لالایی ویسکی آهنگی ساخته شده توسط بیل اندرسون و جان راندال است. این آهنگ اولین بار توسط هنرمند سبک کانتری، برد پیزلی به شکل دوسرایی با الیسون کراوس در آلبوم گل ولای روی چرخ ها ضبط شد و در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۰۴ به عنوان سومین آهنگ این آلبوم منتشر شد. این آهنگ در سال ۲۰۰۵ جایزهٔ آهنگ سال را از انجمن موسیقی کانتری دریافت کرد.
... [مشاهده متن کامل]
لالایی ویسکی تا حد زیادی بالاد آکوستیک در کلید بی مینور، همراه با گیتار آکوستیک و دوبرو است. این آهنگ روایت زوجی است که در اثر اختلاف، جدایی دردناکی را تجربه می کنند و این جدایی منجر به اعتیاد به الکل در هردوی آن ها می شود که در نهایت از شدت نوشیدن الکل می میرند؛ ابتدا مرد با قلب شکسته می میرد و سپس زن با احساس گناه از مردن مرد می میرد. اگرچه که ویدئو قسمت هایی از خیانت زن را نشان می دهد اما در متن آهنگ، هیچ اشاره ای به خیانت زن یا شکستن قلب مرد توسط زن نشده است.
پیزلی ورس و بند برگردان اول را می خواند که بر روی شخصیت مرد متمرکز است و کراوس ورس و بند برگردان دوم که بر روی شخصیت زن متمرکز است را می خواند.
جان راندال، یکی از آهنگسازان آهنگ، به فاصلهٔ کمی قبل از نوشتن این آهنگ از خواننده سبک کانتری، لوری مورگان طلاق گرفته بود. علاوه بر این او یک قرارداد ضبط را از دست داده بود و قادر نبود تا قرارداد ترانه سرایی جدیدی برای خود پیدا کند. او ناگهان خود را معتاد به ویسکی و تسخیر شده توسط میل جنسی اش یافت. مدیر راندال پس از دیدن شرایطش به او گفت: «ببین، تو باید بطری را در سرت بگذاری و ماشه را بکشی. » سپس راندال آن خط را نوشت و تصمیم گرفت آن را در یک آهنگ استفاده کند. او سپس با بیل اندرسون ملاقات کرد و شروع به نوشتن آهنگ کرد، که در نهایت به دست پیزلی رسید. وقتی پیزلی این آهنگ را کشف کرد، به اندرسون گفت که مایل است این آهنگ را با الیسون کراوس یا دالی پارتون بخواند؛ اندرسون چون طرفدار هردو خواننده بود، با هردوی آن ها موافقت می کند و آهنگ در آخر توسط پیزلی و کراوس خوانده ضبط می شود. خود راندال هم یک نسخهٔ اختصاصی از این کار را در آلبوم راه رفتن در میان زندگان که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، گنجاند.
... [مشاهده متن کامل]
لالایی ویسکی تا حد زیادی بالاد آکوستیک در کلید بی مینور، همراه با گیتار آکوستیک و دوبرو است. این آهنگ روایت زوجی است که در اثر اختلاف، جدایی دردناکی را تجربه می کنند و این جدایی منجر به اعتیاد به الکل در هردوی آن ها می شود که در نهایت از شدت نوشیدن الکل می میرند؛ ابتدا مرد با قلب شکسته می میرد و سپس زن با احساس گناه از مردن مرد می میرد. اگرچه که ویدئو قسمت هایی از خیانت زن را نشان می دهد اما در متن آهنگ، هیچ اشاره ای به خیانت زن یا شکستن قلب مرد توسط زن نشده است.
پیزلی ورس و بند برگردان اول را می خواند که بر روی شخصیت مرد متمرکز است و کراوس ورس و بند برگردان دوم که بر روی شخصیت زن متمرکز است را می خواند.
جان راندال، یکی از آهنگسازان آهنگ، به فاصلهٔ کمی قبل از نوشتن این آهنگ از خواننده سبک کانتری، لوری مورگان طلاق گرفته بود. علاوه بر این او یک قرارداد ضبط را از دست داده بود و قادر نبود تا قرارداد ترانه سرایی جدیدی برای خود پیدا کند. او ناگهان خود را معتاد به ویسکی و تسخیر شده توسط میل جنسی اش یافت. مدیر راندال پس از دیدن شرایطش به او گفت: «ببین، تو باید بطری را در سرت بگذاری و ماشه را بکشی. » سپس راندال آن خط را نوشت و تصمیم گرفت آن را در یک آهنگ استفاده کند. او سپس با بیل اندرسون ملاقات کرد و شروع به نوشتن آهنگ کرد، که در نهایت به دست پیزلی رسید. وقتی پیزلی این آهنگ را کشف کرد، به اندرسون گفت که مایل است این آهنگ را با الیسون کراوس یا دالی پارتون بخواند؛ اندرسون چون طرفدار هردو خواننده بود، با هردوی آن ها موافقت می کند و آهنگ در آخر توسط پیزلی و کراوس خوانده ضبط می شود. خود راندال هم یک نسخهٔ اختصاصی از این کار را در آلبوم راه رفتن در میان زندگان که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، گنجاند.