[ویکی نور] صحیفه امام مهدى(عج) اثر جواد قیّومى اصفهانى مى باشد.
این اثر، مجموعه دعاها، زیارات و سخنان امام مهدى(عج) است.
نویسنده هدف خود از جمع آورى و ترجمه دعاها، زیارات و سخنان را، تلاش هر چند ناچیز در جهت شناساندن هر چه بیشتر آن حضرت، ذکر و آرزو مى کند که تحفه اى باشد، درویشانه به پیشگاه سلیمان زمانه.
نویسنده در مقدّمه خود تاریخ اثر را یکم تیرماه 1373ش رقم زده است.
دعا اگر از حد لقلقه زبان بگذرد و دل با زبان هماهنگى کند و روح انسان به اهتزاز در آید، یک روحانیت بسیار عالى دارد. مثل این است که انسان خود را غرق در نور مى بیند، شرافت گوهر انسانیت را در آن وقت احساس مى کند. اولیاى خدا هیچ چیزى را به اندازه دعا خوش نداشتند، همه خواهش ها و آرزوهاى دل خود را با محبوب واقعى در میان مى گذاشتند و بیش از آن اندازه که به مطلوب هاى خود اهمیّت مى دادند، به خود طلب و راز و نیاز اهمیّت مى دادند. علاوه بر این یکى از راه هاى وصول به معارف الهى مى باشد، زیرا توسط هدایت گران مکتب وحى، این گونه معارف از طریق دعا انشاء شده است. نویسنده در این اثر با استناد جوامع و ماخذ روایى و گردآورى دعاها، زیارات و سخنان منتسب به امام زمان(عج) و سازماندهى آن ها در دو فصل در راستاى این اهداف گام برداشته است.
این اثر، مجموعه دعاها، زیارات و سخنان امام مهدى(عج) است.
نویسنده هدف خود از جمع آورى و ترجمه دعاها، زیارات و سخنان را، تلاش هر چند ناچیز در جهت شناساندن هر چه بیشتر آن حضرت، ذکر و آرزو مى کند که تحفه اى باشد، درویشانه به پیشگاه سلیمان زمانه.
نویسنده در مقدّمه خود تاریخ اثر را یکم تیرماه 1373ش رقم زده است.
دعا اگر از حد لقلقه زبان بگذرد و دل با زبان هماهنگى کند و روح انسان به اهتزاز در آید، یک روحانیت بسیار عالى دارد. مثل این است که انسان خود را غرق در نور مى بیند، شرافت گوهر انسانیت را در آن وقت احساس مى کند. اولیاى خدا هیچ چیزى را به اندازه دعا خوش نداشتند، همه خواهش ها و آرزوهاى دل خود را با محبوب واقعى در میان مى گذاشتند و بیش از آن اندازه که به مطلوب هاى خود اهمیّت مى دادند، به خود طلب و راز و نیاز اهمیّت مى دادند. علاوه بر این یکى از راه هاى وصول به معارف الهى مى باشد، زیرا توسط هدایت گران مکتب وحى، این گونه معارف از طریق دعا انشاء شده است. نویسنده در این اثر با استناد جوامع و ماخذ روایى و گردآورى دعاها، زیارات و سخنان منتسب به امام زمان(عج) و سازماندهى آن ها در دو فصل در راستاى این اهداف گام برداشته است.