فمینیسم کارسرال نوعی اندیشه است که از افزایش احکام زندان طرفداری می کند و با مسائل فمینیستی و جنسیتی سروکار دارد. این عقیده به حل مسایلی مثل مجازات های شدید و طولانی زندان کمک می کند. عبارت "فمینیسم حرکتی" توسط جامعه شناس فمینیست الیزابت برنشتاین در مقاله خود در سال ۲۰۰۷ "ابداع شد. برنشتاین با بررسی جنبش معاصر مبارزه با قاچاق کالا در ایالات متحده، اصطلاحی را برای توصیف نوعی از فعالیت های فمینیستی معرفی کرد که انواع کارهای جنسی را قاچاق جنسیت می داند. وی این اقدام را یک مرحله واپس گرایانه می داند که، پیشنهاد می کند حقوق کارگران جنسی از بین می رود، و تمرکز دیگر موضوعات مهم فمینیستی را برطرف می کند و برنامه نئولیبرال را گسترش می دهد. برنشتاین این تحلیل را گسترش داد تا نشان دهد که چگونه فمینیسم بطور کلی به وسیله ای برای سیاست تنبیه در ایالات متحده و خارج از کشور تبدیل شده است.
... [مشاهده متن کامل]
برنشتاین استدلال کرد که حمایت فمنیستی از قوانین ضد قاچاق که فحشا را با قاچاق رابطه جنسی یکی می داند، تلاش های کارگران جنسی در دهه های گذشته برای سازماندهی حقوق خود را کاهش داده است، در عوض جرم انگاری آنها را تقویت کزده است. مسیحیان انجیلی این تعهد را نسبت به قانون و نظم در گزارش برنشتاین دارند و بعداً، برنشتاین اتحاد خود را به تغییر سیاسی و اقتصادی گسترده تر در ایالات متحده از یک دولت رفاهی توزیع مجدد به یک " حیاتی " نسبت دادکه جرم انگاری و حبس را پرورش می دهد. او استدلال کرد که هم از نظر فمنیست ها و هم از مسیحیان انجیلی، سیاست جنسیت و توجه را از خانواده ( به ترتیب مسائل مربوط به کتک زدن و سقط جنین ) به سمت خارج از حوزه عمومی ( یعنی قاچاق جنسیت ) سوق داده و در این تغییر، جنبش ضد قاچاق با سیاست های نئولیبرال را به هم پیوند داده. در مقاله وی، "سیاست کارسرال به عنوان عدالت جنسیتی هست ؟" برنشتاین با استفاده از قضیه جنبش مبارزه با قاچاق کالا، این تحلیل را گسترش داد و نشان داد که چگونه فمینیسم به طور کلی به وسیله ای برای سیاست مجازات در آمریکا و خارج از کشور تبدیل شده است.
دانشمندان فمینیسم مسیر فعالیت فمینیستی را در حوزه های دیگر نیز به همین ترتیب توصیف کرده اند. برای مثال، در مطالعات خود دربارهٔ مبارزات فمینیستی پیرامون مسائل مربوط به خشونت خانگی و حمله جنسی، جامعه شناس بت ریچی و تئوریسین سیاسی کریستین بومیلر توسعه جنبش ضد خشونت فمینیستی در ایالات متحده از تمرکز اصلی خود در تحول اجتماعی تا اتکای تقریباً همه گیر خود در قانون و اجرای قانون امروز دنبال می کند. روند مشابه خارج از زمینه ایالات متحده توصیف شده است - به عنوان مثال، میریام تیکتین اظهار داشت که احساسات ضد مهاجر در مبارزات فمینیستی علیه خشونت جنسی در فرانسه به کنترل مرزها و سایر انواع پلیس کمک کرده است.
... [مشاهده متن کامل]
برنشتاین استدلال کرد که حمایت فمنیستی از قوانین ضد قاچاق که فحشا را با قاچاق رابطه جنسی یکی می داند، تلاش های کارگران جنسی در دهه های گذشته برای سازماندهی حقوق خود را کاهش داده است، در عوض جرم انگاری آنها را تقویت کزده است. مسیحیان انجیلی این تعهد را نسبت به قانون و نظم در گزارش برنشتاین دارند و بعداً، برنشتاین اتحاد خود را به تغییر سیاسی و اقتصادی گسترده تر در ایالات متحده از یک دولت رفاهی توزیع مجدد به یک " حیاتی " نسبت دادکه جرم انگاری و حبس را پرورش می دهد. او استدلال کرد که هم از نظر فمنیست ها و هم از مسیحیان انجیلی، سیاست جنسیت و توجه را از خانواده ( به ترتیب مسائل مربوط به کتک زدن و سقط جنین ) به سمت خارج از حوزه عمومی ( یعنی قاچاق جنسیت ) سوق داده و در این تغییر، جنبش ضد قاچاق با سیاست های نئولیبرال را به هم پیوند داده. در مقاله وی، "سیاست کارسرال به عنوان عدالت جنسیتی هست ؟" برنشتاین با استفاده از قضیه جنبش مبارزه با قاچاق کالا، این تحلیل را گسترش داد و نشان داد که چگونه فمینیسم به طور کلی به وسیله ای برای سیاست مجازات در آمریکا و خارج از کشور تبدیل شده است.
دانشمندان فمینیسم مسیر فعالیت فمینیستی را در حوزه های دیگر نیز به همین ترتیب توصیف کرده اند. برای مثال، در مطالعات خود دربارهٔ مبارزات فمینیستی پیرامون مسائل مربوط به خشونت خانگی و حمله جنسی، جامعه شناس بت ریچی و تئوریسین سیاسی کریستین بومیلر توسعه جنبش ضد خشونت فمینیستی در ایالات متحده از تمرکز اصلی خود در تحول اجتماعی تا اتکای تقریباً همه گیر خود در قانون و اجرای قانون امروز دنبال می کند. روند مشابه خارج از زمینه ایالات متحده توصیف شده است - به عنوان مثال، میریام تیکتین اظهار داشت که احساسات ضد مهاجر در مبارزات فمینیستی علیه خشونت جنسی در فرانسه به کنترل مرزها و سایر انواع پلیس کمک کرده است.