اگر علامت تشدید را از روی کلمه ی الله برداریم، نباید حرف مصغر یا کوچک الف روی آنرا هم حذف نمائیم بلکه آنرا دوباره بکار گیریم. اگر علامت تشدید بر داشته شود، آنگاه الله نباید بصورت ال ل له در آید بلکه به شکل ال ل لاه. لام دوم به شکل لِ به معنای" برایِ " بوده و میباشد. حال سوال اینست که برای چه و با چه هدفی. پاسخ این پرسش میتواند این باشد: با حذف علامت تشدید باید توجه داشت که الف کوچک بصورت الف بزرگ در پشت لام سوم قرار گیرد تا بهنگام بیان به سمت بالا تلفظ شود. حال باید دید که فرق بین این دو ترکیب؛ یکی اَل لِ لَه و دیگری اَل لِ لاه چه میباشد؟ پاسخ خود من به این سوال همانطور که بیان گردید، این است که لام سوم به سمت بالا تلفظ شود.
... [مشاهده متن کامل]
لفظ یا کلمه یا واژه و یا نام الله فقط از دیدگاه پیشوایان و مراجع تقلید دین اسلام، اسم اعظم آفریدگار کائنات میباشد و نه از دیدگاه همه ی اقوام بشری و تک تک افراد انسانی بطور عام و جهان شمول. همچنین بیخدائی آتئیستی فقط از دیدگاه خدا ناباوران اسم اعظم عدمی آفریدگار کائنات می باشد و نه از دیدگاه همگان.
... [مشاهده متن کامل]
لفظ یا کلمه یا واژه و یا نام الله فقط از دیدگاه پیشوایان و مراجع تقلید دین اسلام، اسم اعظم آفریدگار کائنات میباشد و نه از دیدگاه همه ی اقوام بشری و تک تک افراد انسانی بطور عام و جهان شمول. همچنین بیخدائی آتئیستی فقط از دیدگاه خدا ناباوران اسم اعظم عدمی آفریدگار کائنات می باشد و نه از دیدگاه همگان.
آل
لم یلدولم یولدولم یکلهوکفوااحد
ا
لم یلدولم یولدولم یکلهوکفوااحد
ا
اشهدوعبده
سماوات
براساس بینش و باور فردی من خداوند متعال در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون هیچ انسان هایی را در بین اقوام یهود و عرب و عجم و هیچ قوم دیگری تحت عناوین ناجی و نبی و پسر و رسول برای تربیت و هدایت بشر انتخاب و اعزام و ارسال ننموده و در گوش سر هیچ انسانی یک جمله یا جملاتی را تحت عنوان آیه و آیات نجوا و زمزمه نکرده است چه بطور مستقیم و بدون واسطه و چه غیر مستقیم یا باواسطه.
... [مشاهده متن کامل]
. . . . لا اله الا الله. . . . . .
این آیه اصلی ترین آیات قرآن است و آیه توحید و شهادت نام دارد و تاکنون در زبان فارسی ( و زبان های دیگر ) به شکل زیر ترجمه و تفسیر و معنا گشته است : خدای دیگری غیر از خدا وجود ندارد.
اما معنای اصلی و ریشه ای این آیه یعنی از دیدگاه خود پیامبر اسلام به شکل زیر بوده است :
نه اله بلکه الله.
منظور پیامبر اسلام از بیان این آیه این بوده است که مسلمانان بطور واحد برای نامگذاری خالق سماوات و الارض دیگر از واژه اله به زبان آرامی ( زبان مریم و یوسف و ایسا و اجداد آنان ) استفاده نکنند بلکه از کلمه عربی الله تا در آینده عام و جهانی شود. واژه الله از ترکیب و پیوند و آمیزش حرف تعریف و تعَیُن ال در زبان عربی و اله در زبان آرامی ساخته شده است. ال اله ؛ الله.
اگر یک روزی در آینده قرار باشد که مردم کشور های مختلف در طی برگزاری یک رفراندم عمومی و سراسری پای صندوق های رای بروند و آراء خود به خداوند متعال را به صندوق بیندازند، من برگه رای را به صندوق هیچ آئین و دین و مذهب و فرقه و حلقه و ایدئولوژی نخواهم انداخت بلکه به صندوق علم و صنعت مفید بهمراه هنر مدرن. زیرا معتقدم که شریعت حقیقی و واقعی و راستین خداوند متعال هرگز آئین و دین و مذهب نبوده و نمی باشد بلکه علم و در راس آن علوم طبیعی و تجربی و ریاضیات هم نظری و عملی.
... [مشاهده متن کامل]
. . . . لا اله الا الله. . . . . .
این آیه اصلی ترین آیات قرآن است و آیه توحید و شهادت نام دارد و تاکنون در زبان فارسی ( و زبان های دیگر ) به شکل زیر ترجمه و تفسیر و معنا گشته است : خدای دیگری غیر از خدا وجود ندارد.
اما معنای اصلی و ریشه ای این آیه یعنی از دیدگاه خود پیامبر اسلام به شکل زیر بوده است :
نه اله بلکه الله.
منظور پیامبر اسلام از بیان این آیه این بوده است که مسلمانان بطور واحد برای نامگذاری خالق سماوات و الارض دیگر از واژه اله به زبان آرامی ( زبان مریم و یوسف و ایسا و اجداد آنان ) استفاده نکنند بلکه از کلمه عربی الله تا در آینده عام و جهانی شود. واژه الله از ترکیب و پیوند و آمیزش حرف تعریف و تعَیُن ال در زبان عربی و اله در زبان آرامی ساخته شده است. ال اله ؛ الله.
اگر یک روزی در آینده قرار باشد که مردم کشور های مختلف در طی برگزاری یک رفراندم عمومی و سراسری پای صندوق های رای بروند و آراء خود به خداوند متعال را به صندوق بیندازند، من برگه رای را به صندوق هیچ آئین و دین و مذهب و فرقه و حلقه و ایدئولوژی نخواهم انداخت بلکه به صندوق علم و صنعت مفید بهمراه هنر مدرن. زیرا معتقدم که شریعت حقیقی و واقعی و راستین خداوند متعال هرگز آئین و دین و مذهب نبوده و نمی باشد بلکه علم و در راس آن علوم طبیعی و تجربی و ریاضیات هم نظری و عملی.
بگو هو و الله احد یا یکی اند. این آیه توسط پیامبر اسلام خطاب به سه قوم عرب و یهود و پارس بیان گشته است. قوم عرب برای نامگذاری خداوند متعال از واژه الله استفاده میکردند و قوم یهود از واژه یَهوَ و قوم پارس
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
از واژه اَهو به معنای هوی آغازین یا ازلی. هو نام خداوند ( خدای پدر ) به زبان قوم فارسی زبان ایلام ( elam : ایل عام ) بوده و مقر حکمروایی زمینی او در پانتئون یا مجمع خدایان شهر های فرا باستانی شوش و اِشان در استان های خوزستان و فارس امروز بوده است. قوم سامی اکّد ( akkad یا ak kad : به معنی قد کوتاه ) کلمه هو را به یَهوَ ( یا هو : ای هو یا ای خدا ) تبدیل نمود. زرتشت آنرا به اَهو تبدل کرد و پسوند ( را مزدا ) را به آن اضافه نمود. را در زبان فارسی ماقبل زرتشت و فارسی امروز نشانه مفعول بی واسطه می باشد و نوشتار و تلفظ اصلی و اولیه پسوند مزدا به شکل مَزِدا بوده است که ریشه در مصدر زِدودن یا پاک کردن دارد. لذا معنی اصلی و ریشه ای اهورامزدا عبارت بوده است از : هو آغازین یا ازلی را از یاد نبر بلکه آنرا به خاطر بسپار. عنوان اوستا هم در اصل و ریشه به صورت " هو ستا " بوده است که دو معنی داشته است ؛ یکی امری یعنی هو را ستایش کن و دیگری خبری یعنی ستاینده هو. در عصر پیامبر اسلام بر روی دو واژه الله و هو بین اندیشمندان این سه قوم، نزاع و جنجال وجود داشته است که کدام یک از این دو لفظ برای نامگذاری قادر مطلق می تواند صحیح و حقیقت داشته باشد؟ پیامبر اسلام هم با مهربانی و درایّت حکیمانه خاص خویش خطاب به آنان فرموده است : بگوئید هو و الله هردو یکی اند. اما با این وجد فقط اللهِ قوم عرب الصمد است و نه هو قوم یهود و پارس. و این موضوع از آن زمان تاکنون باعث نگرانی و تشویش خیال و نارضایتی این دو قوم بخصوص قوم یهود گردید.
بگو او خداون واحد و یکتا است