این فهرستی است از تولیدکنندگان کنونی و منحل شدهٔ خودرو و نام های تجاری چینی.
• بی وای دی ( ۲۰۰۳–اکنون )
• تیان ما ( ۱۹۹۵–اکنون )
• جی ام سی جی ( ۱۹۴۷–اکنون )
• جی ام ئی وی ( ۲۰۱۵–اکنون )
• جی ام سی جی ال ( ۲۰۱۳–اکنون )
• جینگ ما موتور ( ۱۹۵۸–اکنون )
• جیلی اتو ( ۱۹۹۸–اکنون )
• لینک اند کو ( ۲۰۱۶–اکنون )
• ولوو کارز ( ۲۰۱۰–اکنون )
• چانگ هه ( ۱۹۷۰–اکنون )
• هافی ( ۱۹۵۰–اکنون )
• دانگ فنگ فنگشن ( ۲۰۰۹–اکنون )
• ونوشا ( ۲۰۱۰–اکنون )
• دومی اتو ( ۲۰۱۵–اکنون )
• ژیانگ لینگ ( جی ام سی ) ( ۱۹۹۳–اکنون )
• لندویند ( ۲۰۰۴–اکنون )
• ام جی موتور ( ۲۰۰۶–اکنون )
• رووی ( ۲۰۰۶–اکنون )
• شرکت خودروسازی نانجینگ ( ان ای سی ) ( ۱۹۴۷–اکنون )
• یوجینگ ( ۱۹۹۵–اکنون )
• دنزا ( ۲۰۱۰–اکنون ) ( ۵۰٪ متعلق به دایملر آگ )
• فوتون ( ۱۹۹۶–اکنون )
• کارخانجات خودروسازی پکن ( ۱۹۵۸–اکنون )
• فاو تیانجین ( ۱۹۶۵–اکنون )
• فاو هونگ چی ( ۱۹۵۸–اکنون )
• هایما اتومبیل ( ۱۹۹۲–اکنون )
• اتوبوس سازی هوانگ های ( ۱۹۵۱–اکنون )
• آیون ( ۲۰۱۸–اکنون )
• ترامپچی ( ۲۰۱۰–اکنون )
• چانگ فنگ موتور ( ۱۹۵۰–اکنون )
• گاک تویوتا ( ۲۰۰۴–اکنون )
• لیبائو ( ۱۹۹۶–اکنون )
• لیهد ( ۲۰۱۵–اکنون )
• اوروس ( ۲۰۰۸–اکنون )
• دبلیوئی وای ( ۲۰۱۷–اکنون )
• هاوال ( ۲۰۱۳–اکنون )
• جینبی ( ۱۹۹۱–اکنون )
• ژونگ هوا ( ۲۰۰۲–اکنون )
• آندائر ( ۱۹۹۱–۲۰۱۶ )
• امگرند ( ۲۰۰۹–۲۰۱۴ ) ( شرکت تابعهٔ جیلی اتو )
• بائولانگ ( ۱۹۹۸–۲۰۰۵ )
• بامین ( دههٔ ۱۹۸۰–۲۰۱۰ )
• بینژو پراید ( ۲۰۰۶–۲۰۰۸ )
• پولارسان اتومبیل ( ۲۰۰۳–۲۰۱۸ )
• تانگ تیان ( ۲۰۰۲–۲۰۰۵ )
• دادی اتو ( ۱۹۸۸–۲۰۱۲ ) ( خریداری شده توسط سی اچ تی سی )
• دیسای ( ۱۹۸۹–۱۹۹۶ )
• سانزینگ ( ۱۹۹۰–۲۰۰۲ )
• سویات ( ۱۹۹۹–۲۰۰۷ )
• شوانگ هوان ( ۱۹۸۸–۲۰۱۶ )
• فوکسینگ ( ۱۹۹۴–۱۹۹۸ )
• فوکی ( ۱۹۶۹–۲۰۱۳ )
• گرین تک اتومتیو ( ۲۰۰۹–۲۰۱۸ )
• گونو ( ۲۰۰۳–۲۰۱۶ )
• گویژو یونکو ( ۱۹۸۹–۲۰۰۵ )
• لایمینگ ( ۱۹۹۶–۱۹۹۹ )
• نوشن ( ۱۹۹۰–۲۰۰۱ )
• هوالی ( ۱۹۸۴–۲۰۰۲ )
• هوایانگ ( دهه ۱۹۹۰–۲۰۰۴ ) ( خریداری شده توسط گروه لیفان )
هر تولیدکنندهٔ خودروی خارجی حداکثر مجاز به داشتن ۲ مورد سرمایه گذاری مشترک در چین است. [ ۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف• بی وای دی ( ۲۰۰۳–اکنون )
• تیان ما ( ۱۹۹۵–اکنون )
• جی ام سی جی ( ۱۹۴۷–اکنون )
• جی ام ئی وی ( ۲۰۱۵–اکنون )
• جی ام سی جی ال ( ۲۰۱۳–اکنون )
• جینگ ما موتور ( ۱۹۵۸–اکنون )
• جیلی اتو ( ۱۹۹۸–اکنون )
• لینک اند کو ( ۲۰۱۶–اکنون )
• ولوو کارز ( ۲۰۱۰–اکنون )
• چانگ هه ( ۱۹۷۰–اکنون )
• هافی ( ۱۹۵۰–اکنون )
• دانگ فنگ فنگشن ( ۲۰۰۹–اکنون )
• ونوشا ( ۲۰۱۰–اکنون )
• دومی اتو ( ۲۰۱۵–اکنون )
• ژیانگ لینگ ( جی ام سی ) ( ۱۹۹۳–اکنون )
• لندویند ( ۲۰۰۴–اکنون )
• ام جی موتور ( ۲۰۰۶–اکنون )
• رووی ( ۲۰۰۶–اکنون )
• شرکت خودروسازی نانجینگ ( ان ای سی ) ( ۱۹۴۷–اکنون )
• یوجینگ ( ۱۹۹۵–اکنون )
• دنزا ( ۲۰۱۰–اکنون ) ( ۵۰٪ متعلق به دایملر آگ )
• فوتون ( ۱۹۹۶–اکنون )
• کارخانجات خودروسازی پکن ( ۱۹۵۸–اکنون )
• فاو تیانجین ( ۱۹۶۵–اکنون )
• فاو هونگ چی ( ۱۹۵۸–اکنون )
• هایما اتومبیل ( ۱۹۹۲–اکنون )
• اتوبوس سازی هوانگ های ( ۱۹۵۱–اکنون )
• آیون ( ۲۰۱۸–اکنون )
• ترامپچی ( ۲۰۱۰–اکنون )
• چانگ فنگ موتور ( ۱۹۵۰–اکنون )
• گاک تویوتا ( ۲۰۰۴–اکنون )
• لیبائو ( ۱۹۹۶–اکنون )
• لیهد ( ۲۰۱۵–اکنون )
• اوروس ( ۲۰۰۸–اکنون )
• دبلیوئی وای ( ۲۰۱۷–اکنون )
• هاوال ( ۲۰۱۳–اکنون )
• جینبی ( ۱۹۹۱–اکنون )
• ژونگ هوا ( ۲۰۰۲–اکنون )
• آندائر ( ۱۹۹۱–۲۰۱۶ )
• امگرند ( ۲۰۰۹–۲۰۱۴ ) ( شرکت تابعهٔ جیلی اتو )
• بائولانگ ( ۱۹۹۸–۲۰۰۵ )
• بامین ( دههٔ ۱۹۸۰–۲۰۱۰ )
• بینژو پراید ( ۲۰۰۶–۲۰۰۸ )
• پولارسان اتومبیل ( ۲۰۰۳–۲۰۱۸ )
• تانگ تیان ( ۲۰۰۲–۲۰۰۵ )
• دادی اتو ( ۱۹۸۸–۲۰۱۲ ) ( خریداری شده توسط سی اچ تی سی )
• دیسای ( ۱۹۸۹–۱۹۹۶ )
• سانزینگ ( ۱۹۹۰–۲۰۰۲ )
• سویات ( ۱۹۹۹–۲۰۰۷ )
• شوانگ هوان ( ۱۹۸۸–۲۰۱۶ )
• فوکسینگ ( ۱۹۹۴–۱۹۹۸ )
• فوکی ( ۱۹۶۹–۲۰۱۳ )
• گرین تک اتومتیو ( ۲۰۰۹–۲۰۱۸ )
• گونو ( ۲۰۰۳–۲۰۱۶ )
• گویژو یونکو ( ۱۹۸۹–۲۰۰۵ )
• لایمینگ ( ۱۹۹۶–۱۹۹۹ )
• نوشن ( ۱۹۹۰–۲۰۰۱ )
• هوالی ( ۱۹۸۴–۲۰۰۲ )
• هوایانگ ( دهه ۱۹۹۰–۲۰۰۴ ) ( خریداری شده توسط گروه لیفان )
هر تولیدکنندهٔ خودروی خارجی حداکثر مجاز به داشتن ۲ مورد سرمایه گذاری مشترک در چین است. [ ۱]