جناب آقای بالاچ
اینجانب بار دیگر جنابعالی و یا محسن سربندی را به مناظره ای علمی و مستند در خصوص موضوع مالکیت منطقه لادیز دعوت می نمایم. جنابعالی اظهار داشته اید که این منطقه متعلق به رستم بوده و ایشان را از طایفه سربندی دانسته اید؛ در حالی که بنده با استناد به اسناد و مدارک مکتوب تاریخی قصد دارم ثابت نمایم که منطقه مذکور هیچ گونه ارتباطی با طایفه سربندی نداشته است.
... [مشاهده متن کامل]
متأسفانه تاکنون به هیچ یک از پرسش های اینجانب پاسخ مستدل و مستندی ارائه نفرموده اید و صرفاً به نقل گفتار دیگران بسنده کرده اید. در حالی که دنیای امروز، دنیای تحقیق، منطق و استناد به منابع مکتوب است؛ زیرا گفتار شفاهی به دلیل تأثیر تعصبات، فراموشی و خطای نقل، دچار تحریف و انحراف میگردد. و اهل علم چنین چیزی را قبول ندارند
به فضل الهی و به همت نیاکان فرهیخته مان، اسناد ارزشمندی نزد خاندان ما محفوظ مانده است. از جمله:
1. سندی از دورانچ صفویه مندرج در کتاب احیاءالملوک، صفحه ۱۴۶، که در آن تصریح شده قلعه لادیز از املاک کیانیان بوده است.
2. سندی از دوران قاجار از سوی ارباب بهرام خان، مرتبط با حکومت ملک جلال الدین کیانی.
3. سند تصدیق کدخدایی لادیز صادره به نام کدخدا گلزار ارباب.
در هیچ یک از این اسناد تاریخی، اشاره ای به حضور یا مالکیت رستم و طایفه سربندی در لادیز نشده است.
همچنین یادآور می شوم که بنا بر اسناد تاریخی متعدد، از جمله سند شماره ۲۸ کتاب تیت و دیگر منابع معتبر، طایفه سربندی در گذشته تحت امر و تابع اجداد اینجانب، یعنی خاندان کیانی، بوده و در زمره نیروهای سپاهی و مطیع ایشان محسوب می شده اند.
با توجه به موارد فوق، از جنابعالی دعوت می نمایم تا در چارچوبی منطقی، مستند و به دور از تعصب، به بررسی دقیق و مستدل این موضوع بپردازیم تا حقیقت بر مبنای اسناد تاریخی روشن گردد
اینجانب بار دیگر جنابعالی و یا محسن سربندی را به مناظره ای علمی و مستند در خصوص موضوع مالکیت منطقه لادیز دعوت می نمایم. جنابعالی اظهار داشته اید که این منطقه متعلق به رستم بوده و ایشان را از طایفه سربندی دانسته اید؛ در حالی که بنده با استناد به اسناد و مدارک مکتوب تاریخی قصد دارم ثابت نمایم که منطقه مذکور هیچ گونه ارتباطی با طایفه سربندی نداشته است.
... [مشاهده متن کامل]
متأسفانه تاکنون به هیچ یک از پرسش های اینجانب پاسخ مستدل و مستندی ارائه نفرموده اید و صرفاً به نقل گفتار دیگران بسنده کرده اید. در حالی که دنیای امروز، دنیای تحقیق، منطق و استناد به منابع مکتوب است؛ زیرا گفتار شفاهی به دلیل تأثیر تعصبات، فراموشی و خطای نقل، دچار تحریف و انحراف میگردد. و اهل علم چنین چیزی را قبول ندارند
به فضل الهی و به همت نیاکان فرهیخته مان، اسناد ارزشمندی نزد خاندان ما محفوظ مانده است. از جمله:
1. سندی از دورانچ صفویه مندرج در کتاب احیاءالملوک، صفحه ۱۴۶، که در آن تصریح شده قلعه لادیز از املاک کیانیان بوده است.
2. سندی از دوران قاجار از سوی ارباب بهرام خان، مرتبط با حکومت ملک جلال الدین کیانی.
3. سند تصدیق کدخدایی لادیز صادره به نام کدخدا گلزار ارباب.
در هیچ یک از این اسناد تاریخی، اشاره ای به حضور یا مالکیت رستم و طایفه سربندی در لادیز نشده است.
همچنین یادآور می شوم که بنا بر اسناد تاریخی متعدد، از جمله سند شماره ۲۸ کتاب تیت و دیگر منابع معتبر، طایفه سربندی در گذشته تحت امر و تابع اجداد اینجانب، یعنی خاندان کیانی، بوده و در زمره نیروهای سپاهی و مطیع ایشان محسوب می شده اند.
با توجه به موارد فوق، از جنابعالی دعوت می نمایم تا در چارچوبی منطقی، مستند و به دور از تعصب، به بررسی دقیق و مستدل این موضوع بپردازیم تا حقیقت بر مبنای اسناد تاریخی روشن گردد
سلام عزیز ای اخرین کامنت منه و بیشتر نیازی نمیبینم که به شما پاسخ دهم البته من این کامنت ها رو میزارم فقط بخاطر اینکه شما سمپاشی مکنید و کسانی رو شاید گمراه کنید اول از هر چیزی باید بگم طایفه رستم زهی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
خودش یک طایفه بزرگه و این اسم مسمی از جد دهم این طایفه هست برخی برانند که با چسابدن این طایفه از تاریخ کهن و اصالت و خوشنامی این طایفه برای خود نمدی درست کنند و جایگاه خودشونو در منطقه مهم جلوه دهند اکثر طوایف موجود از نسل هفتم و هشتم جد خود مسمی وواسمگذاری شده اند و بعد نسل هفت یادهشتم از ان از ایل خودنام ونشان میبرند و بعد از ایل از نژاد خود. . . رستم زهی یا خوبیارزهی از نسل میر رستم خان سربندی هستند و همیشه پدران و ابا ما در محفل و مجالس از ان بعنوان یک برگ برنده یاد کرده اند و میکنند البته هر طایفه و نسلی به اسلاف خود افتخار میکند و از حرف و حدیثهای شما معلوم میشود شما بهیچ وجه نه از اصول طایفه داری سررشته دارید نه از نسب شناسی و حتی کلا مشخص میشود اهل این منطقه و دیار نیستید شما دنبال چه سندی هستید که ثابت کنم لادیز و اطراف ان در یک دوره ای چند قرن پیش متعلق به یک خان بوده و البته این هم مایه افتخار هم نیست میرزاقلمدون اون زمان رو نمیتوانم براتون بیارم و چه لزومی داره که روایات واتفاقات محلی یک روستا مکتوب بشه تا تبدیل به سند قابل اراییه بشه شما حسابتون بادخودتون چند چند ه روایات و حدیثهای و نقل و قول های یک منطقه بصورت شفاهی در بین اقوام اون منطقه سینه به سینه نقل میشه و هنوز هم ورو زبانه همه طوایف البته به جز شما که اصلا مال این منطقه نیستید اذعان دارن که منطقه لادیز و اطراف ان متعلق به رستم خان بوده و در هر مجلسی که اختلاف ملکی پیش میاد این حرف توسط سران و ساکنین این منطقه بیان میشه و در خصوص عمو های من نام بردید در سرحد و دزداپ شخصیتهای بزرگی بودن ولی در فصاحت و بلغت کلام ان دو کسی رو کمتر میتوانی پیدا کنی و اینکه ان دو عزیز از نسبت سببی به اربابها نزدیکن ونه نسبی و لی سه نسل دیگر رستم زهی که نسل عزت کریچ و مهدی هیچ نسبتی و لو سببی با طایفه محترم ارباب ندارن شما که هیچ اطلاعی از این قوم ندارید بیشتر شمپاشی نکنید و چند بار عرض کردم برید و موهبات و افاضات طایفع خود بپردازید شما فرمودید با من منظره کنید حالتون خوبه من چه مناظره ای باشما بکنم در اخر باید عرض کنم الله متعال در قران مجید هدف از شعبه شعبه کردن انسانها رو فقط شناختن مطرح کرده و ملاک برتری تقوا الهی هست
جناب بالاچ، ممنونم از دعای خیرتان.
خداوند به شما و سایر هم کیشانتان نیز عقل سلیم و روشن عنایت فرماید.
تمام صحبت های بنده مربوط به گذشته است و طبیعتاً در مورد گذشته باید با سند و مدرک سخن گفت؛ همان گونه که درباره سیرت پیامبر ( ص ) نیز با اسناد معتبر همان دوران گفت وگو می کنیم.
... [مشاهده متن کامل]
بنده اعلام کردم که اگر آماده هستید، با شما مناظره ای علمی و مستند انجام دهم، اما پاسخی از سوی شما دریافت نکردم. سپس پرس وجو نموده و با یکی از دوستان مطلع خوبیارزهی تماس گرفتم و دوست خوبیارزهی فرمودند که هیبت یا حبیب ( که اصالتاً داودی است ) و محسن ( که سربندی است ) در پشت این ماجراها هستند.
در حالی که من شخصاً حبیب را نمی شناسم و فقط شنیده ام که او اهل میرجاوه است و به اشتباه در میان خوبیارزهی ها پذیرفته شده است.
بنده به شما گفتم که، حتی پس از زوال خاندان کیانی، اسناد و مدارکی دارم که نشان می دهد منطقه لادیز همچنان در اختیار نزدیک ترین افراد به ملوک کیانی سیستان، یعنی طایفه ارباب لادیز بوده است.
به زور نمی توان منطقه ای را بدون سند و مدرک به نام خود ثبت کرد. من صراحتاً گفتم اگر شما فقط یک سند صحیح و روشن از سربندی ها در لادیز ارائه دهید، بنده آن را می پذیرم، اما شما از پاسخ به این مسئله طفره رفتید.
ثانیاً، بیش از این دهان مرا باز نکنید و نگویید تفتان متعلق به شما بوده است. از دوران صفویه، افشاریه، زندیه، قاجار و پهلوی اسناد و مدارک موجود است که مشخص می کند این منطقه متعلق به چه طوایفی بوده است.
من در شگفتم از این که می گویید رستم ۷۲ قنات داشته، رستم که در کودکی پدرش جناب خوبیار را از دست داده و توسط میرقنبر بزرگ شده و خون خواهی پدرش را نیز او انجام داده، چگونه ممکن است ۷۲ قنات داشته باشد.
کل گفته های شما جای نقد فراوان دارد، چرا که هر کسی که از عقل سلیم برخوردار باشد، نمی تواند چنین سخنانی را بپذیرد.
حتی بزرگان و اسلاف خوبیارزهی همچون حاج حیدر و حاج غلام قادر خودشان را ارباب می دانستند چطور نسل قدیمی نفهمید که ما ارباب نیستیم و اصالتا سربندی هستیم اما نسل جدید میفهمد که ما سربندی هستیم.
بار دیگر تأکید می کنم: بنده آمادگی کامل دارم تا با شما، محسن سربندی و هر مدعی دیگری، مناظره ای مستند و مستدل بر اساس اسناد و مدارک تاریخی برگزار کنم.
اگر آمادگی دارید، بسم الله.
خداوند به شما و سایر هم کیشانتان نیز عقل سلیم و روشن عنایت فرماید.
تمام صحبت های بنده مربوط به گذشته است و طبیعتاً در مورد گذشته باید با سند و مدرک سخن گفت؛ همان گونه که درباره سیرت پیامبر ( ص ) نیز با اسناد معتبر همان دوران گفت وگو می کنیم.
... [مشاهده متن کامل]
بنده اعلام کردم که اگر آماده هستید، با شما مناظره ای علمی و مستند انجام دهم، اما پاسخی از سوی شما دریافت نکردم. سپس پرس وجو نموده و با یکی از دوستان مطلع خوبیارزهی تماس گرفتم و دوست خوبیارزهی فرمودند که هیبت یا حبیب ( که اصالتاً داودی است ) و محسن ( که سربندی است ) در پشت این ماجراها هستند.
در حالی که من شخصاً حبیب را نمی شناسم و فقط شنیده ام که او اهل میرجاوه است و به اشتباه در میان خوبیارزهی ها پذیرفته شده است.
بنده به شما گفتم که، حتی پس از زوال خاندان کیانی، اسناد و مدارکی دارم که نشان می دهد منطقه لادیز همچنان در اختیار نزدیک ترین افراد به ملوک کیانی سیستان، یعنی طایفه ارباب لادیز بوده است.
به زور نمی توان منطقه ای را بدون سند و مدرک به نام خود ثبت کرد. من صراحتاً گفتم اگر شما فقط یک سند صحیح و روشن از سربندی ها در لادیز ارائه دهید، بنده آن را می پذیرم، اما شما از پاسخ به این مسئله طفره رفتید.
ثانیاً، بیش از این دهان مرا باز نکنید و نگویید تفتان متعلق به شما بوده است. از دوران صفویه، افشاریه، زندیه، قاجار و پهلوی اسناد و مدارک موجود است که مشخص می کند این منطقه متعلق به چه طوایفی بوده است.
من در شگفتم از این که می گویید رستم ۷۲ قنات داشته، رستم که در کودکی پدرش جناب خوبیار را از دست داده و توسط میرقنبر بزرگ شده و خون خواهی پدرش را نیز او انجام داده، چگونه ممکن است ۷۲ قنات داشته باشد.
کل گفته های شما جای نقد فراوان دارد، چرا که هر کسی که از عقل سلیم برخوردار باشد، نمی تواند چنین سخنانی را بپذیرد.
حتی بزرگان و اسلاف خوبیارزهی همچون حاج حیدر و حاج غلام قادر خودشان را ارباب می دانستند چطور نسل قدیمی نفهمید که ما ارباب نیستیم و اصالتا سربندی هستیم اما نسل جدید میفهمد که ما سربندی هستیم.
بار دیگر تأکید می کنم: بنده آمادگی کامل دارم تا با شما، محسن سربندی و هر مدعی دیگری، مناظره ای مستند و مستدل بر اساس اسناد و مدارک تاریخی برگزار کنم.
اگر آمادگی دارید، بسم الله.
سلام منظور از لادیز خود روستای لادیز نیست حوزه لادیزه از میرجاوه گرفته تا مرز و تا قسمت شمالی تفتان و اطراف ان و بهر حال این تاریخ منطقه لادیز هست وسالیان سال گذشته و این اصالت و هویتو تاریخ ماست در ضمن
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
اسم اشخاص رو نگیرید بنده نه حبیب و نه محسن سربندی را میشناسم و نه درویش نامی که عرض کردید بالا چبلوچ اسم کاربری من هست و نیازی نیست و خوبیارزهی هستم و لادیز رو هم متصاحب نشدم بحث کردن هم با شما بی فایده هست چون نه فامیل من و نه اشنا من هستید خداوند عقل سلیم بشما عطا بفرماید
آقای بالاچ،
امروز در مورد موضوع قنات های لادیز تأملی داشتم. اکنون که جمعیت منطقه افزایش یافته و نیروی انسانی نیز بیشتر شده است، لادیز ۷۲ قنات ندارد. چگونه ممکن است در گذشته، با جمعیت کمتر و نیروی کار محدود، تعداد قنوات به ۷۲ رشته می رسیده باشد؟
... [مشاهده متن کامل]
علاوه بر این، امروز از برادران خوبیارزهی درباره ی این موضوع پرس وجو کردم. ایشان گفتند شخصی به نام �بالاچ بلوچ� در میان ما وجود ندارد. چندی پیش، به اشتباه و سهواً افرادی با نام �رستم زهی� پذیرفته شده اند، در حالی که نام جد آن ها �محمد درویش� بوده است. در واقع، رستم فرزندی به نام درویش نداشته و �محمد درویش� اصالتاً از طایفه ی �استاهای ( داودی ) � میرجاوه است.
همچنین مشخص شده است که آقای �بالاچ� در واقع نام مستعار فردی به نام �هیبت� یا �حبیب� است که از نسل درویش می باشد و ارتباطی با طایفه ی خوبیارزهی ندارد. گفته می شود پشت پرده ی این جریان، شخصی به نام �محسن سربندی� قرار دارد که متأسفانه شهامت رویارویی و گفت وگوی مستقیم را ندارد و در خفا، با تحریف واقعیت ها و طرح مطالب نادرست، برای دیگران خط دهی می کند
امروز در مورد موضوع قنات های لادیز تأملی داشتم. اکنون که جمعیت منطقه افزایش یافته و نیروی انسانی نیز بیشتر شده است، لادیز ۷۲ قنات ندارد. چگونه ممکن است در گذشته، با جمعیت کمتر و نیروی کار محدود، تعداد قنوات به ۷۲ رشته می رسیده باشد؟
... [مشاهده متن کامل]
علاوه بر این، امروز از برادران خوبیارزهی درباره ی این موضوع پرس وجو کردم. ایشان گفتند شخصی به نام �بالاچ بلوچ� در میان ما وجود ندارد. چندی پیش، به اشتباه و سهواً افرادی با نام �رستم زهی� پذیرفته شده اند، در حالی که نام جد آن ها �محمد درویش� بوده است. در واقع، رستم فرزندی به نام درویش نداشته و �محمد درویش� اصالتاً از طایفه ی �استاهای ( داودی ) � میرجاوه است.
همچنین مشخص شده است که آقای �بالاچ� در واقع نام مستعار فردی به نام �هیبت� یا �حبیب� است که از نسل درویش می باشد و ارتباطی با طایفه ی خوبیارزهی ندارد. گفته می شود پشت پرده ی این جریان، شخصی به نام �محسن سربندی� قرار دارد که متأسفانه شهامت رویارویی و گفت وگوی مستقیم را ندارد و در خفا، با تحریف واقعیت ها و طرح مطالب نادرست، برای دیگران خط دهی می کند
الحمدلله، مآثر و افتخارات طایفه ما چنان بلند و درخشان است که نام �سربندی� در ابتدای کتب و اسناد ما آمده است.
سربندی ها در حقیقت نام خود را مدیون بزرگان و اجداد کیانی هستند.
سربندی ها در حقیقت نام خود را مدیون بزرگان و اجداد کیانی هستند.
آقای بالاچ،
بنده شما را به مناظره دعوت می کنم. اگر فقط و فقط یک سند مکتوب و معتبر از سربندی برای لادیز، حتی پس از زوال کیانیان، ارائه کنید، بنده صراحتاً می پذیرم که لادیز متعلق به سربندی بوده است.
... [مشاهده متن کامل]
اما اگر نتوانید چنین سندی ارائه دهید، خواهشمندم سکوت اختیار کنید، زیرا بنده دارای اسناد و مدارک مستند و قابل استناد هستم.
ناگفته نماند، آقایان حاج حیدر و غلام قادر نفهمیدند ما سربندی هستیم، ولی حالا نسل جدید می فهمد که ما سربندی هستیم!
فکر کنم جبرئیل بار دیگر نازل شده و بر شما وحی آورده که شما سربندی هستید!
بنده شما را به مناظره دعوت می کنم. اگر فقط و فقط یک سند مکتوب و معتبر از سربندی برای لادیز، حتی پس از زوال کیانیان، ارائه کنید، بنده صراحتاً می پذیرم که لادیز متعلق به سربندی بوده است.
... [مشاهده متن کامل]
اما اگر نتوانید چنین سندی ارائه دهید، خواهشمندم سکوت اختیار کنید، زیرا بنده دارای اسناد و مدارک مستند و قابل استناد هستم.
ناگفته نماند، آقایان حاج حیدر و غلام قادر نفهمیدند ما سربندی هستیم، ولی حالا نسل جدید می فهمد که ما سربندی هستیم!
فکر کنم جبرئیل بار دیگر نازل شده و بر شما وحی آورده که شما سربندی هستید!
جناب علی احمد طبق گفته که خووتان که به لادیز چند بار رفت و امد داشتید مشخص میشود که شما اصلا اهل این منطقه نبودید و دوست هم ندارید اطلاع حاصل کنید بر همگان مبرهم و تمامی طوایف مشخص هست که یک منطقه لادیز
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
و اطراف ان که ۷۲ ابادی رو در ان زمان در بر میگیرد مال رستم خان ف خوبیارخان ف عباسخان ف میر محمد خان ف رستم خان اول سربندی برادر میر قنبرخان سربندی و رضازهی ها از نسل میر قنبر خان ف میر کوچک خان و هاشم زهی ها از همین نسل هستند فقط بخاطر اینکه صاحب املاک و قدرت بودن لقب ارباب و نقیب و دهدار داشتند نه اینکه از طایفه عزیز ارباب باشند این چه حرفیه یک طایفه رو بعد از چند قرن به یکی دیگه نسبت میدهید مگه پارسال متولد شدن از یک بچه کوچیک این طایفه هم بپرسی تا ۱۴ پشت خودبلدن نیازی نیس شما اظهار نظر بفرمایید عرض کردم قبلا شما برید و به مواهبات طایفه خودتون بپردازید
به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده از شجره نامه ها و همچنین دشواری در تشخیص کیانیان اصیل از افراد مدعی، از انتشار شجره های اصلی معذوریم. با این حال، بنده را با خواندن چند سطر از منابع اینترنتی یا مطالب پراکنده تاریخی، بنده را به عدم شناخت از منطقه متهم می کنند.
... [مشاهده متن کامل]
اینجانب شما و استاد شما، آقای محسن سربندی، را به مناظره دعوت می کنم. همان طور که پیش تر نیز در صفحه شخصی آقای محسن سربندی و همچنین پیج طایفه سرابندی در اینستاگرام پیام دادم، اما پاسخی دریافت نکردم
. بنده با ارائه آخرین اسناد مربوط به دوره ملک جلال الدین کیانی و مکاتبات ایشان با ارباب بهرام خان از لادیز، ثابت خواهم کرد که پیش از ارباب بهرام خان و حتی پس از او، زمانی که کیانیان از قدرت کنار رفتند، لادیز همچنان در اختیار خاندان اربیب که نزدیک ترین افراد به کیانیان بودند، باقی مانده و در آن منطقه مالکیت داشته اند
... [مشاهده متن کامل]
اینجانب شما و استاد شما، آقای محسن سربندی، را به مناظره دعوت می کنم. همان طور که پیش تر نیز در صفحه شخصی آقای محسن سربندی و همچنین پیج طایفه سرابندی در اینستاگرام پیام دادم، اما پاسخی دریافت نکردم
. بنده با ارائه آخرین اسناد مربوط به دوره ملک جلال الدین کیانی و مکاتبات ایشان با ارباب بهرام خان از لادیز، ثابت خواهم کرد که پیش از ارباب بهرام خان و حتی پس از او، زمانی که کیانیان از قدرت کنار رفتند، لادیز همچنان در اختیار خاندان اربیب که نزدیک ترین افراد به کیانیان بودند، باقی مانده و در آن منطقه مالکیت داشته اند
اقای عزیز من باز هم میگم من اصلا متوجه منظور شما نمیشم که فقط با خوندن چند خط از اینتر نت و با استفاده از چند کلاس سواد خودتون با کلمات بازی میکنید و فاز حق به جانب میگیرید و کلا همون اطلاعات خودمو که
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
اراییه میدم با لحن دیگر سوالی میکنید و اولا و دوما و سوما و چهارمم میکنید من خودم میگم خاندان سربندی جز خوانین و فرماندهان ملکوک کیانی بودن و حتی با ملوک وصلت کار بودن بعد از ملوک که از نادر شاه افشار خلع شدن قدرت رو گرفتند سربندیهای این خطه دو گروه بودن یکی میر قنبر و یکی میر رستم. قنبر در سیستان و رستم در لادیز البته میر قنبر اول و میر رستم اول که دو برادر بودن دوما قلعه لادیز مال میر رستم اول بود وبعد از شکست کیانیها طایفه محترم ارباب به لادیز امدن و چند قنوات از رستم خان گرفتن بنا بر اینکه از یک دودمان خانی بودن و البته نه نژادی خود ارباباها اینو اذعان دارن که ما از دهدار گرفتیم وبعد حتی خود سربندیها توسط میر محمد خان پسر رستم خان اول با گروهی بزرگی از بلوچها با لشکر نادری میجنگند ولی شکست میخورن در مورد اینکه ملک لادیز مال رستم خان بوده شما یه تحقیق میدانی هم کنید بد نیست و بعد بیایید حرفی رو در این فضا ثبت کنید که تا اخر میماند و خیلیا را به اشتباه مییاندازید شما کافی پیش سردار سید محمد کهرازهی یا از یک شخص کهرازهی بپرسید که نوه دختری رستم خان هستند و بپرسید از ارث رستم خان چند قنات بشما رسید طبق گفته خود کهرازهی های عزیز و طایفه خوبیارزهی ۱۸ قنات و ابادی به پیکر دختر رستم خان رسید صحبت زیاد هست و مجال اندک و در این مقام نمیگنجد شما بجای تخریب به موهبات و افتخارات خودتون بچسبید از سایت میخوام این نظریه مهم منو درج بفرمایید ممنون و السلام علیکم
سلام اقای علی احمد شما مشکلتون چیه شما مطالب خود منو رو بصورت سوالی درمیارید و بر علیه اطلاعات خودم استفاده میکنید من میگم سربندی ممسنیه خب همینو میارید میگید خب چرا بلوچ میحسوب میکنید خب اکثر طوایف سرحدممسنی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
هستن مثل کهرازهی هاشمزهی براهویی مالکی و. . . . . خب همینو سوالی میکنید و مثلا با ترفند حق به جانب گرانه میگیرید من میگم سربندیها بعد از زوال کیانیها صاحب لادیز و سیستان شدن حکمران اونجا شدن شما میخوهید همین نظر رو تحت الشاع قرار بدید و میگید طبق فلان صفحه و فلان ورقه کیانیها بودن خب من میگم بعد کیانیها ولی بازم هم میخواهید موضوع رو با حرفهای پوشالی پوشش بدید شما برید دنبال چی هستید
خدمت جناب بالاچ بلوچ، به منظور رفع هرگونه سوءتفاهم، شایسته است مباحث تاریخی را با تکیه بر اسناد و منابع معتبر بررسی نماییم.
نخست آن که، اگر جنابعالی خوبیارزهی را سرابندی می دانید، ضروری است یادآور شویم که بنا بر منابع تاریخی، از جمله کتاب ذوالفقار کرمانی در عهد ناصری قاجار، طایفه سرابندی اصالتاً بلوچ نیست. در این منبع آمده است که سرابندی ها از منطقه سربند میرآخور واقع در استان فارس به کرمان و سپس به سیستان مهاجرت کرده اند. در مکاتبات دوره قاجار نیز، گاه از ایشان با عنوان سیستانی و گاه بلوچ یاد شده است.
... [مشاهده متن کامل]
چنان چه سرابندی ها را جزو قوم بلوچ بدانیم، لازم است مشخص شود که ایشان به کدام شاخه از طوایف شناخته شده بلوچ مانند رند، مینگل و. . . تعلق دارند. جنابعالی که در نام خود از عنوان بلوچ ( میربالاچ بلوچ ) ، بهره برده اید، اگر از طایفه سرابندی هستید، با چه مبنایی خود را بلوچ می نامید؟
دوم آن که، ادعای مالکیت یا حکومت طایفه سرابندی بر لادیز با اسناد معتبر تاریخی هم خوانی ندارد. بر اساس کتاب احیاءالملوک، قلعه لادیز متعلق به ملک سلطان محمود فرزند ملک یحیی کیانی بوده است. همچنین در افضل التواریخ تألیف خوزانی اصفهانی، کلانتر وقت منطقه، ارباب حاجی خان معرفی شده است. امروز نیز ملکیت لادیز در اختیار نزدیک ترین افراد به خاندان کیانی، یعنی خاندان ارباب، قرار دارد و از دیرباز تا کنون این منطقه تحت نفوذ و مالکیت ایشان بوده است.
در پاسخ به پرسش جنابعالی که قبلا ذکر کرده بودید مبنی بر اینکه آیا به لادیز رفت و آمد داشته ایم، باید گفت بلی. پدر اینجانب در زمان حیات حاج شریف چرخند، بارها به لادیز سفر داشته اند. همچنین در دوران ارباب محمد، فرزند ارباب شهمراد، هر ساله برای دریافت گندم به دیدار خان ملک کیانی در جلال آباد می رفته اند. گرچه این ارتباطات امروزه مانند گذشته حضوری نیست، اما از طریق رسانه و فضای مجازی همچنان برقرار است.
سوم آن که، طوایف سرابندی در طول تاریخ، مطیع خاندان کیانی بوده اند. از جمله موارد روشن آن، اطاعت میر قنبر در خدمت کیانیان و نیز سند شماره ۲۸ سیستان، کتاب جی پی تیت و ده ها منابع دیگر که در آن ها تصریح شده از نفاق بین سیستانی ها، خروج سرابندی ها به سیستان با اجازه ملک بهرام کیانی، بزرگ خاندان کیانی، و فرماندهی سپاه کیانیان توسط سربندی صورت می گرفته است. آخر سر هم نامردی کردید و به کسی که سر سفره های آنها و اجدادشان بزرگ شده بودید، خیانت کردید برای طمع قدرت.
چهارم آن که، نخستین ذکر از طایفه سرابندی در کتاب خاندان کیانی صورت گرفته است. اگر حمایت ملک شاه حسین کیانی نبود و نامی از این طایفه در احیاءالملوک، که متعلق به خاندان کیانی هست، نمی آمد، قدمت نام سرابندی چندین قرن کمتر جلوه می کرد.
پنجم آن که، جناب محسن سربندی که استاد تحریف، و جعال بزرگ سربندی ها هست، مدعی بر اینه که از نسل سپهبد سورن هستند. این ادعا در صورت صحت، باید مبتنی بر منابع کهن و مستندات تاریخی مشخصی باشد. در حالی که در اسناد مختلف، گاه شما را سیستانی، گاه بلوچ و گاه فارس معرفی کرده اند که این تناقض ها به روشنی حکایت از نامشخص بودن پیشینه و عقبه قومی شما دارد.
ثانیا اگر با محسن ارتباطی دارید بهش اعلام کنید که بیش از دو ماه هست در پیج شخصی خودشان و پیج سربندی و در نظرات پستهای تاریخی سیستان
چند تا سوال از وی پرسیده شده خصوصا در رابطه با قلعه سکوهه، بگویید اگر چیزی در دست دارند پاسخ علمی بدهند
والسلام علیکم و رحمت الله
نخست آن که، اگر جنابعالی خوبیارزهی را سرابندی می دانید، ضروری است یادآور شویم که بنا بر منابع تاریخی، از جمله کتاب ذوالفقار کرمانی در عهد ناصری قاجار، طایفه سرابندی اصالتاً بلوچ نیست. در این منبع آمده است که سرابندی ها از منطقه سربند میرآخور واقع در استان فارس به کرمان و سپس به سیستان مهاجرت کرده اند. در مکاتبات دوره قاجار نیز، گاه از ایشان با عنوان سیستانی و گاه بلوچ یاد شده است.
... [مشاهده متن کامل]
چنان چه سرابندی ها را جزو قوم بلوچ بدانیم، لازم است مشخص شود که ایشان به کدام شاخه از طوایف شناخته شده بلوچ مانند رند، مینگل و. . . تعلق دارند. جنابعالی که در نام خود از عنوان بلوچ ( میربالاچ بلوچ ) ، بهره برده اید، اگر از طایفه سرابندی هستید، با چه مبنایی خود را بلوچ می نامید؟
دوم آن که، ادعای مالکیت یا حکومت طایفه سرابندی بر لادیز با اسناد معتبر تاریخی هم خوانی ندارد. بر اساس کتاب احیاءالملوک، قلعه لادیز متعلق به ملک سلطان محمود فرزند ملک یحیی کیانی بوده است. همچنین در افضل التواریخ تألیف خوزانی اصفهانی، کلانتر وقت منطقه، ارباب حاجی خان معرفی شده است. امروز نیز ملکیت لادیز در اختیار نزدیک ترین افراد به خاندان کیانی، یعنی خاندان ارباب، قرار دارد و از دیرباز تا کنون این منطقه تحت نفوذ و مالکیت ایشان بوده است.
در پاسخ به پرسش جنابعالی که قبلا ذکر کرده بودید مبنی بر اینکه آیا به لادیز رفت و آمد داشته ایم، باید گفت بلی. پدر اینجانب در زمان حیات حاج شریف چرخند، بارها به لادیز سفر داشته اند. همچنین در دوران ارباب محمد، فرزند ارباب شهمراد، هر ساله برای دریافت گندم به دیدار خان ملک کیانی در جلال آباد می رفته اند. گرچه این ارتباطات امروزه مانند گذشته حضوری نیست، اما از طریق رسانه و فضای مجازی همچنان برقرار است.
سوم آن که، طوایف سرابندی در طول تاریخ، مطیع خاندان کیانی بوده اند. از جمله موارد روشن آن، اطاعت میر قنبر در خدمت کیانیان و نیز سند شماره ۲۸ سیستان، کتاب جی پی تیت و ده ها منابع دیگر که در آن ها تصریح شده از نفاق بین سیستانی ها، خروج سرابندی ها به سیستان با اجازه ملک بهرام کیانی، بزرگ خاندان کیانی، و فرماندهی سپاه کیانیان توسط سربندی صورت می گرفته است. آخر سر هم نامردی کردید و به کسی که سر سفره های آنها و اجدادشان بزرگ شده بودید، خیانت کردید برای طمع قدرت.
چهارم آن که، نخستین ذکر از طایفه سرابندی در کتاب خاندان کیانی صورت گرفته است. اگر حمایت ملک شاه حسین کیانی نبود و نامی از این طایفه در احیاءالملوک، که متعلق به خاندان کیانی هست، نمی آمد، قدمت نام سرابندی چندین قرن کمتر جلوه می کرد.
پنجم آن که، جناب محسن سربندی که استاد تحریف، و جعال بزرگ سربندی ها هست، مدعی بر اینه که از نسل سپهبد سورن هستند. این ادعا در صورت صحت، باید مبتنی بر منابع کهن و مستندات تاریخی مشخصی باشد. در حالی که در اسناد مختلف، گاه شما را سیستانی، گاه بلوچ و گاه فارس معرفی کرده اند که این تناقض ها به روشنی حکایت از نامشخص بودن پیشینه و عقبه قومی شما دارد.
ثانیا اگر با محسن ارتباطی دارید بهش اعلام کنید که بیش از دو ماه هست در پیج شخصی خودشان و پیج سربندی و در نظرات پستهای تاریخی سیستان
چند تا سوال از وی پرسیده شده خصوصا در رابطه با قلعه سکوهه، بگویید اگر چیزی در دست دارند پاسخ علمی بدهند
والسلام علیکم و رحمت الله
سلام لطفا نظر بنده که یک نظریه کامل و مثبت و سازنده بود رو درج کنید ممنون و مچکر
اقوام ایرانی یک تنیدگی بارزی با هم دارن و مشخص میشه همه ایرانیان خیلی ازنچه که فکر میکنیم بهم نزدیک و یک نژاد هستند کوچهای اجباری و جستجوی برای چراگاهای بهتر انها رو در یک پهنه ای بنام ایران زیبا منتشر
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
کرده بعضی از این اقوام توانستند بعنوان حاکم بر بعضی دیگر از نظر یک قدرت داخلی نظام ان زمان رو عهده دار شوند طایفه خوبیارزهی از نسل رستم خان سربندی ممسنی بودن که این خاندان پشت در پشت حکمران و دهدار بودنند از خود خوبیارزهی ها که صاحب قنوات منطقه دزداپ تا میرجاوه و لادیز بودن و چه اقارب انها در منطقه سیستان که از نسل میرقنبر خان بودن حکمران بودن و قبل از زوال حکومت ملوک مهربانی و کیانی از متحدان و فرماندهان و خوانین نزدک کیانی بودن و قبل از ان در منطقه ممسنی فارس جز خوانین و حکمرانان فارس بودن و در اواخر قاجار با دسیسه های خاعنین ان دوره و دربار ناصرالدین قاجار مجبور به کوچ های اجباری شدن و پراکنده شدن به سیستان قدیم به پاکستان و به بلوچستان و نقاط مختلف ایران اما تاریخ هنوز گواه این خاندان هست و بازمندگانی در این دیار هست که نام و اوازه ان تاریخدرا هنوز بر دوش دارند و مدال اصالت و افتخار این خاندان بر دوش این خاندان میدرخشد
خوبیارزهی از نوادگان میر رستم خان ممسنی هستن که دصاحب منطقه دزداپ و میرجاوه و لادیز بودن و اقوام انها دضازهی ها و هاشم زهی ها و سربندیهای هستن و خانات خوبیارزهی رابطه نزدیکی با مردم داشتن بطوریکه این منطقه
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
در زمان افشاریه و اوایل قاجاریه که زیر نظر حکومت مرکزی نبود و بصورت ملوکالطوایفی اداره میشد و منطقه سیستان خانهای سربندی بودن که علیخان پرچم ایران رو اورد بر سر در قلعه خود زد و خوبیارزهی ها وهاشمزهی وسربندی و تاجمحمدی وپردلی و. . . با براهوییهای ممسنی از نسل دو برادر هستن که در اخر به مالک اشتر میرین
خوبیارزهی، سرابندی، رضازهی یکی هستند از یک نسل قبل از اینکه به نام سرابندی مشهور باشند، لقب ارباب، نقیب، نخی داشته اند الان عده ای به نام سرابندی، عده ای ارباب زهی و عده ای به نقیب ملاشاهی مشهورند
طایفه کهن خوبیارزهی که بزرگان و ریش سفیدان معتمد و زیادی داشته از دیرباز معروف بوده و در حال حاضر در مناطق گلستان. لادیز. سیستان. زاهدان و. . . سکونت دارند
خوبیازهی ها از معتبر ترین تیره های طایفه ریگی هستن.
و از لحاظ پشت و رند با طوایف مانند ارباب و هاشمزهی ونصرویی و…. دیگر نسبتی ندارند. فقط وصلت داشته اند.
و چون رستم خان پسر خوبیارخان در لادیز نام و نشان مشخصی داشته است بر تمام طوایف سرحد شناخته شده اند.
... [مشاهده متن کامل]
ولی بعد از فوت رستم خان طایفه خوبیارزهی به چهار منطقه از ایران میروند یک گروه لادیز می مانند و کد خدای لادیز مرحوم حاج حیدر بوده
یک گروه به باگو ( قسمت جوناباد ) با کدخدایی حاج شیر محمد و حاج علیرضا
یک گروه در سیستان و زاهدان با کد خدایی میرزاعبدالباقی خان و حاج سلیمان
و گروهی دیگر به مینودشت با کد خدایی حاج امیر می باشند
که در حال حاضر ریش سفید و معتمد و کدخدای این طایفه حاج سلیمان فرزند ارشد میرزاعبدالباقی خان می باشد.
و از لحاظ پشت و رند با طوایف مانند ارباب و هاشمزهی ونصرویی و…. دیگر نسبتی ندارند. فقط وصلت داشته اند.
و چون رستم خان پسر خوبیارخان در لادیز نام و نشان مشخصی داشته است بر تمام طوایف سرحد شناخته شده اند.
... [مشاهده متن کامل]
ولی بعد از فوت رستم خان طایفه خوبیارزهی به چهار منطقه از ایران میروند یک گروه لادیز می مانند و کد خدای لادیز مرحوم حاج حیدر بوده
یک گروه به باگو ( قسمت جوناباد ) با کدخدایی حاج شیر محمد و حاج علیرضا
یک گروه در سیستان و زاهدان با کد خدایی میرزاعبدالباقی خان و حاج سلیمان
و گروهی دیگر به مینودشت با کد خدایی حاج امیر می باشند
که در حال حاضر ریش سفید و معتمد و کدخدای این طایفه حاج سلیمان فرزند ارشد میرزاعبدالباقی خان می باشد.
سلام من حسن خاشی هستم از زابل دنبال پسوندمون جد پدر جدم سلیمان ف رستم ف رحمان ف یادگار ف مولاپوقی ف علی جان هستیم که در تفتان خاش زندگی میکردند یه لطف کنید از بزرگان طوایف پرس و جو کنید ممنون ۰۹۱۷۵۲۴۸۲۷۳
و طوایف سرابندی قبل از اسلام هم در این منطقه بودند از شیراز و. . نیامده اند سالهاست برخی در تلاش اند طوایف مهم و قدیمی استان را مهاجر جلوه بدهند.
طایفه خوبیارزهی ارباب زهی و رضازهی و رستم زهی اینها شاخه هایی از سرابندی هستند که سرابندی حاکمان منطقه سیستان و سرحد بودند جد این طوایف رستم خان هست برادر میرقنبر خان سرابندیکه بعد از فروپاشی سرابندی اتحادیه ریگی درست شد ریگی ها اتحاد مشترک طوایف سرابندی میر و رند هستند.
خوبیارزهی یک طایفه مهم از ایل ریگی هستند چون تاریخ بسیار کهن و نیاکان آنها منسب دار و سرداران بزرگی بودن و خدمت کردن بر بلوچستان
سلام خوبیارزهی وارباب دو طایفه ای هستند که در طول سالیان متمادی در منطقه لادیز زندگی میکنند و انان از نسل رستم خان و میر محمدخان و عباسخان هستند که اوازه آنان در تاریخ منطقه ثبت شده و ااربابها از نسل میر
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
کمبرخان هستند که وقتی خوبیارخان به قتل میرسه با لشکری از خوبیارزهی ها و اربابها به خونخواهی اومیرود در خوبیارزهی ها مردان نامداری زیادی بودن که من الان حضور ذهن ندارم
خوبیارزهی و کورد یا میربلوچزهی صاحب منطقه میرجاوه و تفتان بودند که کوچ کردن به مناطق دیگر برای دامداری
سلام کتاب احیاالملوک که تالیف ۴۰۰ سال پیش است و ملک شاه حسین انرا تالیف کرده و تمام وقایع منطقه سرحد و سیستان بزرگ مکتوب کرده قوم ممسنی سیستان و سرحد را ۴۴ قوم ذکر میکند و سرداری این قوم بعهده سربندیها
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
بوده که الان خود سربندیها شامل ۱۲ قوم هستن اعم از بلوچ و سیستانی و فارس که در خیلی از استانها پرکنده هستن
طایفه اصیل ریگی خوبیارزهی از ممسنی های شیراز هستند و انها چندین قرن پیش به لخشک زاهدان و بعدها به سیستان و لادیز و خاش و همچنین به بلوچستان کوچ کردند و دارای املاک زیادی بودن و بهد از کیانیها حاکم منطقه
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
بودند و طوایف رضازهی و هاشم زهی و ممسنی های نیمروز و کویته و همچنین اربابهای بلوچستان از یک نژاد هستند که در این میان رستم خان دهدار منطقه لادیز بود و با انها نسبت سببی هم داریم بطوری که مادر جد پدری ما اکثر کهرازهی ها به رستم خان میرسد
یکی از تیره های ایل بزرگ ریگی خوبیارزهی هست که در منطقه سرحد به خوشنامی معروف هستند و نیاکانشان از حاکمان منطقه بودن و با اکثر تیره های ایل نسبب سببی و نسبی دارن
خوبیارزهی ها بسیار سنگین و متمدن هستند و این نشان از اصالت این طایفه داره از بزرگان ما خیلی در باره انها شنیدیم از قدیمیهای این طایفه که زبانزد عام و خاص هستند داستانهای شجاعت و سخنوری و سخاوت انهان و در منطقه لادیز ابادیهای زیادی داشتن و انهایی که بنده خود دیده ام یاد حاج غلام حیدر بخیر
این طایفه از اصیلترین طوایف ایل ریگی میباشد که اصل ونسب انان به ممسنیهای شیراز میرسد و شخصیت های معروف ان رستم خان که در منطقه لادیز معروف است که ۷۲ ابادی داشته و دهدار منطقه بوده و در سیستان خانات سربندی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
نیز نسبشان با اینان یکی هست و سربندیهای حاکمانان سیستان بزرگ بودن که با شاهزاده قاجار وصلت کار هم هستند و فرنگیس قاجار عروس علیخان سربندی بود و هاشم زهی ها هم از همین تبار هستند
طایفه خوبیارزهی . . نژاد این طایفه از استان فارس و ممسنی میباشد که در زمان صفویه به سیستان کوچ کردند و از اصیل ترین طوایف منطقه محسوب میشوند و بعد از زوال حکومت ملوک بر بخش بزرگی از سیستان و لاز زاهدان
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
و لادیز و اطراف ان حکمرانی میکردن و بعدها در عهد ناصراالدین شاه قاجار با وجود وصلت با شاهزاده قجری از حکومت خلع شدن و به مناطق مختلفی کوچیدند برخی در سیستان قدیم بنام ممسنی شناخته میشوند برخی ها به نام هاشمزهی برخی بنام خوبیارزهی و برخی دیگر سربندی
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٣٠)