[ویکی نور] فلسفة المنهج التربوی من منظور إسلامی، اثر مقداد یالجن، پژوهشی است پیرامون فلسفه روش تربیتی از منظر اسلام که به زبان عربی و در دوران معاصر نوشته شده است.
کتاب با مقدمه نویسنده آغاز و مطالب در شش فصل، تنظیم شده است.
نویسنده مطالب را تحت عناوین مختلفی، به صورت علمی و پژوهشی، دسته بندی کرده و مباحث تحت هر عنوان را با شماره گذاری، از یکدیگر تفکیک نموده است؛ به گونه ای که یادگیری، بررسی، تحقیق و حفظ کردن آن ها برای خواننده، آسان می باشد.
در مقدمه، ضمن اشاره به موضوع کتاب، به ذکر سرفصل مباحث و مطالب پرداخته شده است
فصل اول، مدخلی است بر فلسفه روش آموزشی و نظریات مربوط به آن. نویسنده در این فصل ابتدا به بیان مفاهیم مصطلحاتی همچون فلسفه، فلسفه آموزشی، نظریه آموزشی، روش آموزشی عمومی، فلسفه روش آموزشی و فلسفه روش تربیتی از منظر اسلام پرداخته و سپس، دیدگاه های مختلف در مورد منشأ ایجاد برنامه های آموزشی و مهم ترین گام ها برای ساخت برنامه های درسی را با توجه به نظریه های آموزشی (از جمله: شناسایی نیازهای دانش آموزان، تدوین هدف ها، انتخاب و تنظیم محتوا و...) بررسی گردیده و در نهایت، به بحث پیرامون استانداردهای برنامه فلسفه روش آموزشی از منظر اسلام پرداخته شده است
کتاب با مقدمه نویسنده آغاز و مطالب در شش فصل، تنظیم شده است.
نویسنده مطالب را تحت عناوین مختلفی، به صورت علمی و پژوهشی، دسته بندی کرده و مباحث تحت هر عنوان را با شماره گذاری، از یکدیگر تفکیک نموده است؛ به گونه ای که یادگیری، بررسی، تحقیق و حفظ کردن آن ها برای خواننده، آسان می باشد.
در مقدمه، ضمن اشاره به موضوع کتاب، به ذکر سرفصل مباحث و مطالب پرداخته شده است
فصل اول، مدخلی است بر فلسفه روش آموزشی و نظریات مربوط به آن. نویسنده در این فصل ابتدا به بیان مفاهیم مصطلحاتی همچون فلسفه، فلسفه آموزشی، نظریه آموزشی، روش آموزشی عمومی، فلسفه روش آموزشی و فلسفه روش تربیتی از منظر اسلام پرداخته و سپس، دیدگاه های مختلف در مورد منشأ ایجاد برنامه های آموزشی و مهم ترین گام ها برای ساخت برنامه های درسی را با توجه به نظریه های آموزشی (از جمله: شناسایی نیازهای دانش آموزان، تدوین هدف ها، انتخاب و تنظیم محتوا و...) بررسی گردیده و در نهایت، به بحث پیرامون استانداردهای برنامه فلسفه روش آموزشی از منظر اسلام پرداخته شده است
wikinoor: فلسفة_المنهج_التربوی_من_منظور_إسلامی