[ویکی فقه] قرائت موضوعف قرائت های فاقد مستند روایی را گویند.
قرائت موضوع و مجعول به قرائتی گفته می شود که صرفا به گوینده آن منسوب است و هیچ گونه اساس روایی ندارد؛ مانند قرائاتی که محمد بن جعفر خزاعی به ابوحنیفه نسبت داده و گفته است وی آیه (انما یخشی الله من عباده العلماء) را به رفع «الله» و نصب «العلماء» قرائت می کرد.
قرائت موضوع و مجعول به قرائتی گفته می شود که صرفا به گوینده آن منسوب است و هیچ گونه اساس روایی ندارد؛ مانند قرائاتی که محمد بن جعفر خزاعی به ابوحنیفه نسبت داده و گفته است وی آیه (انما یخشی الله من عباده العلماء) را به رفع «الله» و نصب «العلماء» قرائت می کرد.
wikifeqh: قرائت_موضوع