فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی

دانشنامه عمومی

تأسیس کانون های اتومبیلرانی از کشور انگلستان آغاز شد. در سال ۱۸۹۷ کانون اتومبیلرانی سلطنتی ( RAC ) انگلیس تأسیس گردید و بدنبال آن در مجارستان ( ۱۹۰۰ ) ، آمریکا ( ۱۹۰۲ ) و نیوزیلند ( ۱۹۰۳ ) نیز کانون های مشابهی به وجود آمدند. با توسعه و گسترش خدمت ها و فعالیت های کانون های اتومبیلرانی در کشورها و ازدیاد و افزایش خودروهای تولیدی و همچنین ایجاد انگیزه سفر با خودرو، پیدایش ایده همکاری مشترک در کشورهای ثالث میان کشورهایی که دارای چنین کانون هایی بودند شکل گرفت و به دنبال آن فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی ( FIA ) در سال ۱۹۰۴ میلادی تأسیس شد. این فدراسیون به منظور حفظ و تأمین منافع سازمان های اتومبیلرانی و استفاده کنندگان وسایل نقلیه موتوری فعالیت های خود را آغاز کرد. همچنین این سازمان، بدنه حاکم بر ورزش اتومبیلرانی در سراسر دنیا شناخته می شود. فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی ( فیا ) سازمانی غیرانتفاعی است که ۱۶۹ سازمان اتومبیلرانی را از ۱۲۰ کشور در ۵ قاره گرد هم آورده است. کانون های عضو نماینده بیش از ۱۰۰ میلیون اتومبیلران و خانواده آنان می باشند که این موضوع مایه افتخار فیا محسوب می شود.
فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی مسائلی نظیر ایمنی، جابجایی، محیط زیست و قوانین مصرف کنندگان را فعالانه ارتقاء داده و از منافع اتومبیلرانان در سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سایر سازمان های بین المللی حمایت می کند.
مدیریت فیا تحت نظارت اعضا هیئت رئیسه از پیش تعیین شده قرار دارد که همه این افراد داوطلبانی از کلوپ فیا هستند. اسامی اعضای هیئت رئیسه به شرح زیر است:
• نیکلاس کراو، رئیس ورزش
• گراهام استوک، قائم مقام رئیس ورزش
• برایان گیبونس، قائم مقام رئیس جابجایی
• مجمع عمومی
هر ساله مجمع عمومی با حضور تمامی اعضای کلوپ فیا و به منظور برنامه ریزی دربارهٔ دوره های آتی فدراسیون برگزار می شود. مجمع عمومی از تشکیلات اصلی برای سیاست گذاری در حیطه کاری فیا به شمار می آید. این مجمع از سوی رئیس کل رهبری شده و متشکل از کلوپ های اتومبیلرانی و مراجع ورزشی بین المللی می باشد. فهرست کارهایی که باید در جلسه به آن ها رسیدگی شود شامل مواردی است که توسط دو کانون فیا، سنا و کمیته های گروه ها صورت جلسه می شود.
سنا عهده دار مدیریت و حسابرسی های مالی فدراسیون است که ۱۰ نفر اعضای آن را تشکیل می دهند. این افراد عبارتند از: رئیس سنا، رئیس، مسوولان قبلی او و نایب رئیس ها. مابقی عضویت ها به منظور نمایندگی هر دو بازوی فیا تشکیل می شود. سنا با مسائلی مربوط به سیاست های کلی و مدیریتی فیا سر و کار دارد که امکان پیگیری آن ها توسط کانون های جهانی یا کمیته وجود ندارد. همچنین سنا، تحت ابلاغیه کمیته ممیزی، مسوولیت بستن حساب ها، آماده کردن بودجه های کانون های جهانی و نگهداری از بودجه های جمع آوری شده را نیز بر عهده دارد. همچنین این بخش از فیا، مسوول مسائل بازرگانی که مورد توجه فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی باشد نیز هست. به خاطر نقش حیاتی و بسیار مهم سنا، زمانی که فیا فاقد رئیس است، رئیس سنا با حمایت از طرف نایب رئیس می تواند جانشین او شده و یک مجمع عمومی فوق العاده برای انتخاب رئیس جدید تشکیل دهد.
عکس فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس