FireMonkey شبیه WPF است با این تفاوت که این فریم ورک یک واسط کاربر گرافیکی cross - platform است و توسط Embarcadero Technologies تولید شده است و در Delphi و C++Builders، با فریم ورک واسط کاربری پیشرفته چند پلتفرمی قرار داده شده است.
FireMonkey توسط Eugene Kryukov در شرکت "KSDev" از شهر Ulan - Ude در کشور روسیه طراحی شد به عنوان نسل بعدی فریم ورک GUI مبتنی بر وکتور معرفی گردید.
نام اصلی این فریم ورک VG - Scene است که در سال ۲۰۱۱ به شرکت آمریکایی Embarcadero Technologies فروخته شده و در کتابخانه محصولاتشان قراد داده شد. FireMonkey همراه با کتابخانه کامپوننت های ویژوال سابق اضافه شده و به عنوان قسمتی از Delphi XE2, C++ Builder XE2 and RAD Studio XE2 امکان استفاده از آن وجود دارد.
معرفی این فریم ورک در RAD Studio XE2, Delphi XE2، C++ XE2، به طراحان برنامه اجازه داده برای طراحی برنامه ها و رابط های کاربری ازمزایای ویژگی های شتابده که قابل دسترسی است در سیستم های عامل مختلف استفاده کنند. نحوه استفاده از این از این فریم ورک در سیستم های عامل ها موجود به صورت زیر می باشد:
برنامه ها و رابط های کاربری که با FireMonkey طراحی می شوند به دو دسته بندی تقسیم می شوند HD و. 3D HD و 3D این دو می توانند با کامپوننت های استفاده شده داخلی که در IDE وجود دارند ترکیب و استفاده شوند.
• برنامه های HD برنامه های دو بعدی هستد با رابط کاربری flat مانند بسیاری از نرم افزارهای که در حال حاضر استفاده می شوند. واژه HD برای اشاره به المانهای وکتوری ترسیم شده استفاده می شود.
• برنامه های3D برنامه های۳ بعدی و قابلیت داشتن XYZ در رابط کاربری همانند همان چیزی که در بسیاری از بازی های ویدئوی مدرن استفاده می شود.
Firemonkey فقط یک فریم ورک ویژوال نیست بلکه یک فریم ورک نرم افزار کامل است و بسیاری از ویژگی های VCL را حفظ و ابقاء کرده است. برخی از قابلیت ها عبارتند از:
• قابلیت مستقل از سیستم عامل بودن
• ترسیم وکتوری المانهای کاربری
• هر یک از کامپوننت های طراحی قابلیت پدر فرزندی می توانند داشته باشند که این اجازه ساخت کاموننت های ترکیبی را می دهد
• پشتیبانی ازاستایل های داخلی ساخته شده
• پشتیبانی افکت های بصری از قبیل درخشش – درخشش داخلی – مات کردن و همچنین متحرک کردن کامپوننت های بصری
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفFireMonkey توسط Eugene Kryukov در شرکت "KSDev" از شهر Ulan - Ude در کشور روسیه طراحی شد به عنوان نسل بعدی فریم ورک GUI مبتنی بر وکتور معرفی گردید.
نام اصلی این فریم ورک VG - Scene است که در سال ۲۰۱۱ به شرکت آمریکایی Embarcadero Technologies فروخته شده و در کتابخانه محصولاتشان قراد داده شد. FireMonkey همراه با کتابخانه کامپوننت های ویژوال سابق اضافه شده و به عنوان قسمتی از Delphi XE2, C++ Builder XE2 and RAD Studio XE2 امکان استفاده از آن وجود دارد.
معرفی این فریم ورک در RAD Studio XE2, Delphi XE2، C++ XE2، به طراحان برنامه اجازه داده برای طراحی برنامه ها و رابط های کاربری ازمزایای ویژگی های شتابده که قابل دسترسی است در سیستم های عامل مختلف استفاده کنند. نحوه استفاده از این از این فریم ورک در سیستم های عامل ها موجود به صورت زیر می باشد:
برنامه ها و رابط های کاربری که با FireMonkey طراحی می شوند به دو دسته بندی تقسیم می شوند HD و. 3D HD و 3D این دو می توانند با کامپوننت های استفاده شده داخلی که در IDE وجود دارند ترکیب و استفاده شوند.
• برنامه های HD برنامه های دو بعدی هستد با رابط کاربری flat مانند بسیاری از نرم افزارهای که در حال حاضر استفاده می شوند. واژه HD برای اشاره به المانهای وکتوری ترسیم شده استفاده می شود.
• برنامه های3D برنامه های۳ بعدی و قابلیت داشتن XYZ در رابط کاربری همانند همان چیزی که در بسیاری از بازی های ویدئوی مدرن استفاده می شود.
Firemonkey فقط یک فریم ورک ویژوال نیست بلکه یک فریم ورک نرم افزار کامل است و بسیاری از ویژگی های VCL را حفظ و ابقاء کرده است. برخی از قابلیت ها عبارتند از:
• قابلیت مستقل از سیستم عامل بودن
• ترسیم وکتوری المانهای کاربری
• هر یک از کامپوننت های طراحی قابلیت پدر فرزندی می توانند داشته باشند که این اجازه ساخت کاموننت های ترکیبی را می دهد
• پشتیبانی ازاستایل های داخلی ساخته شده
• پشتیبانی افکت های بصری از قبیل درخشش – درخشش داخلی – مات کردن و همچنین متحرک کردن کامپوننت های بصری
wiki: فایرمانکی