ترتیب: قدیمیجدیدرای موافقرای مخالف
آرش ناصری٠٨:٢٨ - ١٤٠٤/٠١/١٣شیءانگاری جنسی ( به انگلیسی: Sexual objectification ) رفتار با یک شخص به عنوان ابزاری برای رسیدن به لذت جنسی است. شیءانگاری در مفهوم وسیع تری به معنای بهره کشی از فردی به عنوان یک کالای اقتصادی یا هر شیء دیگر بدون در نظر گرفتن شخصیت یا شأن او است. شیءانگاری، عموماً در سطح جامعه بررسی می شود؛ اما گاهی به رفتارهای فردی نیز ربط داده می شود.
... [مشاهده متن کامل]
مفهوم شیءانگاری جنسی، به ویژه شیءانگاری جنسی زنان، در مکتب فلسفی زن گرایی و شاخه های منشعب شده از آن، بسیار مهم و مورد توجه است. بسیاری از زن گرایان، شیءانگاری جنسی زنان را تأسف آور قلمداد می کنند و آن را یک عامل مهم در نابرابری جنسیتی می دانند. با این حال، برخی صاحب نظران علوم اجتماعی استدلالشان این است که بعضی از زنان در دنیای مدرن برای به نمایش گذاردن قدرتی که کسب کرده اند، عمداً خود را شیءانگاری می کنند.
در مردان، شیءانگاری جنسی شامل حضور مردان در تبلیغات در زمینه های جنسی است. مواردی که ممکن است مردان به این عنوان به کار گرفته شوند، می توانند در تبلیغات، موزیک ویدئوها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، مجلات زنانه، استریپ تیز مردانه و غیره باشند. گاهی به همین سبب زنان پورنوگرافی را خریداری و استفاده می کنند.
شیءانگاری جنسی مردان در ۳۷ درصد از تبلیغاتی که اعضای بدن مردان را برای نمایش یک محصول نشان می دهند، وجود دارد. مشابه مسائل شیءانگاری جنسی در زنان، معمول است که این جنسی سازی، مردان را به شرمساری از بدنشان و میل به کمال سوق دهد. قرار گرفتن مداوم این مردان «ایده آل» در معرض جامعه، این تصور و انتظار را ایجاد می کند که همه مردان باید اینگونه باشند.

گزارش
... [مشاهده متن کامل]
مفهوم شیءانگاری جنسی، به ویژه شیءانگاری جنسی زنان، در مکتب فلسفی زن گرایی و شاخه های منشعب شده از آن، بسیار مهم و مورد توجه است. بسیاری از زن گرایان، شیءانگاری جنسی زنان را تأسف آور قلمداد می کنند و آن را یک عامل مهم در نابرابری جنسیتی می دانند. با این حال، برخی صاحب نظران علوم اجتماعی استدلالشان این است که بعضی از زنان در دنیای مدرن برای به نمایش گذاردن قدرتی که کسب کرده اند، عمداً خود را شیءانگاری می کنند.
در مردان، شیءانگاری جنسی شامل حضور مردان در تبلیغات در زمینه های جنسی است. مواردی که ممکن است مردان به این عنوان به کار گرفته شوند، می توانند در تبلیغات، موزیک ویدئوها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، مجلات زنانه، استریپ تیز مردانه و غیره باشند. گاهی به همین سبب زنان پورنوگرافی را خریداری و استفاده می کنند.
شیءانگاری جنسی مردان در ۳۷ درصد از تبلیغاتی که اعضای بدن مردان را برای نمایش یک محصول نشان می دهند، وجود دارد. مشابه مسائل شیءانگاری جنسی در زنان، معمول است که این جنسی سازی، مردان را به شرمساری از بدنشان و میل به کمال سوق دهد. قرار گرفتن مداوم این مردان «ایده آل» در معرض جامعه، این تصور و انتظار را ایجاد می کند که همه مردان باید اینگونه باشند.


0 | 0