فیلیپ کاتلر

دانشنامه عمومی

فیلیپ کاتلر ( به انگلیسی: Philip Kotler ) ( زاده ۲۷ می ۱۹۳۱ در شیکاگو، ایلینوی ) از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و از پیشگامان بازاریابی مدرن[ ۱] است. وی بیش از ۸۰ جلد کتاب[ ۲] و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آن ها به زبان های مختلف ترجمه شده است. کتاب اصول بازاریابی، همچنان به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در این رشته به شمار می رود. [ ۳]
او دارنده درجه استاد ممتاز «اس سی جانسون و پسر» رشته بازاریابی بین المللی است و این درجه را در دانشکده مدیریت دانشگاه نورثوسترن دریافت کرده است. [ ۴]
فیلیپ کاتلر در سال ۱۹۳۱ در شهر شیکاگو، ایلینوی در ایالات متحده آمریکا متولد شد. او هنگام تحصیل در انستیتو تکنولوژی دانشگاه شیکاگو و ماساچوست، در آغاز کار خود به عنوان یک اقتصاددان به تدریس و آموزش مشغول شد. در سال ۱۹۶۲ میلادی، فیلیپ به بازاریابی روی آورد و اولین کتاب خود را با عنوان «مدیریت بازاریابی» در سال ۱۹۶۷ به چاپ رساند. این کتاب افزون بر ۱۲ نوبت در تیراژ گسترده به چاپ مجدد رسید و با استقبال بسیار خوبی در سطح جهانی روبه رو شد. فیلیپ کاتلر دورهٔ کارشناسی ارشد خود را در رشتهٔ اقتصاد در دانشگاه شیکاگو با موفقیت به پایان رساند و در ام. آی. تی. تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داد. پس از آن در دانشگاه هاروارد در زمینهٔ ریاضیات، و در دانشگاه شیکاگو در زمینهٔ علوم رفتاری پژوهش هائی را به انجام رساند. فیلیپ کاتلر اولین شخصی بود که در سال ۱۹۸۵ جایزهٔ «بهترین مربی بازاریابی» را دریافت کرد. او همچنین پیشتر نیز در سال ۱۹۷۵ از سوی اعضاء آکادمیک انجمن بازاریابی آمریکا، لقب «پیشگام در تفکر بازاریابی» را دریافت کرد. سپس در سال ۱۹۸۷ «جایزهٔ پاول کانورس» این انجمن را نیز برای تقدیر از تلاش های او در زمینه بازاریابی به خود اختصاص داد. در سال ۱۹۸۹، جایزهٔ سالانه تحقیقات بازاریابی چارلز کولیج پارلین را دریافت کرد و در سال ۱۹۹۵، انجمن بین المللی مدیران اجرائی بازاریابی، او را «بهترین بازاریاب سال» نامیدند. او همچنین مدیریت های بسیار مهمی را در کارنامهٔ کاری خود دارد؛ رئیس کالج بازاریابی انستیتوی علوم مدیریت، مدیر انجمن بازاریابی آمریکا، مدیر انستیتو علوم بازاریابی، مدیر گروه ام. ای. سی. عضو هیئت مشاور یانکلوویچ و عضو هیئت مشاور کوپرنیک. در حال حاضر نیز کاتلر یکی از اعضاء هیئت مدیرهٔ انستیتو شیکاگو و هیئت مشاور بنیاد دراکر است. فیلیپ کاتلر، به جهت فعالیت ها و تلاش های تحسین برانگیزش در زمینهٔ بازاریابی و اقتصاد توانسته است در جایگاه رفیعی نزد دست اندرکاران این شاخهٔ علمی قرار گیرد. دانشگاه استکهلم ( سوئد ) ، دانشگاه زوریخ ( سوئیس ) ، دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن ( یونان ) ، دانشگاه دپاول ( فرانسه ) ، دانشگاه اقتصاد و مدیریت بازرگانی وین ( اتریش ) ، مؤسسهٔ اقتصاد و بازرگانی کراکو ( لهستان ) ، دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست ( مجارستان ) و دانشگاه کاتولیک سانتور دومینگو، در قدردانی و تحسین وی به دلیل زحماتی که در این زمینه متحمل شده است، به او مدرک دکتری افتخاری اعطا کرده اند. [ ۵]
عکس فیلیپ کاتلر
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس