قانون حریم خصوصی مصرف کننده کالیفرنیا

دانشنامه عمومی

قانون حریم خصوصی مصرف کننده کالیفرنیا ( انگلیسی: California Consumer Privacy Act ) لایحه ای است که حقوق حریم شخصی و حمایت از مصرف کننده افراد مقیم ایالت کالیفرنیا در کشور ایالات متحده آمریکا را بهبود می دهد. لایحه توسط مجلس ایالتی کالیفرنیا به تصویب رسیده است و توسط جری براون فرماندار این ایالت در ۲۸ جون سال ۲۰۱۸ امضا شده و به تبدیل به قانون شده است. [ ۲] [ ۳] این قانون از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد. [ ۴]
اهداف این قانون اینست که برای شهروندان کالیفرنیا حقوق زیر را فراهم کند:
• دانستن اینکه چه اطلاعات شخصی در مورد آن ها گردآوری شده است.
• دانستن اینکه داده های شخصی آن ها فروخته شده یا افشا شده و شخصی که این داده ها نزدش افشا شده است.
• نه گفتن به فروش اطلاعات شخصی
• دسترسی به اطلاعات شخصی
• قیمت و خدمات مساوی حتی اگر حقوق حریم خصوصی خود را ایفا کنند.
این قانون بر هر نوع کسب و کاری منجمله هر موجودیت انتفاعی که داده های مصرف کننده را گردآوری می کند، در کالیفرنیا کسب و کاری دارد و حداقل یکی از حدود زیر را برآورده سازد لازم االتباع است:
• درآمد ناخالص سالانه ای بیش از ۲۵ میلیون دلار داشته باشد.
• اطلاعات بیش از ۵۰ هزار نفر از مصرف کنندگان، خانوارها یا ابزارها را در اختیار داشته باشد.
• بیش از نیمی از درآمد سالانه خود رااز طریق فروش اطلاعات شخصی کسب کند. [ ۵]
عکس قانون حریم خصوصی مصرف کننده کالیفرنیا
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس