شِراف، ایرِنِه (۱۹۱۰ـ۱۹۹۳)(Sharaff, Irene)
شِراف، ایرِنِه
طراح امریکایی صحنۀ تئاتر و سینما. لباس ها و گاهی دکورهایی که در سینما و تئاتر، به ویژه برای آثار موزیکال طراحی کرد، نقش مهمی در بسیاری از این تولیدات داشته است، مانند لباس های ابریشمیِ شرقی و لباس های موبافتِ ویکتوریایی در سلطان و من (تئاتر ۱۹۵۰، فیلم ۱۹۵۶) و شلوارهای جین و تی شرت در داستان وست ساید (تئاتر ۱۹۵۸، فیلم ۱۹۶۱). این بانوی هنرمند پنج بار برندۀ جایزه اسکار شد. شراف در بوستون، ماساچوست، به دنیا آمد. در ۱۹۳۳ اروینگ برلین، ترانه سرا، از او خواست تا در نمایش ترکیبی هلهلۀ هزاران در برادوی با او همکاری کند. سپس در چندین نمایش از ریچارد راجرز و لورنتس هارت (۱۸۹۵ـ۱۹۴۳)، ازجمله گوش به زنگ باشید (۱۹۳۸)، و نیز در نمایش بانویی در تاریکی (۱۹۴۰) اثر کورت وایل و ماس هارت، به ویژه در طراحی صحنه های رؤیایی همکاری داشت. سپس به هالیوود رفت و با آرتور فرید (۱۸۹۴ـ۱۹۷۳)، تهیه کننده، کار کرد و طراحی لباس چندین فیلم، ازجمله مرا در سنت لوئیس ملاقات کن (۱۹۴۴)، و طراحی لباس و دکور بالۀ یک امریکایی در پاریس (۱۹۵۱) را انجام داد.
شِراف، ایرِنِه
طراح امریکایی صحنۀ تئاتر و سینما. لباس ها و گاهی دکورهایی که در سینما و تئاتر، به ویژه برای آثار موزیکال طراحی کرد، نقش مهمی در بسیاری از این تولیدات داشته است، مانند لباس های ابریشمیِ شرقی و لباس های موبافتِ ویکتوریایی در سلطان و من (تئاتر ۱۹۵۰، فیلم ۱۹۵۶) و شلوارهای جین و تی شرت در داستان وست ساید (تئاتر ۱۹۵۸، فیلم ۱۹۶۱). این بانوی هنرمند پنج بار برندۀ جایزه اسکار شد. شراف در بوستون، ماساچوست، به دنیا آمد. در ۱۹۳۳ اروینگ برلین، ترانه سرا، از او خواست تا در نمایش ترکیبی هلهلۀ هزاران در برادوی با او همکاری کند. سپس در چندین نمایش از ریچارد راجرز و لورنتس هارت (۱۸۹۵ـ۱۹۴۳)، ازجمله گوش به زنگ باشید (۱۹۳۸)، و نیز در نمایش بانویی در تاریکی (۱۹۴۰) اثر کورت وایل و ماس هارت، به ویژه در طراحی صحنه های رؤیایی همکاری داشت. سپس به هالیوود رفت و با آرتور فرید (۱۸۹۴ـ۱۹۷۳)، تهیه کننده، کار کرد و طراحی لباس چندین فیلم، ازجمله مرا در سنت لوئیس ملاقات کن (۱۹۴۴)، و طراحی لباس و دکور بالۀ یک امریکایی در پاریس (۱۹۵۱) را انجام داد.
wikijoo: شراف،_ایرنه_(۱۹۱۰ـ۱۹۹۳)