فروشگاه های بزرگ

دانشنامه آزاد فارسی

فروشگاه های بزرگ (department stores)
خرده فروشی های بزرگ انواع کالاها، فعال در اغلب شهرهای مهم دنیا. در این فروشگاه ها، علاوه بر فروش کالاهای مختلف، خدمات دیگری از قبیل تحویل و پست کالاهای خریداری شده در محل مورد نظر خریدار، صدور کارت های اعتباری و برپایی نمایشگاه های لباس عرضه می شود. امروزه، فروشگاه های مدرن اغلب سازمان پیچیده ای دارند و فعالیت های خود را در پنج بخش اصلی عرضه می کنند. این بخش ها عبارت اند از بخش خرید و قیمت گذاری کالاها؛ بخش تبلیغات و روابط عمومی؛ بخش استخدام، آموزش و رفاه کارکنان و کارمندان؛ بخش عملیات شامل خدمات فروش نگهداری و تحویل کالاها، و بخش امور مالی و نظارتی. هر بخش، سرپرست یا مدیری دارد که در مقابل مدیر کل فروشگاه پاسخ گوست. در بعضی فروشگاه ها قسمت های معیّنی از آن را برای انجام فعالیت های تجاری مختلفی اجاره می دهند. این رویه، به ویژه برای عرضۀ کالاهای اختصاصی مثل خدمات عکاسی، تعمیر کفش و سالن های آرایش متداول است.

پیشنهاد کاربران

بپرس