فروشگاه موسیقی برخط

دانشنامه عمومی

فروشگاه موسیقی برخط ( به انگلیسی: Online music store ) یک کسب وکار برخط که فایل های صوتی را از طریق اینترنت به فروش می رساند که معمولاً صدا از آهنگ های ترانه یا موسیقی کلاسیک است که در آن کاربر بر اساس هر ترانه هزینه می کند. فروشگاه های موسیقی برخط به طور معمول تصویری از آلبوم یا خواننده یا گروه برای هر آهنگ نشان می دهند. برخی از فروشگاه های برخط موسیقی همچنین فایل های گفتاری ضبط شده مانند پادکست ها و فایل های ویدئویی فیلم ها را به فروش می رسانند. [ ۱]
نخستین آرشیو موسیقی رایگان برخط در اینترنت آرشیو موسیقی زیرزمینی اینترنت ( IUMA ) در سال ۱۹۹۳ بود. این آرشیو توسط دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز آغاز شد. [ ۲] در سال ۱۹۹۸ کارآفرین میامی ایوان جی. پارون وبگاه ریتموتکا را تأسیس و راه اندازی کرد که به عنوان یکی از مدل فروشگاه های برخط موسیقی بود. این وبگاه اجازه می دهد بازدیدکنندگان به صورت بصری از طریق گوش دادن به یک فایل موسیقی ۳۰ ثانیه ای ( پیش نمایش ) به فهرست بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ آهنگ سازماندهی شده دسترسی داشته و آهنگ مورد نظر را به صورت کامل با خرید فرمت ام پی تری از طریق دانلود تهیه کند. آهنگ های تکی با قیمت ۰٫۹۹ دلار و کل آلبوم موسیقی با ۹٫۹۹ دلار فروخته می شد. رابط کاربر گرافیکی این شرکت به اندازه کافی جذاب بود تا معاملات توزیع شده را با یونیورسال میوزیک گروپ، سونی میوزیک و گروه موسیقی وارنر به دست آورد. این توافق ها به این شرکت حق پخش برخط برای هنرمندانی مانند یوتو، مدونا، بریتنی اسپیرز، انریکه ایگلسیاس و جی - زی را داد. مفهوم شرکت در ابتدا برای مصرف کننده برای دانلود یک فایل ام پی تری و "رایت" آن بر روی سی دی بود، به طوری که سی دی را می توان در پخش کننده سی دی گوش داد. با این حال پخش کننده های اولیه ام پی تری ( دستگاه پخش صوت دیجیتال ) از برخی شرکت ها شروع به پخش شدن در بازار کردند، به این معنی که کاربران می توانند به طور مستقیم به فایل های صوت لایهٔ سوم گوش دهند. [ ۳] [ ۴]
عکس فروشگاه موسیقی برخط
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس