صنعت خودروسازی ویتنام صنعتی با رشد سریع است که بیشتر بر فروش داخلی متکی است. تمامی خودروهایی که اکنون در ویتنام در حال تولید هستند، در خارج از این کشور و توسط شرکت های خارجی طراحی شده اند، و بسیاری از آن ها با اتکا به بسته های سی کی دی تولید می شوند. با توجه به مالیات های زیاد برای واردات خودرو، دولت ویتنام از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کند. گرچه کشور ویتنام عضو منطقه تجارت آزاد آسه آن است، واردات خودرو در این میان یک استثناء است. از ۱ ژانویه ۲۰۱۹، به عنوان بخشی از توافق آسه آن مالیات ۳۰ درصدی واردات برداشته شد. [ ۱] در حال حاضر صنعت خودروی ویتنام برای امکان پذیر شدن صادرات به اندازهٔ کافی رقابتی تلقی نمی شود. تا ماه آوریل ۲۰۱۸، ۸۵٪ از خودروهای به فروش رسیده در ویتنام با استفاده از بسته های سی کی دی در داخل این کشور شده بودند. [ ۲]
تا پیش از اجرای برنامهٔ دوی می، مالکیت خودرو در ویتنام بسیار محدود بود و خودروهای موجود نیز از کشورهای کمتر توسعه یافته که دارای مناسبات سیاسی بیشتری با دولت ویتنام بودند، به این کشور وارد می شدند. در سال ۱۹۹۵ نخستین کارخانه های خودروسازی جهت تولید وسایل نقلیه با استفاده از قطعات سی کی دی در ویتنام احداث شدند. اولین نشان های تجاری با خودروهای تولید شده در ویتنام شامل میتسوبیشی، تویوتا و ایسوزو می شدند. بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مالیات فروش خودرو در ویتنام از ۵٪ به ۵۰٪ افزایش یافت و به کاهش سرعت فروش خودروها منجر شد. [ ۳]
بازار خودروی ویتنام نسبتاً کوچک است، اما در عین حال دارای سریع ترین روند رشد در میان بازارهای جنوب شرق آسیا است. [ ۴]
بیشتر تولیدکنندگان وسایل نقلیه در ویتنام عضوی از انجمن غیردولتی تولیدکنندگان خودروی ویتنام ( VAMA ) هستند. [ ۵]
ویتنام دارای ۹۰۰ میلیون دلار ارزش مازاد در قطعات خودرو است، و مجموع ارزش صادرات قطعات خودروی آن معادل ۴٫۴ میلیارد دلار است. بیشتر این حجم تولید متعلق به تجارت هایی با مالکیت خارجی است که در ویتنام فعالیت می کنند. مجموع تعداد تأمین کنندگان قطعات در ویتنام در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۲۶ شرکت بوده است. [ ۶]
شرکت تویوتا موتور ویتنام از بسته های قطعات سی کی دی جهت تولید خودرو برای عرضه در بازار داخلی ویتنام بهره می برد. خودروهای تولیدی این شرکت عبارتند از کورولا آلتیس، [ ۷] ویوس، فورچونر ( تولید مبتنی بر سی کی دی این مدل در ۲۰۱۸ متوقف شد ) و اینووا. [ ۸] این شرکت در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۴۱٬۰۰۰ دستگاه خودرو تولید کرد. [ ۹] تویوتا با سهم ۲۳ درصدی از بازار فروش خودروهای سواری در ویتنام، دارای بالاترین سهم در این بازار است. [ ۱۰]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتا پیش از اجرای برنامهٔ دوی می، مالکیت خودرو در ویتنام بسیار محدود بود و خودروهای موجود نیز از کشورهای کمتر توسعه یافته که دارای مناسبات سیاسی بیشتری با دولت ویتنام بودند، به این کشور وارد می شدند. در سال ۱۹۹۵ نخستین کارخانه های خودروسازی جهت تولید وسایل نقلیه با استفاده از قطعات سی کی دی در ویتنام احداث شدند. اولین نشان های تجاری با خودروهای تولید شده در ویتنام شامل میتسوبیشی، تویوتا و ایسوزو می شدند. بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مالیات فروش خودرو در ویتنام از ۵٪ به ۵۰٪ افزایش یافت و به کاهش سرعت فروش خودروها منجر شد. [ ۳]
بازار خودروی ویتنام نسبتاً کوچک است، اما در عین حال دارای سریع ترین روند رشد در میان بازارهای جنوب شرق آسیا است. [ ۴]
بیشتر تولیدکنندگان وسایل نقلیه در ویتنام عضوی از انجمن غیردولتی تولیدکنندگان خودروی ویتنام ( VAMA ) هستند. [ ۵]
ویتنام دارای ۹۰۰ میلیون دلار ارزش مازاد در قطعات خودرو است، و مجموع ارزش صادرات قطعات خودروی آن معادل ۴٫۴ میلیارد دلار است. بیشتر این حجم تولید متعلق به تجارت هایی با مالکیت خارجی است که در ویتنام فعالیت می کنند. مجموع تعداد تأمین کنندگان قطعات در ویتنام در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۲۶ شرکت بوده است. [ ۶]
شرکت تویوتا موتور ویتنام از بسته های قطعات سی کی دی جهت تولید خودرو برای عرضه در بازار داخلی ویتنام بهره می برد. خودروهای تولیدی این شرکت عبارتند از کورولا آلتیس، [ ۷] ویوس، فورچونر ( تولید مبتنی بر سی کی دی این مدل در ۲۰۱۸ متوقف شد ) و اینووا. [ ۸] این شرکت در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۴۱٬۰۰۰ دستگاه خودرو تولید کرد. [ ۹] تویوتا با سهم ۲۳ درصدی از بازار فروش خودروهای سواری در ویتنام، دارای بالاترین سهم در این بازار است. [ ۱۰]
wiki: صنعت خودروسازی ویتنام