شین تای - سان ( به ژاپنی: 神体山 しんたいさん ) یا ری هو ( به ژاپنی: 霊峰 レイホウ ) عمدتاً در اعتقادات شینتو، کوه پرستی و کاننابی ( نام دیگر کامونابی ja:神奈備 ) به کوهی گفته می شود که خدایان شینتو ( کامی ) در آن زندگی می کنند. معمولاً این کوه را جنگلی دربرگرفته است.
کوه فوجی ( «کوه مقدس فوجی» ) است، یک نمونه معروف و شناخته شده است. علاوه بر این، قله های کوچک مانند گردنه ها و دامنه ها نیز به عنوان مکان هایی است که در آن خدایان زندگی می کنند.
بنا بر نظریه زنده انگاری در انسان شناسی فرهنگی، بشر به طور عینی پدیده مرگ و زندگی را درک می کند و منطبق بر نفس و شعور خود ایده هایی را در مورد شناخت «زندگی» ایجاد می کند پیروان این نظریه اعتقاد دارند که در موجودات زنده، کوه های طبیعی، رودخانه ها، صخره ها و درختان نیز جان، روح و کامی ( خدا ) ساکن است. به طور مشابه در ژاپن، در شینتو، به ویژه شیندوی باستان که به نام شیندوی جومون نامیده می شود، و قبل از دوره جومون وجود داشته است، تصور می شد که خدایان بالاتر در شی های بزرگتر، طولانی تر و قدیمی تر زندگی می کنند. نمونه های معمول آن کوه ها و قله های کوه هاست و گفته می شود که هر خدایی مشخصی در یک کوه بزرگ معین زندگی می کند و به این پندار کوه پرستی گفته می شود. کوه پرستی محدود به ژاپن نیست بلکه در سراسر جهان دیده می شود. قبایل ماسای و مردم کیکویو در جنوب کنیا کوه کلیمانجارو را به عنوان کوهی که خدا در آن نشسته پرستش می کنند و قبیله شرپا در تبت کوه اورست و مردم ناشی در استان یون نان در چین رشته کوه های یولونج، در استرالیا بومیان استرالیا ( اَبُریجینال ) ، صخره اولورو را پرستش می کنند.
در ژاپن آنچه کاننابی نامیده می شود نوعی کوه پرستی است. در روزگاران قدیم، کاننابی نه تنها در کوه های معمولی و پر درخت ژاپن بلکه در کوه های به اصطلاح برهنه و کوه های خشکی که آتشفشان یا جنگل در آنها نگهداری نمی شد، همراه با ایواکورا ( پرستش صخره ) و «ایواساکا» پرستش می شدند، اما بعدها به پرستش کوه های مجاور روستا، که توسط جنگل ها در آغوش گرفته شده تغییر پیدا کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفکوه فوجی ( «کوه مقدس فوجی» ) است، یک نمونه معروف و شناخته شده است. علاوه بر این، قله های کوچک مانند گردنه ها و دامنه ها نیز به عنوان مکان هایی است که در آن خدایان زندگی می کنند.
بنا بر نظریه زنده انگاری در انسان شناسی فرهنگی، بشر به طور عینی پدیده مرگ و زندگی را درک می کند و منطبق بر نفس و شعور خود ایده هایی را در مورد شناخت «زندگی» ایجاد می کند پیروان این نظریه اعتقاد دارند که در موجودات زنده، کوه های طبیعی، رودخانه ها، صخره ها و درختان نیز جان، روح و کامی ( خدا ) ساکن است. به طور مشابه در ژاپن، در شینتو، به ویژه شیندوی باستان که به نام شیندوی جومون نامیده می شود، و قبل از دوره جومون وجود داشته است، تصور می شد که خدایان بالاتر در شی های بزرگتر، طولانی تر و قدیمی تر زندگی می کنند. نمونه های معمول آن کوه ها و قله های کوه هاست و گفته می شود که هر خدایی مشخصی در یک کوه بزرگ معین زندگی می کند و به این پندار کوه پرستی گفته می شود. کوه پرستی محدود به ژاپن نیست بلکه در سراسر جهان دیده می شود. قبایل ماسای و مردم کیکویو در جنوب کنیا کوه کلیمانجارو را به عنوان کوهی که خدا در آن نشسته پرستش می کنند و قبیله شرپا در تبت کوه اورست و مردم ناشی در استان یون نان در چین رشته کوه های یولونج، در استرالیا بومیان استرالیا ( اَبُریجینال ) ، صخره اولورو را پرستش می کنند.
در ژاپن آنچه کاننابی نامیده می شود نوعی کوه پرستی است. در روزگاران قدیم، کاننابی نه تنها در کوه های معمولی و پر درخت ژاپن بلکه در کوه های به اصطلاح برهنه و کوه های خشکی که آتشفشان یا جنگل در آنها نگهداری نمی شد، همراه با ایواکورا ( پرستش صخره ) و «ایواساکا» پرستش می شدند، اما بعدها به پرستش کوه های مجاور روستا، که توسط جنگل ها در آغوش گرفته شده تغییر پیدا کرد.
wiki: شین تای سان