علی اصغر کیهانی ( زاده ۱۶ دی ۱۳۲۲ ) رئیس کمیته تخصصی توسعه کسب وکار کمیسیون ملی یونسکو ایران، [ ۱] مؤسس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو، [ ۲] رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشکده حکمرانی ( تهران ) و دبیرکل گروه فرهیختگان بین المللی کسب وکار ایرانیان است.
او بنیان گذار صنعت نوین بتن[ ۳] [ ۴] در ایران محسوب می شود. [ ۵] علی اصغر کیهانی تا مقطع دکتری صنایع، تحصیل کرده و به عنوان کارافرین نمونه معرفی شده است. همچنین رکورد بزرگ ترین بتن ریزی کشور در یک روز –۱۰۶۳۳ تن– را به نام خود ثبت نموده است.
وی دارای مدرک دکتری از دانشگاه صنعتی پارامونت ( Paramount University of Technology ) می باشد.
کیهانی به نگارش کتاب های تخصصی در حوزه های کارآفرینی، بتن و صنعت پرداخته است. یکی از آثار وی کارآفرینی به شیوه علی اصغر کیهانی بنیانگذار صنعت نوین بتن در ایران[ ۶] در دو نسخه فارسی و انگلیسی می باشد.
همچنین وی در کتابی با عنوان سرگذشت مرد بتن ایران به مرور فعالیت های خود پرداخته است.
یکی از فعالیت های فرهنگی وی تأسیس نخستین دانشگاه تخصصی صنعت بتن در استان البرز - شهرک صنعتی کیهانی - می باشد.
کیهانی در مراسم معرفی قهرمانان و چهره های ماندگار صنعت با حضور وزیر صنایع و معادن، وزیر کار و امور اجتماعی، رئیس بانک مرکزی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان چهره ماندگار صنعت نوین بتن[ ۳] معرفی شد.
همچنین ششمین دوره جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران ( یکم آذر ماه سال ۱۳۸۹ ) در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما به نکوداشت «استاد علی اصغر کیهانی» اختصاص یافت.
وی با طرح محصول «نیوجرسی های بتن الیافی ضربه گیر انعطاف پذیر» در جشنواره اختراعات ۲۰۱۹ کانادا موفق به کسب مدال طلا شد. [ ۷]
آیین پلاک کوبی مفاخر اقتصاد ایران برای نخستین بار و در هفته کارآفرینی در محل اقامت «علی اصغر کیهانی»، در منطقه یک با هدف تجلیل از کارآفرینان موفق برگزار شد.
اقدام دیگر وی اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی است که تا صدور مصوبه هیئت وزیران و اجرای آن در سطح کشور ادامه یافت ومشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت.
از دیگر اقدامات او موضوع تغییر ضوابط حمل ونقل بار جاده ای است که باعث افزایش بهره وری از شبکه حمل بار به میزان ۱۷ درصد، افزایش عمر مفید و دوام آسفالت و نیز صرفه جویی روزانه ۴ میلیون لیتر سوخت شده است. با ارائه پیشنهادی به تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۸۸ به وزارت راه و ترابری و سازمان راهداری کشور پس از دو سال طی بخشنامه ای در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۸۹ وزن مجاز حمل بار انواع کامیون ها اصلاح گردید.


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاو بنیان گذار صنعت نوین بتن[ ۳] [ ۴] در ایران محسوب می شود. [ ۵] علی اصغر کیهانی تا مقطع دکتری صنایع، تحصیل کرده و به عنوان کارافرین نمونه معرفی شده است. همچنین رکورد بزرگ ترین بتن ریزی کشور در یک روز –۱۰۶۳۳ تن– را به نام خود ثبت نموده است.
وی دارای مدرک دکتری از دانشگاه صنعتی پارامونت ( Paramount University of Technology ) می باشد.
کیهانی به نگارش کتاب های تخصصی در حوزه های کارآفرینی، بتن و صنعت پرداخته است. یکی از آثار وی کارآفرینی به شیوه علی اصغر کیهانی بنیانگذار صنعت نوین بتن در ایران[ ۶] در دو نسخه فارسی و انگلیسی می باشد.
همچنین وی در کتابی با عنوان سرگذشت مرد بتن ایران به مرور فعالیت های خود پرداخته است.
یکی از فعالیت های فرهنگی وی تأسیس نخستین دانشگاه تخصصی صنعت بتن در استان البرز - شهرک صنعتی کیهانی - می باشد.
کیهانی در مراسم معرفی قهرمانان و چهره های ماندگار صنعت با حضور وزیر صنایع و معادن، وزیر کار و امور اجتماعی، رئیس بانک مرکزی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان چهره ماندگار صنعت نوین بتن[ ۳] معرفی شد.
همچنین ششمین دوره جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران ( یکم آذر ماه سال ۱۳۸۹ ) در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما به نکوداشت «استاد علی اصغر کیهانی» اختصاص یافت.
وی با طرح محصول «نیوجرسی های بتن الیافی ضربه گیر انعطاف پذیر» در جشنواره اختراعات ۲۰۱۹ کانادا موفق به کسب مدال طلا شد. [ ۷]
آیین پلاک کوبی مفاخر اقتصاد ایران برای نخستین بار و در هفته کارآفرینی در محل اقامت «علی اصغر کیهانی»، در منطقه یک با هدف تجلیل از کارآفرینان موفق برگزار شد.
اقدام دیگر وی اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی است که تا صدور مصوبه هیئت وزیران و اجرای آن در سطح کشور ادامه یافت ومشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت.
از دیگر اقدامات او موضوع تغییر ضوابط حمل ونقل بار جاده ای است که باعث افزایش بهره وری از شبکه حمل بار به میزان ۱۷ درصد، افزایش عمر مفید و دوام آسفالت و نیز صرفه جویی روزانه ۴ میلیون لیتر سوخت شده است. با ارائه پیشنهادی به تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۸۸ به وزارت راه و ترابری و سازمان راهداری کشور پس از دو سال طی بخشنامه ای در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۸۹ وزن مجاز حمل بار انواع کامیون ها اصلاح گردید.



wiki: علی اصغر کیهانی