فراری ۴۵۸ ایتالیا یک خودروی اسپرت موتور وسط تولید فراری خودروساز ایتالیایی است. ۴۵۸ ایتالیا جانشین فراری اف۴۳۰ است. [ ۵]
از ۴۵۸ ایتالیا در نمایشگاه بین المللی خودروی آلمان ۲۰۰۹ در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ به صورت رسمی رونمایی شد[ ۶] [ ۷] و قیمت آن حدود ۱۷۰٬۰۰۰ یورو بود. موتور این خودرو توانست جوایز متعددی را به عنوان کارآمدترین موتور اسپرت سال دریافت کند.
در اولین اعلان رسمی فراری دربارهٔ این خودرو، ۴۵۸ ایتالیا به عنوان جانشین اف۴۳۰ توصیف شد؛ خودرویی برخاسته از یک طراحی کاملاً جدید، با تکیه بر فناوری هایی برگرفته از تجربهٔ شرکت در فرمول یک. [ ۸]
۴۵۸ ایتالیا دارای یک پیشرانهٔ ۸ سیلندر خورجینی ۴٬۴۹۹ سی سی برگرفته از یک طراحی مشترک فراری/مازراتی، با توان ۵۷۰ اسب بخار در ۹٬۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر در ۶٬۰۰۰ دور بر دقیقه، [ ۹] با دسترسی ۸۰٪ گشتاور در ۳٬۲۵۰ دور بر دقیقه است. این پیشرانه برای اولین بار در خودروهای شهری موتور وسط فراری، از تزریق مستقیم بنزین استفاده می کند. [ ۸]
واحد انتقال قدرت استاندارد این خودرو یک گتراگ دو کلاچهٔ ۷ سرعتهٔ متفاوت با مدل به کار رفته در مرسدس - بنز اس ال اس آام گ[ ۸] و شبیه مدل به کار رفته در فراری کالیفرنیا است. با عدم ارائهٔ سیستم تعویض دندهٔ دستی سنتی روی این خودرو، ۴۵۸ ایتالیا دومین فراری شهری بعد از انزو است که کفهٔ دسته دندهٔ چاک دار کلاسیک فراری روی آن ارائه نمی شود.
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۲٫۹ ثانیه و بالاترین سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. با این همه مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۳٫۷ لیتر در یکصد کیلومتر و میزان تولید دی اکسید کربن آن ۳۲۰ گرم در کیلومتر است. [ ۱۰]
این خودرو و دیگر مدل های اخیر فراری توسط پینین فارینا طراحی شده اند. طراحی بیرونی آن برای کارآمدی آیرودینامیکی طراحی شده و نیروی رو به پایینی معادل ۱۴۰ کیلوگرم در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تولید می کند. [ ۸] دماغهٔ جلویی شامل بالچه هایی است که برای کاهش نیروی پسا در سرعت های بالا رو به پایین تغییر حالت می دهند. [ ۱۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاز ۴۵۸ ایتالیا در نمایشگاه بین المللی خودروی آلمان ۲۰۰۹ در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ به صورت رسمی رونمایی شد[ ۶] [ ۷] و قیمت آن حدود ۱۷۰٬۰۰۰ یورو بود. موتور این خودرو توانست جوایز متعددی را به عنوان کارآمدترین موتور اسپرت سال دریافت کند.
در اولین اعلان رسمی فراری دربارهٔ این خودرو، ۴۵۸ ایتالیا به عنوان جانشین اف۴۳۰ توصیف شد؛ خودرویی برخاسته از یک طراحی کاملاً جدید، با تکیه بر فناوری هایی برگرفته از تجربهٔ شرکت در فرمول یک. [ ۸]
۴۵۸ ایتالیا دارای یک پیشرانهٔ ۸ سیلندر خورجینی ۴٬۴۹۹ سی سی برگرفته از یک طراحی مشترک فراری/مازراتی، با توان ۵۷۰ اسب بخار در ۹٬۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر در ۶٬۰۰۰ دور بر دقیقه، [ ۹] با دسترسی ۸۰٪ گشتاور در ۳٬۲۵۰ دور بر دقیقه است. این پیشرانه برای اولین بار در خودروهای شهری موتور وسط فراری، از تزریق مستقیم بنزین استفاده می کند. [ ۸]
واحد انتقال قدرت استاندارد این خودرو یک گتراگ دو کلاچهٔ ۷ سرعتهٔ متفاوت با مدل به کار رفته در مرسدس - بنز اس ال اس آام گ[ ۸] و شبیه مدل به کار رفته در فراری کالیفرنیا است. با عدم ارائهٔ سیستم تعویض دندهٔ دستی سنتی روی این خودرو، ۴۵۸ ایتالیا دومین فراری شهری بعد از انزو است که کفهٔ دسته دندهٔ چاک دار کلاسیک فراری روی آن ارائه نمی شود.
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۲٫۹ ثانیه و بالاترین سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. با این همه مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۳٫۷ لیتر در یکصد کیلومتر و میزان تولید دی اکسید کربن آن ۳۲۰ گرم در کیلومتر است. [ ۱۰]
این خودرو و دیگر مدل های اخیر فراری توسط پینین فارینا طراحی شده اند. طراحی بیرونی آن برای کارآمدی آیرودینامیکی طراحی شده و نیروی رو به پایینی معادل ۱۴۰ کیلوگرم در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تولید می کند. [ ۸] دماغهٔ جلویی شامل بالچه هایی است که برای کاهش نیروی پسا در سرعت های بالا رو به پایین تغییر حالت می دهند. [ ۱۱]
wiki: فراری ۴۵۸ ایتالیا