[ویکی نور] عقد الدرر فی اخبار المنتظر (عج). عقد الدّرر فی اخبار المنتظر(عج) به زبان عربی نوشته یوسف بن یحیی بن علی بن عبدالعزیز مقدّسی شافعی سلمی از علمای قرن هفتم می باشد.
اثر، مجموعه ای روایی درباره مهدی موعود(عج) و خصوصیات ظاهری، باطنی و اخلاقی ایشان، نشانه های پیش از ظهور و دوران پس از ظهور آن حضرت است.
مولف در مقدّمه، فساد دوران و زمانه، یاس و نا امیدی همفکران و معاصرین از اصلاح امور، زیاد شدن فتنه ها و مهلکات، از بین رفتن برکت، علنی شدن گناهان و امید به اینکه حالا زمان خروج امام مهدی(ع) است، سبب تالیف ذکر می کند و همچنین از انگیزه های دیگر نگارش از جمله نقد و ردّ کسانی که منکر اندیشه مهدویّت و کسانی که این نظریه را مطرح نموده اند، مهدی(ع) کسی جزء همان عیسی بن مریم(س) نیست، بیان می دارد.
اندیشه جهانی شدن در متون جدید و قدیم اسلامی یا دعوت به مکتب جهانی، از آیات قرآن استفاده می شود. طبق آیات قرآن، دین مبین اسلام، دین تمام مردم جهان و دین جامعه جهانی است. خداوند وعده فرموده که سرانجام این آئین پاک را بر همه ادیان پیروز می گرداند و نظام جهان را بر پایه ایمان به خدا، احکام اسلام و برنامه های جاوید قرآن استوار می سازد.(سوره توبه33/) علاوه بر این، آیاتی دیگر نیز در قرآن وجود دارد که موضوع حکومت جهانی صالحان در روی زمین دلالت دارد و اینکه حکومت در زمین بر عهده صالحان و مستضعفان می باشد.طبق این وعده الهی در هر عصر و زمان پایه های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آن ها صاحب حکومتی ریشه دار و پرنفوذ خواهند شد.(سوره نور55/). این وعده الهی در آیه دیگر مورد تاکید قرار گرفته و آمده: ما در کتاب زبور که بعد از کتاب (تورات) موسی نازل شد، نوشتیم و مقدّر کردیم وارثان و حاکمان زمین، بندگان صالح و نیکوکار خواهند بود. واین نویدها و وعده ها الهی هرگز تخلف پذیر نیست، ان الله لایخلف المیعاد. حال این سوال مهم مطرح می شود، خداوند این حکومت و مکتب جهانی که وعده آن را داده، به دست چه کسی محقق خواهد نمود؟ زمان تحقّق این بشارت و نوید قرآنی چه موقعی است؟ آیا برای این نزدیک بودن وعده الهی نشانه هایی و علائمی بیان شده است؟ مولف با ساماندهی اثر خود در دوازده باب درصدد پاسخ گویی به این سوالات از طریق جمع آوری روایات اهل سنّت است. بر مبنای پژوهش مولف، تشکیل حکومت جهانی و جهانی شدن مکتب اسلام با قیام آخرین حجت خدا مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد.
مولف در نگارش اثر از احادیث و اخبار، نقل قول هایی از علمای اهل سنّت و هم چنین آثاری که دانشمندان اهل سنّت در رابطه با امام زمان(ع) تالیف نموده اند، سود جسته است و کاملاً روش او سبقه نقلی دارد.
اثر، مجموعه ای روایی درباره مهدی موعود(عج) و خصوصیات ظاهری، باطنی و اخلاقی ایشان، نشانه های پیش از ظهور و دوران پس از ظهور آن حضرت است.
مولف در مقدّمه، فساد دوران و زمانه، یاس و نا امیدی همفکران و معاصرین از اصلاح امور، زیاد شدن فتنه ها و مهلکات، از بین رفتن برکت، علنی شدن گناهان و امید به اینکه حالا زمان خروج امام مهدی(ع) است، سبب تالیف ذکر می کند و همچنین از انگیزه های دیگر نگارش از جمله نقد و ردّ کسانی که منکر اندیشه مهدویّت و کسانی که این نظریه را مطرح نموده اند، مهدی(ع) کسی جزء همان عیسی بن مریم(س) نیست، بیان می دارد.
اندیشه جهانی شدن در متون جدید و قدیم اسلامی یا دعوت به مکتب جهانی، از آیات قرآن استفاده می شود. طبق آیات قرآن، دین مبین اسلام، دین تمام مردم جهان و دین جامعه جهانی است. خداوند وعده فرموده که سرانجام این آئین پاک را بر همه ادیان پیروز می گرداند و نظام جهان را بر پایه ایمان به خدا، احکام اسلام و برنامه های جاوید قرآن استوار می سازد.(سوره توبه33/) علاوه بر این، آیاتی دیگر نیز در قرآن وجود دارد که موضوع حکومت جهانی صالحان در روی زمین دلالت دارد و اینکه حکومت در زمین بر عهده صالحان و مستضعفان می باشد.طبق این وعده الهی در هر عصر و زمان پایه های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آن ها صاحب حکومتی ریشه دار و پرنفوذ خواهند شد.(سوره نور55/). این وعده الهی در آیه دیگر مورد تاکید قرار گرفته و آمده: ما در کتاب زبور که بعد از کتاب (تورات) موسی نازل شد، نوشتیم و مقدّر کردیم وارثان و حاکمان زمین، بندگان صالح و نیکوکار خواهند بود. واین نویدها و وعده ها الهی هرگز تخلف پذیر نیست، ان الله لایخلف المیعاد. حال این سوال مهم مطرح می شود، خداوند این حکومت و مکتب جهانی که وعده آن را داده، به دست چه کسی محقق خواهد نمود؟ زمان تحقّق این بشارت و نوید قرآنی چه موقعی است؟ آیا برای این نزدیک بودن وعده الهی نشانه هایی و علائمی بیان شده است؟ مولف با ساماندهی اثر خود در دوازده باب درصدد پاسخ گویی به این سوالات از طریق جمع آوری روایات اهل سنّت است. بر مبنای پژوهش مولف، تشکیل حکومت جهانی و جهانی شدن مکتب اسلام با قیام آخرین حجت خدا مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد.
مولف در نگارش اثر از احادیث و اخبار، نقل قول هایی از علمای اهل سنّت و هم چنین آثاری که دانشمندان اهل سنّت در رابطه با امام زمان(ع) تالیف نموده اند، سود جسته است و کاملاً روش او سبقه نقلی دارد.
[ویکی فقه] عقد الدرر فی اخبار المنتظر (کتاب). عقد الدرر فی اخبار المنتظر عجّل الله فرجه الشریف به زبان عربی نوشته یوسف بن یحیی بن علی بن عبدالعزیز مقدسی شافعی سلمی از علمای قرن هفتم می باشد.
اثر، مجموعه ای روایی درباره مهدی موعود عجّل الله فرجه الشریف و خصوصیات ظاهری، باطنی و اخلاقی ایشان، نشانه های پیش از ظهور و دوران پس از ظهور آن حضرت است. مولف در مقدمه، فساد دوران و زمانه، یاس و نا امیدی همفکران و معاصرین از اصلاح امور، زیاد شدن فتنه ها و مهلکات، از بین رفتن برکت، علنی شدن گناهان و امید به اینکه حالا زمان خروج امام مهدی علیه السّلام است، سبب تالیف ذکر می کند و همچنین از انگیزه های دیگر نگارش از جمله نقد و رد کسانی که منکر اندیشه مهدویت و کسانی که این نظریه را مطرح نموده اند، مهدی علیه السّلام کسی جزء همان عیسی بن مریم سلام الله علیهم نیست، بیان می دارد.
ساختار کتاب
اندیشه جهانی شدن در متون جدید و قدیم اسلامی یا دعوت به مکتب جهانی، از آیات قرآن استفاده می شود. طبق آیات قرآن، دین مبین اسلام، دین تمام مردم جهان و دین جامعه جهانی است. خداوند وعده فرموده که سرانجام این آئین پاک را بر همه ادیان پیروز می گرداند و نظام جهان را بر پایه ایمان به خدا، احکام اسلام و برنامه های جاوید قرآن استوار می سازد. علاوه بر این، آیاتی دیگر نیز در قرآن وجود دارد که موضوع حکومت جهانی صالحان در روی زمین دلالت دارد و اینکه حکومت در زمین بر عهده صالحان و مستضعفان می باشد. طبق این وعده الهی در هر عصر و زمان پایه های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آن ها صاحب حکومتی ریشه دار و پرنفوذ خواهند شد. این وعده الهی در آیه دیگر مورد تاکید قرار گرفته و آمده: ما در کتاب زبور که بعد از کتاب (تورات) موسی نازل شد، نوشتیم و مقدر کردیم وارثان و حاکمان زمین، بندگان صالح و نیکوکار خواهند بود. و این نویدها و وعده ها الهی هرگز تخلف پذیر نیست، ان الله لایخلف المیعاد. حال این سوال مهم مطرح می شود، خداوند این حکومت و مکتب جهانی که وعده آن را داده، به دست چه کسی محقق خواهد نمود؟ زمان تحقق این بشارت و نوید قرآنی چه موقعی است؟ آیا برای این نزدیک بودن وعده الهی نشانه هایی و علائمی بیان شده است؟ مولف با ساماندهی اثر خود در دوازده باب درصدد پاسخ گویی به این سوالات از طریق جمع آوری روایات اهل سنت است. بر مبنای پژوهش مولف، تشکیل حکومت جهانی و جهانی شدن مکتب اسلام با قیام آخرین حجت خدا مهدی موعود عجّل الله فرجه الشریف محقق خواهد شد. مولف در نگارش اثر از احادیث و اخبار، نقل قول هایی از علمای اهل سنت و هم چنین آثاری که دانشمندان اهل سنت در رابطه با امام زمان علیه السّلام تالیف نموده اند، سود جسته است و کاملا روش او سبقه نقلی دارد. ایشان ابتدا از احادیثی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده، هر باب را شروع می کند و در ادامه از مستدرک حاکم نیشابوری، مسند احمد، سنن ابی داود، ابن ماجه، نسائی، ترمذی به ترتیب نقل اخبار می کند. آنچه در باب نقل احادیث باید متذکر شد، اکثر نقل مولف از احادیث صحیح مسلم می باشد و از صحیح بخاری بطور قلیل حدیث نقل نموده است. ایشان همچنین از کتب تفسیری؛ از جمله تفسیر ابن جریر طبری، ابو اسحاق احمد بن محمد ثعلبی و کتب الملاحم و الفتن از جمله ابوعبدالله نعیم بن حماد مروزی، ابونعیم عبدالله اصفهانی و ابن منادی و کتب تاریخ انبیاء و کتب مسالک و ممالک؛ از جمله خرداذبه و ابن قتیبه دینوری و ابو العباس احمد بن یحیی در نگارش اثر سود جسته است. روش ایشان در نقل احادیث، حذف سلسله سند روایت می باشد و از آوردن هر گونه توضیح و تعلیل از جانب خود، خودداری نموده است.
گزارش محتوا
بر مبنای باب اول این اثر، امام مهدی عجّل الله فرجه الشریف از نسل رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلّم و خاندان اوست و نام و کنیه ایشان، همانند نام و کنیه رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلّم می باشد. در ابواب دیگر از ویژگی های ذاتی و اخلاقی ایشان ، کرامات امام زمان عجّل الله فرجه الشریف، مقام و منزلت و جوانمردی وی، فتوحات و پیروزی ها و شیوه های جنگی او، نمازخواندن حضرت مسیح علیه السلام، در پشت سر او، مدت حکومت و حیات ایشان و در بخش دیگر از عدالت گستری و رفتار و سلوک حضرت بحث می شود. و در آخر از نشانه ها و علائم پیش از ظهور و در ادامه از حوادث و فتنه های عصر ظهور و پس از شهادت ایشان سخن به میان می آید.
گزارش وضعیت
...
اثر، مجموعه ای روایی درباره مهدی موعود عجّل الله فرجه الشریف و خصوصیات ظاهری، باطنی و اخلاقی ایشان، نشانه های پیش از ظهور و دوران پس از ظهور آن حضرت است. مولف در مقدمه، فساد دوران و زمانه، یاس و نا امیدی همفکران و معاصرین از اصلاح امور، زیاد شدن فتنه ها و مهلکات، از بین رفتن برکت، علنی شدن گناهان و امید به اینکه حالا زمان خروج امام مهدی علیه السّلام است، سبب تالیف ذکر می کند و همچنین از انگیزه های دیگر نگارش از جمله نقد و رد کسانی که منکر اندیشه مهدویت و کسانی که این نظریه را مطرح نموده اند، مهدی علیه السّلام کسی جزء همان عیسی بن مریم سلام الله علیهم نیست، بیان می دارد.
ساختار کتاب
اندیشه جهانی شدن در متون جدید و قدیم اسلامی یا دعوت به مکتب جهانی، از آیات قرآن استفاده می شود. طبق آیات قرآن، دین مبین اسلام، دین تمام مردم جهان و دین جامعه جهانی است. خداوند وعده فرموده که سرانجام این آئین پاک را بر همه ادیان پیروز می گرداند و نظام جهان را بر پایه ایمان به خدا، احکام اسلام و برنامه های جاوید قرآن استوار می سازد. علاوه بر این، آیاتی دیگر نیز در قرآن وجود دارد که موضوع حکومت جهانی صالحان در روی زمین دلالت دارد و اینکه حکومت در زمین بر عهده صالحان و مستضعفان می باشد. طبق این وعده الهی در هر عصر و زمان پایه های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آن ها صاحب حکومتی ریشه دار و پرنفوذ خواهند شد. این وعده الهی در آیه دیگر مورد تاکید قرار گرفته و آمده: ما در کتاب زبور که بعد از کتاب (تورات) موسی نازل شد، نوشتیم و مقدر کردیم وارثان و حاکمان زمین، بندگان صالح و نیکوکار خواهند بود. و این نویدها و وعده ها الهی هرگز تخلف پذیر نیست، ان الله لایخلف المیعاد. حال این سوال مهم مطرح می شود، خداوند این حکومت و مکتب جهانی که وعده آن را داده، به دست چه کسی محقق خواهد نمود؟ زمان تحقق این بشارت و نوید قرآنی چه موقعی است؟ آیا برای این نزدیک بودن وعده الهی نشانه هایی و علائمی بیان شده است؟ مولف با ساماندهی اثر خود در دوازده باب درصدد پاسخ گویی به این سوالات از طریق جمع آوری روایات اهل سنت است. بر مبنای پژوهش مولف، تشکیل حکومت جهانی و جهانی شدن مکتب اسلام با قیام آخرین حجت خدا مهدی موعود عجّل الله فرجه الشریف محقق خواهد شد. مولف در نگارش اثر از احادیث و اخبار، نقل قول هایی از علمای اهل سنت و هم چنین آثاری که دانشمندان اهل سنت در رابطه با امام زمان علیه السّلام تالیف نموده اند، سود جسته است و کاملا روش او سبقه نقلی دارد. ایشان ابتدا از احادیثی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده، هر باب را شروع می کند و در ادامه از مستدرک حاکم نیشابوری، مسند احمد، سنن ابی داود، ابن ماجه، نسائی، ترمذی به ترتیب نقل اخبار می کند. آنچه در باب نقل احادیث باید متذکر شد، اکثر نقل مولف از احادیث صحیح مسلم می باشد و از صحیح بخاری بطور قلیل حدیث نقل نموده است. ایشان همچنین از کتب تفسیری؛ از جمله تفسیر ابن جریر طبری، ابو اسحاق احمد بن محمد ثعلبی و کتب الملاحم و الفتن از جمله ابوعبدالله نعیم بن حماد مروزی، ابونعیم عبدالله اصفهانی و ابن منادی و کتب تاریخ انبیاء و کتب مسالک و ممالک؛ از جمله خرداذبه و ابن قتیبه دینوری و ابو العباس احمد بن یحیی در نگارش اثر سود جسته است. روش ایشان در نقل احادیث، حذف سلسله سند روایت می باشد و از آوردن هر گونه توضیح و تعلیل از جانب خود، خودداری نموده است.
گزارش محتوا
بر مبنای باب اول این اثر، امام مهدی عجّل الله فرجه الشریف از نسل رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلّم و خاندان اوست و نام و کنیه ایشان، همانند نام و کنیه رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلّم می باشد. در ابواب دیگر از ویژگی های ذاتی و اخلاقی ایشان ، کرامات امام زمان عجّل الله فرجه الشریف، مقام و منزلت و جوانمردی وی، فتوحات و پیروزی ها و شیوه های جنگی او، نمازخواندن حضرت مسیح علیه السلام، در پشت سر او، مدت حکومت و حیات ایشان و در بخش دیگر از عدالت گستری و رفتار و سلوک حضرت بحث می شود. و در آخر از نشانه ها و علائم پیش از ظهور و در ادامه از حوادث و فتنه های عصر ظهور و پس از شهادت ایشان سخن به میان می آید.
گزارش وضعیت
...
wikifeqh: عقد_الدرر_فی_اخبار_المنتظر_(کتاب)
[ویکی نور] عقد الدرر فی اخبار المنتظر(عج). عقد الدّرر فی اخبار المنتظر(عج) به زبان عربی نوشته یوسف بن یحیی بن علی بن عبدالعزیز مقدّسی شافعی سلمی از علمای قرن هفتم می باشد.
اثر، مجموعه ای روایی درباره مهدی موعود(عج) و خصوصیات ظاهری، باطنی و اخلاقی ایشان، نشانه های پیش از ظهور و دوران پس از ظهور آن حضرت است.
مؤلف در مقدّمه، فساد دوران و زمانه، یاس و نا امیدی همفکران و معاصرین از اصلاح امور، زیاد شدن فتنه ها و مهلکات، از بین رفتن برکت، علنی شدن گناهان و امید به اینکه حالا زمان خروج امام مهدی(ع) است، سبب تألیف ذکر می کند و همچنین از انگیزه های دیگر نگارش از جمله نقد و ردّ کسانی که منکر اندیشه مهدویّت و کسانی که این نظریه را مطرح نموده اند، مهدی(ع) کسی جزء همان عیسی بن مریم(س) نیست، بیان می دارد.
اندیشه جهانی شدن در متون جدید و قدیم اسلامی یا دعوت به مکتب جهانی، از آیات قرآن استفاده می شود. طبق آیات قرآن، دین مبین اسلام، دین تمام مردم جهان و دین جامعه جهانی است. خداوند وعده فرموده که سرانجام این آئین پاک را بر همه ادیان پیروز می گرداند و نظام جهان را بر پایه ایمان به خدا، احکام اسلام و برنامه های جاوید قرآن استوار می سازد.(سوره توبه33/) علاوه بر این، آیاتی دیگر نیز در قرآن وجود دارد که موضوع حکومت جهانی صالحان در روی زمین دلالت دارد و اینکه حکومت در زمین بر عهده صالحان و مستضعفان می باشد.طبق این وعده الهی در هر عصر و زمان پایه های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آن ها صاحب حکومتی ریشه دار و پرنفوذ خواهند شد.(سوره نور55/). این وعده الهی در آیه دیگر مورد تاکید قرار گرفته و آمده: ما در کتاب زبور که بعد از کتاب (تورات) موسی نازل شد، نوشتیم و مقدّر کردیم وارثان و حاکمان زمین، بندگان صالح و نیکوکار خواهند بود. واین نویدها و وعده ها الهی هرگز تخلف پذیر نیست، ان الله لایخلف المیعاد. حال این سوال مهم مطرح می شود، خداوند این حکومت و مکتب جهانی که وعده آن را داده، به دست چه کسی محقق خواهد نمود؟ زمان تحقّق این بشارت و نوید قرآنی چه موقعی است؟ آیا برای این نزدیک بودن وعده الهی نشانه هایی و علائمی بیان شده است؟ مؤلف با ساماندهی اثر خود در دوازده باب درصدد پاسخ گویی به این سوالات از طریق جمع آوری روایات اهل سنّت است. بر مبنای پژوهش مؤلف، تشکیل حکومت جهانی و جهانی شدن مکتب اسلام با قیام آخرین حجت خدا مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد.
مؤلف در نگارش اثر از احادیث و اخبار، نقل قول هایی از علمای اهل سنّت و هم چنین آثاری که دانشمندان اهل سنّت در رابطه با امام زمان(ع) تألیف نموده اند، سود جسته است و کاملاً روش او سبقه نقلی دارد.
ایشان ابتدا از احادیثی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده، هر باب را شروع می کند و در ادامه از مستدرک حاکم نیشابوری، مسند احمد، سنن أبی داود ، ابن ماجه، المجتبی من السنن (المشهور بسنن النسائی) ، ترمذی به ترتیب نقل اخبار می کند. آنچه در باب نقل احادیث باید متذکر شد، اکثر نقل مؤلف از احادیث صحیح مسلم می باشد و از صحیح بخاری بطور قلیل حدیث نقل نموده است.
مؤلف در مقدّمه، فساد دوران و زمانه، یاس و نا امیدی همفکران و معاصرین از اصلاح امور، زیاد شدن فتنه ها و مهلکات، از بین رفتن برکت، علنی شدن گناهان و امید به اینکه حالا زمان خروج امام مهدی(ع) است، سبب تألیف ذکر می کند و همچنین از انگیزه های دیگر نگارش از جمله نقد و ردّ کسانی که منکر اندیشه مهدویّت و کسانی که این نظریه را مطرح نموده اند، مهدی(ع) کسی جزء همان عیسی بن مریم(س) نیست، بیان می دارد.
اندیشه جهانی شدن در متون جدید و قدیم اسلامی یا دعوت به مکتب جهانی، از آیات قرآن استفاده می شود. طبق آیات قرآن، دین مبین اسلام، دین تمام مردم جهان و دین جامعه جهانی است. خداوند وعده فرموده که سرانجام این آئین پاک را بر همه ادیان پیروز می گرداند و نظام جهان را بر پایه ایمان به خدا، احکام اسلام و برنامه های جاوید قرآن استوار می سازد.(سوره توبه33/) علاوه بر این، آیاتی دیگر نیز در قرآن وجود دارد که موضوع حکومت جهانی صالحان در روی زمین دلالت دارد و اینکه حکومت در زمین بر عهده صالحان و مستضعفان می باشد.طبق این وعده الهی در هر عصر و زمان پایه های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آن ها صاحب حکومتی ریشه دار و پرنفوذ خواهند شد.(سوره نور55/). این وعده الهی در آیه دیگر مورد تاکید قرار گرفته و آمده: ما در کتاب زبور که بعد از کتاب (تورات) موسی نازل شد، نوشتیم و مقدّر کردیم وارثان و حاکمان زمین، بندگان صالح و نیکوکار خواهند بود. واین نویدها و وعده ها الهی هرگز تخلف پذیر نیست، ان الله لایخلف المیعاد. حال این سوال مهم مطرح می شود، خداوند این حکومت و مکتب جهانی که وعده آن را داده، به دست چه کسی محقق خواهد نمود؟ زمان تحقّق این بشارت و نوید قرآنی چه موقعی است؟ آیا برای این نزدیک بودن وعده الهی نشانه هایی و علائمی بیان شده است؟ مؤلف با ساماندهی اثر خود در دوازده باب درصدد پاسخ گویی به این سوالات از طریق جمع آوری روایات اهل سنّت است. بر مبنای پژوهش مؤلف، تشکیل حکومت جهانی و جهانی شدن مکتب اسلام با قیام آخرین حجت خدا مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد.
مؤلف در نگارش اثر از احادیث و اخبار، نقل قول هایی از علمای اهل سنّت و هم چنین آثاری که دانشمندان اهل سنّت در رابطه با امام زمان(ع) تألیف نموده اند، سود جسته است و کاملاً روش او سبقه نقلی دارد.
ایشان ابتدا از احادیثی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده، هر باب را شروع می کند و در ادامه از مستدرک حاکم نیشابوری، مسند احمد، سنن أبی داود ، ابن ماجه، المجتبی من السنن (المشهور بسنن النسائی) ، ترمذی به ترتیب نقل اخبار می کند. آنچه در باب نقل احادیث باید متذکر شد، اکثر نقل مؤلف از احادیث صحیح مسلم می باشد و از صحیح بخاری بطور قلیل حدیث نقل نموده است.
wikinoor: عقد_الدرر_فی_أخبار_المنتظر(عج)