طبقه بندی بلوم ( به انگلیسی: Bloom's taxonomy ) مجموعه ای از سه مدل هرمی است که برای طبقه بندی اهداف آموزشی به سطوح پیچیدگی و ویژگی استفاده می شود. این سه فهرست، اهداف یادگیری را در حوزه های شناختی، عاطفی و روانی حرکتی پوشش می دهند. فهرست حوزه شناختی کانون اصلی اکثر آموزش های سنتی بوده است و اغلب برای ساختار اهداف یادگیری برنامه درسی، ارزیابی ها و فعالیت ها استفاده می شود.
این مدل ها به افتخار بنجامین بلوم، که ریاست کمیته مربیانی را که طبقه بندی را طراحی کردند، نام گذاری شدند. او همچنین جلد نخست متن استاندارد، طبقه بندی اهداف آموزشی: رده بندی اهداف آموزشی را ویرایش کرد. [ ۱]

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین مدل ها به افتخار بنجامین بلوم، که ریاست کمیته مربیانی را که طبقه بندی را طراحی کردند، نام گذاری شدند. او همچنین جلد نخست متن استاندارد، طبقه بندی اهداف آموزشی: رده بندی اهداف آموزشی را ویرایش کرد. [ ۱]


wiki: طبقه بندی بلوم