[ویکی نور] عیون الحقائق الناظرة فی تتمیم الحدائق الناضرة فی احکام العترة الطاهرة، الحقائق الفاخرة تألیف شیخ حسین بن محمد بن احمد بن ابراهیم عصفوری (م 1216 ق)است.
از آنجائیکه صاحب الحدائق موفق به تکمیل یک دوره فقه نشده و فقط توانسته است تا قسمتی از کتاب ظهار را تألیف نماید، برادرزاده و شاگردش شیخ فاضل موفق شیخ حسین عصفوری در تکمیل آن مباحث به تألیف این کتاب پرداخته است.
این کتاب در بردارنده 9 کتاب فقهی ظهار، ایلاء، لعان، عتق، اقرار، جعالة، ایمان، نذر، کفارات است.
وی از قسمتی از کتاب ظهار که ناقص بوده است شروع به تألیف نموده است.
در الذریعة ج 379/15 آمده است، شرع من اول النقص من الظهار الی آخر الکفارات فی مجلد ثم العتق و ما بعده الی آخره و طبع الجزاءان فی مجلد فی النجف 1342
اگر چه مؤلف تلاش نموده که این کتاب را نظیر الحدائق تألیف نماید امّا سطح علمی الحدائق خیلی بالاتر است با این حال مؤلف از بزرگان از فقهای زمان خود بوده که در بیان مراتب علمی وی
از آنجائیکه صاحب الحدائق موفق به تکمیل یک دوره فقه نشده و فقط توانسته است تا قسمتی از کتاب ظهار را تألیف نماید، برادرزاده و شاگردش شیخ فاضل موفق شیخ حسین عصفوری در تکمیل آن مباحث به تألیف این کتاب پرداخته است.
این کتاب در بردارنده 9 کتاب فقهی ظهار، ایلاء، لعان، عتق، اقرار، جعالة، ایمان، نذر، کفارات است.
وی از قسمتی از کتاب ظهار که ناقص بوده است شروع به تألیف نموده است.
در الذریعة ج 379/15 آمده است، شرع من اول النقص من الظهار الی آخر الکفارات فی مجلد ثم العتق و ما بعده الی آخره و طبع الجزاءان فی مجلد فی النجف 1342
اگر چه مؤلف تلاش نموده که این کتاب را نظیر الحدائق تألیف نماید امّا سطح علمی الحدائق خیلی بالاتر است با این حال مؤلف از بزرگان از فقهای زمان خود بوده که در بیان مراتب علمی وی