طرّاحی پاپ (pop design)
جنبشی در طراحی، در انگلستان و ایتالیای دهۀ ۱۹۶۰، که استفاده از رنگ های روشن، فرم های گویا، مواد ترکیبی، و اشیاء دورریختنی مشخصۀ آن است. در انگلستان، نمونه های شاخص آن در طراحی مُد، آثار ماری کوانت و جان استفان؛ و در گرافیک، پوسترهای توهم زای هنرمندانی همچون مایکل اینگلیش (۱۹۴۲ـ ) و نیجل ویمت، بودند. طراحی پاپ در ایتالیا، بر طراحی مبلمان و محصولات مختلف تمرکز داشت، که بیشتر در آثار نامتعارف گروه های معماری، ازجمله آرکی زوم (۱۹۶۶ـ۱۹۷۲) و سوپر استودیو (۱۹۶۶ـ۱۹۷۲) تجلّی یافت. این دو گروه، طنز و ظرافت را به طرح های خود منضم کردند، همچون «بسترهای رویا» (۱۹۶۷)، اثر گروه آرکی زوم، که طرح هایی اند با تخیلی منحصربه فرد و متأثر از آثار آر دکو. اساس طراحی پاپ بر به چالش گرفتن ارزش های تثبیت شدۀ طراحی، و ازمیان برداشتن آن ها، مبتنی است.
جنبشی در طراحی، در انگلستان و ایتالیای دهۀ ۱۹۶۰، که استفاده از رنگ های روشن، فرم های گویا، مواد ترکیبی، و اشیاء دورریختنی مشخصۀ آن است. در انگلستان، نمونه های شاخص آن در طراحی مُد، آثار ماری کوانت و جان استفان؛ و در گرافیک، پوسترهای توهم زای هنرمندانی همچون مایکل اینگلیش (۱۹۴۲ـ ) و نیجل ویمت، بودند. طراحی پاپ در ایتالیا، بر طراحی مبلمان و محصولات مختلف تمرکز داشت، که بیشتر در آثار نامتعارف گروه های معماری، ازجمله آرکی زوم (۱۹۶۶ـ۱۹۷۲) و سوپر استودیو (۱۹۶۶ـ۱۹۷۲) تجلّی یافت. این دو گروه، طنز و ظرافت را به طرح های خود منضم کردند، همچون «بسترهای رویا» (۱۹۶۷)، اثر گروه آرکی زوم، که طرح هایی اند با تخیلی منحصربه فرد و متأثر از آثار آر دکو. اساس طراحی پاپ بر به چالش گرفتن ارزش های تثبیت شدۀ طراحی، و ازمیان برداشتن آن ها، مبتنی است.
wikijoo: طراحی_پاپ