فیلم شناسی ابراهیم حاتمی کیا فهرستی از آثار سینمایی است که ابراهیم حاتمی کیا ( زادهٔ ۱۳۴۰ ) فیلم ساز ایرانی است که کارگردانی، نویسندگی، فیلم برداری، تهیه کنندگی و یا نقش آفرینی در آن ها را بر عهده داشته است. او تاکنون بیست فیلم بلند را کارگردانی کرده که نویسندهٔ فیلم نامهٔ همهٔ آنها خودش است. حاتمی کیا فعالیت در عرصهٔ سینما را با ساخت فیلم های کوتاه ۸ میلی متری و ۱۶ میلی متری آغاز کرد. او با ساخت آژانس شیشه ای ( ۱۳۷۶ ) به نقطهٔ اوج در کارنامه و زندگی حرفه ای خود رسید تا جایی که جابر قاسمعلی، منتقد سینما، این فیلم را نماد سینمای دفاع مقدس خوانده است. حوزهٔ آثار حاتمی کیا در سال های دههٔ ۱۳۶۰، جنگ و سینمای دفاع مقدس بود با این حال، مضمون آثار او در اوایل دههٔ ۱۳۷۰ در یک سیر طبیعی از جنگ به شهر، از شهر به خانواده، از خانواده به زن و از زن به عشق رسید.
... [مشاهده متن کامل]
حاتمی کیا در طول چهل سال فعالیت سینمایی خود، تجربه های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. او تجربهٔ ساخت دو سریال به نام های خاک سرخ و حلقه سبز را در کارنامه اش دارد. فیلم برداری قسمت هایی از مجموعهٔ مستند روایت فتح، تهیه کنندگی عبور ( ۱۳۶۷ ) ، نویسندگی فیلم نامهٔ اسکادران عشق ( ۱۳۷۶ ) و ایفای نقش در زندگی خصوصی آقا و خانم میم ( ۱۳۹۰ ) از جمله تجربه های متفاوت او هستند. او در بوی پیراهن یوسف ( ۱۳۷۴ ) برای نخستین بار در مقابل دوربین خودش به ایفای نقش پرداخت و در همین سال، تدوین برج مینو ( ۱۳۷۴ ) را به دلیل داستان پیچیده و سرشار از خاطره و رؤیا، به بهرام بیضایی سپرد. او در روبان قرمز ( ۱۳۷۷ ) با زبان نمادگرایانه به آسیب شناسی زندگی افرادی پرداخت که پس از جنگ به دنبال معنایی برای زندگی خود بودند. دعوت ( ۱۳۸۷ ) به عنوان متفاوت ترین فیلم حاتمی کیا که حاشیه های فراوانی هم داشت، خارج از فضای همیشگی فیلم هایش، به موضوع سقط جنین پرداخت. این فیلم حتی در فُرم نیز متفاوت بود و ساختار اپیزودیک داشت.
ابراهیم حاتمی کیا جایزه ها و نامزدی های فراوانی برای آژانس شیشه ای، بادیگارد و دیگر فیلم ها تجربه کرده است که ۷ سیمرغ بلورین و ۲ تندیس زرین از جملهٔ این جایزه ها هستند. همچنین کارنامهٔ سینمایی او در چندین کتاب مستقل مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
↑ صائمی، «به وقت حاتمی کیا»، اعتماد، ۸. ↑ قاسمعلی، «رؤیاها…»، نقد سینما، ۲۲۱. ↑ قاسمعلی، «رؤیاها…»، نقد سینما، ۲۲۱. ↑ صائمی، «به وقت حاتمی کیا»، اعتماد، ۹. ↑ «هویت»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «دیده بان»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «مهاجر»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «وصل نیکان»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «از کرخه تا راین»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «خاکستر سبز»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «بوی پیراهن یوسف»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «برج مینو»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «آژانس شیشه ای»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «روبان قرمز»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «موج مرده»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «ارتفاع پست»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «به رنگ ارغوان»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «به نام پدر»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «دعوت»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «گزارش یک جشن»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «چ»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «بادیگارد»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «به وقت شام»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «خروج حاتمی کیا…»، باشگاه خبرنگاران جوان. ↑ «سیر سینمای جنگ…»، خبرگزاری فارس. ↑ «سیر سینمای جنگ…»، خبرگزاری فارس. ↑ «سیر سینمای جنگ…»، خبرگزاری فارس. ↑ «تربت»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «صراط»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «طوق سرخ»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «جشنواره ملی فیلم 'روح الله'…»، ایرنا. ↑ «وسوسه همیشگی ام…»، ایسنا. ↑ «وجه آرمانی سریال سازی…»، ایسنا. ↑ مؤذن، «ریسک کارگردانی…»، خبرگزاری مهر. ↑ «برخیزید»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ صفاریان، «ببری رونق مسلمانی»، سلام. ↑ «ملاقات شیشه ای»، جشنواره فیلم مقاومت. ↑ نقیبی، «سعی در عبور…»، همشهری. ↑ «عبور»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «اسکادران عشق»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «زندگی خصوصی…»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «چشم جنگ»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ روزبان، «تغییر نام فیلم…»، خبرگزاری مهر. ↑ استادی، «فیلم شناسی…»، شاهد یاران، ۹۴. ↑ استادی، «فیلم شناسی…»، شاهد یاران، ۹۵. ↑ مؤذن زاده، «داستان نفتکش ها…»، خبرگزاری مهر. ↑ «کلاه قرمزی حاتمی کیا…»، سینمای ما. ↑ «وقایع نگاری…»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ Holden, “FILM REVIEW”, NYT. ↑ زندی، «روایت راوی مدرنیته». ↑ Edwards, “Iran”, Variety. ↑ تهامی نژاد، «فیلم مستند پرتره و زندگی نامه ای ( ۲ ) ». ↑ «مجموعه بداقبال…»، خبرگزاری مهر. ↑ «تهران در سینما…»، آفتاب یزد. ↑ «سری جدید…»، خبرگزاری مهر. ↑ زندی، «روایت راوی مدرنیته». ↑ «اضطراب های کارگردان…»، خبرآنلاین. ↑ «فیلموگرافی…»، دنیای سینما. ↑ «روایت متفاوت…»، عصر ایران. ↑ «…درباره شهید آوینی»، خبرگزاری مهر. ↑ مؤذن، «اصغر آقا آکتور سینما…»، خبرگزاری مهر. ↑ «تدوین «سینه سرخ»…»، خبرگزاری برنا. ↑ «وقتی حاتمی کیا…»، دفاع پرس. ↑ صائمی، «به وقت حاتمی کیا»، اعتماد، ۸. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۶۸، ۷ ( فروش ۱۱٬۳۷۵٬۷۱۱ تومانی در سال ۱۳۶۸ از ۸۶۹٬۸۹۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۶۹، ۹ ( فروش ۲٬۱۵۱٬۴۴۹ تومانی سال ۱۳۶۹ از ۱۵۸٬۰۷۲ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۶۹، ۷ ( فروش ۱۷٬۶۲۹٬۴۲۵ تومانی در سال ۱۳۶۹ از ۱٬۰۱۳٬۱۱۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۰، ۹ ( فروش ۳٬۳۰۸٬۹۷۶ تومانی سال ۱۳۷۰ از ۱۷۱٬۴۸۵ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۱، ۹ ( فروش ۴٬۲۸۳٬۲۸۹ تومانی در سال ۱۳۷۱ از ۱۳۱٬۱۷۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۲، ۱۲ ( فروش ۶۲۳٬۹۶۱ تومانی سال ۱۳۷۲ از ۲۰٬۵۲۶ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۲، ۷ ( فروش ۱۰۴٬۴۰۱٬۴۴۰ تومانی در سال ۱۳۷۲ از ۱٬۹۶۳٬۴۳۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۳، ۹ ( فروش ۵٬۰۱۱٬۲۳۵ تومانی سال ۱۳۷۳ از ۱۲۵٬۵۷۶ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۳، ۸. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۵، ۸ ( فروش ۴۸٬۰۳۵٬۹۷۰ تومانی در سال ۱۳۷۵ از ۴۰۹٬۴۶۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۶، ۱۲ ( فروش ۱٬۳۶۷٬۷۸۰ تومانی سال ۱۳۷۶ از ۱۱٬۳۳۹ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۵، ۸ ( فروش ۳۴٬۵۸۵٬۶۱۰ تومانی در سال ۱۳۷۵ از ۲۴۹٬۸۷۶ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۶، ۱۱ ( فروش ۴٬۴۷۰٬۵۰۰ تومانی سال ۱۳۷۶ از ۳۲٬۴۰۹ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۷، ۷ ( فروش ۳۰۰٬۷۲۰٬۴۷۰ تومانی در سال ۱۳۷۷ از ۱٬۲۷۷٬۸۹۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۸، ۱۵ ( فروش ۱۰۴٬۰۰۰ تومانی سال ۱۳۷۸ از ۵۲۰ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۸۰، ۱۴ ( فروش ۳۵۱٬۰۰۰ تومانی سال ۱۳۸۰ از ۱٬۴۰۴ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۸، ۸. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۰، ۷ ( فروش ۱۰۹٬۱۲۱٬۹۵۰ تومانی در سال ۱۳۸۰ از ۲۳۴٬۷۳۱ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۸۱، ۱۱ ( فروش ۲٬۱۵۰٬۲۰۰ تومانی سال ۱۳۸۱ از ۷٬۵۹۵ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۱، ۷. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۵، ۷. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۷، ۷. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۸، ۷ ( فروش ۵۵۶٬۵۷۴٬۹۵۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۸۸ از ۲۷۱٬۸۵۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۸۹، ۸ ( فروش ۱۸۸٬۸۱۱٬۶۵۰ تومانی سال ۱۳۸۹ از ۶۱٬۱۴۳ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ صدیقی، «توقیفی ها»، ایسنا. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۹۲، ۸ ( فروش ۹۸٬۹۵۸٬۰۰۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۹۲ از ۲۴٬۹۵۹ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۹۳، ۶ ( فروش ۱٬۷۳۵٬۱۰۰٬۱۰۰ تومانی سال ۱۳۹۳ از ۳۹۳٬۰۵۶ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۹۴، ۷ ( فروش ۲۵۳٬۲۶۷٬۰۰۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۹۴ از ۳۲٬۵۵۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۹۵، ۷ ( فروش ۶٬۶۹۰٬۳۶۳٬۷۰۰ تومانی سال ۱۳۹۵ از ۱٬۰۱۴٬۸۳۴ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۹۶، ۱۵ ( فروش ۴۰۱٬۲۳۳٬۷۰۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۹۶ از ۴۱٬۹۴۸ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۹۷، ۱۲ ( فروش ۱۲٬۶۹۸٬۶۷۶٬۷۰۰ تومانی سال ۱۳۹۷ از ۱٬۵۸۷٬۰۲۰ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ نعمتی، سالنامه آماری سال ۱۳۹۹، ۲۰.
... [مشاهده متن کامل]
حاتمی کیا در طول چهل سال فعالیت سینمایی خود، تجربه های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. او تجربهٔ ساخت دو سریال به نام های خاک سرخ و حلقه سبز را در کارنامه اش دارد. فیلم برداری قسمت هایی از مجموعهٔ مستند روایت فتح، تهیه کنندگی عبور ( ۱۳۶۷ ) ، نویسندگی فیلم نامهٔ اسکادران عشق ( ۱۳۷۶ ) و ایفای نقش در زندگی خصوصی آقا و خانم میم ( ۱۳۹۰ ) از جمله تجربه های متفاوت او هستند. او در بوی پیراهن یوسف ( ۱۳۷۴ ) برای نخستین بار در مقابل دوربین خودش به ایفای نقش پرداخت و در همین سال، تدوین برج مینو ( ۱۳۷۴ ) را به دلیل داستان پیچیده و سرشار از خاطره و رؤیا، به بهرام بیضایی سپرد. او در روبان قرمز ( ۱۳۷۷ ) با زبان نمادگرایانه به آسیب شناسی زندگی افرادی پرداخت که پس از جنگ به دنبال معنایی برای زندگی خود بودند. دعوت ( ۱۳۸۷ ) به عنوان متفاوت ترین فیلم حاتمی کیا که حاشیه های فراوانی هم داشت، خارج از فضای همیشگی فیلم هایش، به موضوع سقط جنین پرداخت. این فیلم حتی در فُرم نیز متفاوت بود و ساختار اپیزودیک داشت.
ابراهیم حاتمی کیا جایزه ها و نامزدی های فراوانی برای آژانس شیشه ای، بادیگارد و دیگر فیلم ها تجربه کرده است که ۷ سیمرغ بلورین و ۲ تندیس زرین از جملهٔ این جایزه ها هستند. همچنین کارنامهٔ سینمایی او در چندین کتاب مستقل مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
↑ صائمی، «به وقت حاتمی کیا»، اعتماد، ۸. ↑ قاسمعلی، «رؤیاها…»، نقد سینما، ۲۲۱. ↑ قاسمعلی، «رؤیاها…»، نقد سینما، ۲۲۱. ↑ صائمی، «به وقت حاتمی کیا»، اعتماد، ۹. ↑ «هویت»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «دیده بان»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «مهاجر»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «وصل نیکان»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «از کرخه تا راین»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «خاکستر سبز»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «بوی پیراهن یوسف»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «برج مینو»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «آژانس شیشه ای»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «روبان قرمز»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «موج مرده»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «ارتفاع پست»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «به رنگ ارغوان»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «به نام پدر»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «دعوت»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «گزارش یک جشن»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «چ»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «بادیگارد»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «به وقت شام»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «خروج حاتمی کیا…»، باشگاه خبرنگاران جوان. ↑ «سیر سینمای جنگ…»، خبرگزاری فارس. ↑ «سیر سینمای جنگ…»، خبرگزاری فارس. ↑ «سیر سینمای جنگ…»، خبرگزاری فارس. ↑ «تربت»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «صراط»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «طوق سرخ»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «جشنواره ملی فیلم 'روح الله'…»، ایرنا. ↑ «وسوسه همیشگی ام…»، ایسنا. ↑ «وجه آرمانی سریال سازی…»، ایسنا. ↑ مؤذن، «ریسک کارگردانی…»، خبرگزاری مهر. ↑ «برخیزید»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ صفاریان، «ببری رونق مسلمانی»، سلام. ↑ «ملاقات شیشه ای»، جشنواره فیلم مقاومت. ↑ نقیبی، «سعی در عبور…»، همشهری. ↑ «عبور»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «اسکادران عشق»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «زندگی خصوصی…»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ «چشم جنگ»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ روزبان، «تغییر نام فیلم…»، خبرگزاری مهر. ↑ استادی، «فیلم شناسی…»، شاهد یاران، ۹۴. ↑ استادی، «فیلم شناسی…»، شاهد یاران، ۹۵. ↑ مؤذن زاده، «داستان نفتکش ها…»، خبرگزاری مهر. ↑ «کلاه قرمزی حاتمی کیا…»، سینمای ما. ↑ «وقایع نگاری…»، تاریخ نگار سینمای ایران. ↑ Holden, “FILM REVIEW”, NYT. ↑ زندی، «روایت راوی مدرنیته». ↑ Edwards, “Iran”, Variety. ↑ تهامی نژاد، «فیلم مستند پرتره و زندگی نامه ای ( ۲ ) ». ↑ «مجموعه بداقبال…»، خبرگزاری مهر. ↑ «تهران در سینما…»، آفتاب یزد. ↑ «سری جدید…»، خبرگزاری مهر. ↑ زندی، «روایت راوی مدرنیته». ↑ «اضطراب های کارگردان…»، خبرآنلاین. ↑ «فیلموگرافی…»، دنیای سینما. ↑ «روایت متفاوت…»، عصر ایران. ↑ «…درباره شهید آوینی»، خبرگزاری مهر. ↑ مؤذن، «اصغر آقا آکتور سینما…»، خبرگزاری مهر. ↑ «تدوین «سینه سرخ»…»، خبرگزاری برنا. ↑ «وقتی حاتمی کیا…»، دفاع پرس. ↑ صائمی، «به وقت حاتمی کیا»، اعتماد، ۸. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۶۸، ۷ ( فروش ۱۱٬۳۷۵٬۷۱۱ تومانی در سال ۱۳۶۸ از ۸۶۹٬۸۹۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۶۹، ۹ ( فروش ۲٬۱۵۱٬۴۴۹ تومانی سال ۱۳۶۹ از ۱۵۸٬۰۷۲ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۶۹، ۷ ( فروش ۱۷٬۶۲۹٬۴۲۵ تومانی در سال ۱۳۶۹ از ۱٬۰۱۳٬۱۱۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۰، ۹ ( فروش ۳٬۳۰۸٬۹۷۶ تومانی سال ۱۳۷۰ از ۱۷۱٬۴۸۵ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۱، ۹ ( فروش ۴٬۲۸۳٬۲۸۹ تومانی در سال ۱۳۷۱ از ۱۳۱٬۱۷۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۲، ۱۲ ( فروش ۶۲۳٬۹۶۱ تومانی سال ۱۳۷۲ از ۲۰٬۵۲۶ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۲، ۷ ( فروش ۱۰۴٬۴۰۱٬۴۴۰ تومانی در سال ۱۳۷۲ از ۱٬۹۶۳٬۴۳۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۳، ۹ ( فروش ۵٬۰۱۱٬۲۳۵ تومانی سال ۱۳۷۳ از ۱۲۵٬۵۷۶ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۳، ۸. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۵، ۸ ( فروش ۴۸٬۰۳۵٬۹۷۰ تومانی در سال ۱۳۷۵ از ۴۰۹٬۴۶۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۶، ۱۲ ( فروش ۱٬۳۶۷٬۷۸۰ تومانی سال ۱۳۷۶ از ۱۱٬۳۳۹ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۵، ۸ ( فروش ۳۴٬۵۸۵٬۶۱۰ تومانی در سال ۱۳۷۵ از ۲۴۹٬۸۷۶ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۶، ۱۱ ( فروش ۴٬۴۷۰٬۵۰۰ تومانی سال ۱۳۷۶ از ۳۲٬۴۰۹ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۷، ۷ ( فروش ۳۰۰٬۷۲۰٬۴۷۰ تومانی در سال ۱۳۷۷ از ۱٬۲۷۷٬۸۹۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۷۸، ۱۵ ( فروش ۱۰۴٬۰۰۰ تومانی سال ۱۳۷۸ از ۵۲۰ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۸۰، ۱۴ ( فروش ۳۵۱٬۰۰۰ تومانی سال ۱۳۸۰ از ۱٬۴۰۴ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۷۸، ۸. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۰، ۷ ( فروش ۱۰۹٬۱۲۱٬۹۵۰ تومانی در سال ۱۳۸۰ از ۲۳۴٬۷۳۱ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۸۱، ۱۱ ( فروش ۲٬۱۵۰٬۲۰۰ تومانی سال ۱۳۸۱ از ۷٬۵۹۵ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۱، ۷. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۵، ۷. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۷، ۷. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۸۸، ۷ ( فروش ۵۵۶٬۵۷۴٬۹۵۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۸۸ از ۲۷۱٬۸۵۵ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۸۹، ۸ ( فروش ۱۸۸٬۸۱۱٬۶۵۰ تومانی سال ۱۳۸۹ از ۶۱٬۱۴۳ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ صدیقی، «توقیفی ها»، ایسنا. ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۹۲، ۸ ( فروش ۹۸٬۹۵۸٬۰۰۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۹۲ از ۲۴٬۹۵۹ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۹۳، ۶ ( فروش ۱٬۷۳۵٬۱۰۰٬۱۰۰ تومانی سال ۱۳۹۳ از ۳۹۳٬۰۵۶ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۹۴، ۷ ( فروش ۲۵۳٬۲۶۷٬۰۰۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۹۴ از ۳۲٬۵۵۲ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۹۵، ۷ ( فروش ۶٬۶۹۰٬۳۶۳٬۷۰۰ تومانی سال ۱۳۹۵ از ۱٬۰۱۴٬۸۳۴ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ سالنامه آماری سال ۱۳۹۶، ۱۵ ( فروش ۴۰۱٬۲۳۳٬۷۰۰ تومانی در اکران زمستان ۱۳۹۶ از ۴۱٬۹۴۸ نفر به دست آمد. ) ؛ سالنامه آماری سال ۱۳۹۷، ۱۲ ( فروش ۱۲٬۶۹۸٬۶۷۶٬۷۰۰ تومانی سال ۱۳۹۷ از ۱٬۵۸۷٬۰۲۰ نفر به مجموع فروش فیلم افزوده شد. ) . ↑ نعمتی، سالنامه آماری سال ۱۳۹۹، ۲۰.