[ویکی نور] شرحی بر وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره). شرحی بر وصیت نامه سیاسی - الهی حضرت امام خمینی(ره)، اثر احمد آذری قمی، شرحی است بر وصیت نامه امام راحل(ره) که به زبان فارسی، نوشته شده است.
کتاب با مقدمه و پیشگفتاری از نویسنده آغاز و مطالب در عناوین و فصول متعددی، تنظیم شده است.
در مقدمه، به ضرورت نوشتن شرحی مفصل بر وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره) و عدم توانایی شارح برای ادای حق مطلب در همه ابعاد فقهی، عرفانی، فلسفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن، اشاره شده است
شارح قبل از ورود به متن، مقدمتا چند نکته درباره وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره)، بیان و به موضوعات زیر پیرامون وصیت نامه، اشاره کرده است:
اول: ثقل اکبر و ثقل اصغر: شارح، معقتد است که امام(ره) دو چیز گران قدر از خود به جای گذاشته که در این وصیت نامه، بدان تصریح می کند:
دوم: برنامه انقلاب جهانی: شارح بر این باور است که همان گونه که امام(ره) بعد از حکم تاریخی اعدام سلمان رشدی، رهبری کل جهان اسلام را از آن خود ساخت، وصیت نامه ایشان، بیش از پیش جهان اسلام را به انقلاب اسلامی جلب کرد؛ به طوری که به راحتی، همه مسلمانان به ولایت امری جانشین ایشان اعتراف کردند و با او بیعت نمودند؛ زیرا وی معتقد است که وصیت نامه، تنظیم برنامه انقلاب جهانی و دائمی اسلام بوده و به طور طبیعی، مجری آن به همه جهان اسلام، بلکه مستضعفین عالم، که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می دهند، تعلق داشت
کتاب با مقدمه و پیشگفتاری از نویسنده آغاز و مطالب در عناوین و فصول متعددی، تنظیم شده است.
در مقدمه، به ضرورت نوشتن شرحی مفصل بر وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره) و عدم توانایی شارح برای ادای حق مطلب در همه ابعاد فقهی، عرفانی، فلسفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن، اشاره شده است
شارح قبل از ورود به متن، مقدمتا چند نکته درباره وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره)، بیان و به موضوعات زیر پیرامون وصیت نامه، اشاره کرده است:
اول: ثقل اکبر و ثقل اصغر: شارح، معقتد است که امام(ره) دو چیز گران قدر از خود به جای گذاشته که در این وصیت نامه، بدان تصریح می کند:
دوم: برنامه انقلاب جهانی: شارح بر این باور است که همان گونه که امام(ره) بعد از حکم تاریخی اعدام سلمان رشدی، رهبری کل جهان اسلام را از آن خود ساخت، وصیت نامه ایشان، بیش از پیش جهان اسلام را به انقلاب اسلامی جلب کرد؛ به طوری که به راحتی، همه مسلمانان به ولایت امری جانشین ایشان اعتراف کردند و با او بیعت نمودند؛ زیرا وی معتقد است که وصیت نامه، تنظیم برنامه انقلاب جهانی و دائمی اسلام بوده و به طور طبیعی، مجری آن به همه جهان اسلام، بلکه مستضعفین عالم، که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می دهند، تعلق داشت
[ویکی نور] شرحی بر وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره). شرحی بر وصیت نامه سیاسی - الهی حضرت امام خمینی(ره)، اثر احمد آذری قمی، شرحی است بر وصیت نامه امام راحل(ره) که به زبان فارسی، نوشته شده است.
کتاب با مقدمه و پیشگفتاری از نویسنده آغاز و مطالب در عناوین و فصول متعددی، تنظیم شده است.
در مقدمه، به ضرورت نوشتن شرحی مفصل بر وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره) و عدم توانایی شارح برای ادای حق مطلب در همه ابعاد فقهی، عرفانی، فلسفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن، اشاره شده است .
شارح قبل از ورود به متن، مقدمتا چند نکته درباره وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره)، بیان و به موضوعات زیر پیرامون وصیت نامه، اشاره کرده است:
اول: ثقل اکبر و ثقل اصغر: شارح، معقتد است که امام(ره) دو چیز گران قدر از خود به جای گذاشته که در این وصیت نامه، بدان تصریح می کند:
دوم: برنامه انقلاب جهانی: شارح بر این باور است که همان گونه که امام(ره) بعد از حکم تاریخی اعدام سلمان رشدی، رهبری کل جهان اسلام را از آن خود ساخت، وصیت نامه ایشان، بیش از پیش جهان اسلام را به انقلاب اسلامی جلب کرد؛ به طوری که به راحتی، همه مسلمانان به ولایت امری جانشین ایشان اعتراف کردند و با او بیعت نمودند؛ زیرا وی معتقد است که وصیت نامه، تنظیم برنامه انقلاب جهانی و دائمی اسلام بوده و به طور طبیعی، مجری آن به همه جهان اسلام، بلکه مستضعفین عالم، که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می دهند، تعلق داشت .
کتاب با مقدمه و پیشگفتاری از نویسنده آغاز و مطالب در عناوین و فصول متعددی، تنظیم شده است.
در مقدمه، به ضرورت نوشتن شرحی مفصل بر وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره) و عدم توانایی شارح برای ادای حق مطلب در همه ابعاد فقهی، عرفانی، فلسفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن، اشاره شده است .
شارح قبل از ورود به متن، مقدمتا چند نکته درباره وصیت نامه سیاسی - الهی امام(ره)، بیان و به موضوعات زیر پیرامون وصیت نامه، اشاره کرده است:
اول: ثقل اکبر و ثقل اصغر: شارح، معقتد است که امام(ره) دو چیز گران قدر از خود به جای گذاشته که در این وصیت نامه، بدان تصریح می کند:
دوم: برنامه انقلاب جهانی: شارح بر این باور است که همان گونه که امام(ره) بعد از حکم تاریخی اعدام سلمان رشدی، رهبری کل جهان اسلام را از آن خود ساخت، وصیت نامه ایشان، بیش از پیش جهان اسلام را به انقلاب اسلامی جلب کرد؛ به طوری که به راحتی، همه مسلمانان به ولایت امری جانشین ایشان اعتراف کردند و با او بیعت نمودند؛ زیرا وی معتقد است که وصیت نامه، تنظیم برنامه انقلاب جهانی و دائمی اسلام بوده و به طور طبیعی، مجری آن به همه جهان اسلام، بلکه مستضعفین عالم، که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می دهند، تعلق داشت .