فرهاد بشارتی نوازنده ساز قانون و آهنگساز اهل ایران است. وی در حال حاضر مقیم آمریکا است و با هنرمندان و نوازندگان مختلف همکاری دارد.
وی به خاطر اصالت ایرانی ساز قانون از کودکی به این ساز علاقه داشت و صدای این ساز را از طریق رادیوهای عربی کشورهای اطراف دنبال می کرد تا این که تصمیم گرفت آن را به صورت حرفه ای دنبال کند. طبق گفته خودش زمانی که در ایران ساز قانون را دست گرفت استادی خاصی را در ایران نمی شناخت و به همین دلیل دو سال فقط خودش روی این ساز کار کرد و همه زندگیش ساز قانون شد و شانس با وی یار بود و در یک محفل انوشیروان روحانی نوازندگی فرهاد را دید و در همان برنامه پیشنهاد داد برای ضبط چند کار موسیقی به رادیو برود و در آنجا بود که با سیمین آقارضی آشنا شد که نوازنده ساز قانون بود.
... [مشاهده متن کامل]
با پخش اجرای وی از رادیو آهنگسازان صدای سازش را شنیدند و از او دعوت کردند تا برای ضبط چند قطعه به استودیو برود و با «مصطفی مراد بختی» و علی اکبر صدیف که از نوازندگان قانون و شاید از اولین های فعال و پیشگامان حرفه ایی این ساز بودند، آشنا شد و این نقطه ٓاغاز پرواز او بود. بعدها قانونش را به ارکسترهای بزرگ و آوازخوانان صاحب نام در ایران و سرزمین های دیگر سپرد تا این ساز خوش صدای دربار ساسانیان، جایی در موسیقی جهان پیدا کند. چند سال هم در کشورهای حاشیه خلیج فارس، علاقه مندان بی شمار این ساز، میهمان اجراهایش بودند و سرانجام به لوس آنجلس رسید تا جایگاه تازه ای برای ساز و موسیقی اش دست و پا کند و اکنون چندین سال است که برای معرفی این ساز و قابلیت های منحصر به فرد آن می کوشد.
فرهاد بشارتی با ساز تخصصی خود، در خیلی از کشورهای عربی نوازنده شناخته شده ای است و آن گونه که خودش می گوید در آهنگسازی علاوه بر همکاری با نوازندگان چیره دست بین المللی با استیون اسپیلبرگ در فیلم «مونیخ» نیز به عنوان نوازنده همکاری داشته است تا برای این کارگردان، فضا و تم موسیقی عرب و فلسطینی را باز سازی کند.
قطعاتی از آهنگ های ساخته و نواخته شده با ساز قانون توسط فرهاد بشارتی بارها بر روی آنتن صدا و سیمای ایران رفته و پخش گردیده است که البته اعتراضاتی هم از طرف منتقدان هنرمندان لوس آنجلسی داشته است.
وی به خاطر اصالت ایرانی ساز قانون از کودکی به این ساز علاقه داشت و صدای این ساز را از طریق رادیوهای عربی کشورهای اطراف دنبال می کرد تا این که تصمیم گرفت آن را به صورت حرفه ای دنبال کند. طبق گفته خودش زمانی که در ایران ساز قانون را دست گرفت استادی خاصی را در ایران نمی شناخت و به همین دلیل دو سال فقط خودش روی این ساز کار کرد و همه زندگیش ساز قانون شد و شانس با وی یار بود و در یک محفل انوشیروان روحانی نوازندگی فرهاد را دید و در همان برنامه پیشنهاد داد برای ضبط چند کار موسیقی به رادیو برود و در آنجا بود که با سیمین آقارضی آشنا شد که نوازنده ساز قانون بود.
... [مشاهده متن کامل]
با پخش اجرای وی از رادیو آهنگسازان صدای سازش را شنیدند و از او دعوت کردند تا برای ضبط چند قطعه به استودیو برود و با «مصطفی مراد بختی» و علی اکبر صدیف که از نوازندگان قانون و شاید از اولین های فعال و پیشگامان حرفه ایی این ساز بودند، آشنا شد و این نقطه ٓاغاز پرواز او بود. بعدها قانونش را به ارکسترهای بزرگ و آوازخوانان صاحب نام در ایران و سرزمین های دیگر سپرد تا این ساز خوش صدای دربار ساسانیان، جایی در موسیقی جهان پیدا کند. چند سال هم در کشورهای حاشیه خلیج فارس، علاقه مندان بی شمار این ساز، میهمان اجراهایش بودند و سرانجام به لوس آنجلس رسید تا جایگاه تازه ای برای ساز و موسیقی اش دست و پا کند و اکنون چندین سال است که برای معرفی این ساز و قابلیت های منحصر به فرد آن می کوشد.
فرهاد بشارتی با ساز تخصصی خود، در خیلی از کشورهای عربی نوازنده شناخته شده ای است و آن گونه که خودش می گوید در آهنگسازی علاوه بر همکاری با نوازندگان چیره دست بین المللی با استیون اسپیلبرگ در فیلم «مونیخ» نیز به عنوان نوازنده همکاری داشته است تا برای این کارگردان، فضا و تم موسیقی عرب و فلسطینی را باز سازی کند.
قطعاتی از آهنگ های ساخته و نواخته شده با ساز قانون توسط فرهاد بشارتی بارها بر روی آنتن صدا و سیمای ایران رفته و پخش گردیده است که البته اعتراضاتی هم از طرف منتقدان هنرمندان لوس آنجلسی داشته است.