هو
با سلام، گوشت خوک از دو بعد یعنی روحی و جسمی روی انسان تاثیر سو دارد. بعد جسمانی که گوشت خوک دارای پارازیتی بنام تریشین هست و تا چهار صد درجه حرارت مقاوم هست.
بعد روحی ، خوک که از فضولات خود استفاده میکندو از طرفی بی غیرتترین حیوان میباشد چون هیچ توجهی به ماده خود ندارد. و لذا این حالت روحی احتمال زیاد دارد که به انسان منتقل شود . حالا در اثر پیشرفت فن آوری مشکل بعد منفی جسمانی خوک یعنی انگل را از بین بردیم ، بعد منفی یعنی بی غیرتی که یحتملا به انسان منتقل شود را چکار کنیم. امروزه در علم تغذیه انتقال عوارض جسمی و روحی حیوانات حرام گوشت و یا حلال گوشت به انسان ثابت شده است. و گذشته از اینها هدف از اجتناب انسان از اعمال حرام پیروی از دستورات شریعت مبین دین اسلام هست و اینکه بوسیله عملی حرام را به حلال تبدیل کردن قابل قبول شرع مقدس نیست . پس این مورد تنها به گوشت خوک مربوط نمیشود و در فقه چگونگی استفاده از حیوانات موضوع ما نحن فیه را به سایر جانوران نیز میتوان تعمیم داد.
... [مشاهده متن کامل]
منبع: امالی شیخ صدوق اعلی الله مقامه.
با سلام، گوشت خوک از دو بعد یعنی روحی و جسمی روی انسان تاثیر سو دارد. بعد جسمانی که گوشت خوک دارای پارازیتی بنام تریشین هست و تا چهار صد درجه حرارت مقاوم هست.
بعد روحی ، خوک که از فضولات خود استفاده میکندو از طرفی بی غیرتترین حیوان میباشد چون هیچ توجهی به ماده خود ندارد. و لذا این حالت روحی احتمال زیاد دارد که به انسان منتقل شود . حالا در اثر پیشرفت فن آوری مشکل بعد منفی جسمانی خوک یعنی انگل را از بین بردیم ، بعد منفی یعنی بی غیرتی که یحتملا به انسان منتقل شود را چکار کنیم. امروزه در علم تغذیه انتقال عوارض جسمی و روحی حیوانات حرام گوشت و یا حلال گوشت به انسان ثابت شده است. و گذشته از اینها هدف از اجتناب انسان از اعمال حرام پیروی از دستورات شریعت مبین دین اسلام هست و اینکه بوسیله عملی حرام را به حلال تبدیل کردن قابل قبول شرع مقدس نیست . پس این مورد تنها به گوشت خوک مربوط نمیشود و در فقه چگونگی استفاده از حیوانات موضوع ما نحن فیه را به سایر جانوران نیز میتوان تعمیم داد.
... [مشاهده متن کامل]
منبع: امالی شیخ صدوق اعلی الله مقامه.