عید �وساک� ( Vesākha ) و بودا پورنیما هم نامیده می شود ) روزی است که به باور بوداییان، شخص بودا به درجهٔ شکستن چرخه تولدهای ادواری و به رستگاری ( نیروانا ) رسیده است. در این روز بودایی ها به معابد می روند و با تقدیم هدایا به راهبان، از آن ها می خواهند که برایشان دعا کنند.