٬۰۰۰ دلار آمریکا فروخته شد و ارزش تخمینی امروزی آن، طبق حراج RM، میان ۲۱۳٬۰۰۰ تا ۳۱۲٬۰۰۰ دلار آمریکا است.
شرکت برتونه، یک شرکت خصوصی مستقر در ایتالیا، لامبورگینی آتون را ایجاد کرد تا حمایت همیشگی خود را از شرکت لامبورگینی بر اساس بیانیه مطبوعاتی سازنده تورین نشان دهد. نام لامبورگینی آتون به این دلیل است که این خودرو یک رودستر است و برای آب و هوای مناسب ساخته شده است. این نام به آیین مصری خورشید اشاره دارد. [ ۳]
مارک دشان فرانسوی، فرایند طراحی لامبورگینی آتون را رهبری کرد که نخستین خودروی مفهومی استودیو برتونه بود. او پس از ترک مارچلو گاندینی به عنوان هماهنگ کننده طراحی در سال ۱۹۷۹ برای برتونه، به عنوان رهبری طراحی انتخاب شد. این خودرو برپایه زیبایی شناسی سایه نما اسپرت ساخته شده بود و به برخی از ظاهرهای لامبورگینی اوراکو شباهت داشت. مارک دشان از طراحی پیشین خودروهای مفهومی برتونه تقدیر کرد. او به طور خاص لامبورگینی آتون را بسیار شبیه به خودروهای مفهومی برتون در دهه ۱۹۷۰ ساخت. او شامل «حجم های هندسی حجاری شده»[ ۴] بود که با لبه های واضح و خطوط برش مشخص می شدند. مارک دشان همچنین از آنچه که در سطح جهانی به عنوان طراحی سنتی اسپایدر برای خودرو شناخته می شود، پیروی نکرد. لامبورگینی آتون، یک اسپایدر اعلام شده، کابین آن در موقعیت رو به جلو قرار دارد، برخلاف کابین معمولی میان ست در یک اسپایدر معمولی. یکی دیگر از جزئیاتی که آتون را از زیبایی شناسی اصلی یک اسپایدر متمایز می کند، ارتفاع و موقعیت عرشه عقب در مقایسه با ارتفاع و موقعیت کاپوت شیب دار است. این مفهوم طراحی بعداً زمانی که شرکت برتونه جالپا اسپیدستر را ایجاد کرد، مورد استفاده قرار گرفت. [ ۵] طراحی لامبورگینی آتون بر تولیدات رسانه ای و فیلم نیز تأثیر گذاشت. آتون در هنگام ساخت وسایل برای فیلم های زیر مورد اشاره قرار گرفت: ترون، یادآوری کاملl، و پلیس آهنی . [ نیازمند منبع]
عکس لامبورگینی آتونعکس لامبورگینی آتون
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس